Άρθρο Localit 31 Μαΐου, 2013

Ε. Παντελάκη επικεφαλής της παράταξης Λαϊκής Συσπείρωσης: Ο πολίτης θα πληρώνει το μάρμαρο στους δήμους του μέλλοντος

pantelaki

Ως ιδιαίτερα ανησυχητικά χαρακτηρίζει τα όσα συζητούνται για το μέλλον του θεσμού η Ε. Παντελάκη επικεφαλής της παράταξης Λαϊκής Συσπείρωσης. Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης της στο συνέδριο της ΚΕΔΕ υπογράμμισε ότι «το κράτος όπως το γνωρίσαμε έως τώρα, έχει τελειώσει… ο Δήμος του μέλλοντος είναι αυτός που θα έχει οικονομική αυτοτέλεια… ο Δήμος του μέλλοντος είναι αυτός που θα στηρίζεται στους ίδιους πόρους και με έξυπνες καινοτόμες αναπτυξιακές πρακτικές θα προχωρήσει. Αυτή είναι η ουσία. Τι σημαίνει όμως οικονομική αυτοτέλεια; Ποιος θα πληρώνει το μάρμαρο;». Αναφερόμενη στο προσωπικό υπογράμμισε ότι όπως φαίνεται από τη πορεία τσακίζονται τα  δικαιώματα των εργαζομένων, με αντικατάσταση της πλήρους σταθερής εργασίας που έρχεται από την προηγούμενη 15ετία, με μερική ή προσωρινή  απασχόληση, χιλιάδες απολύσεις, χειραγώγηση και καταστολή».

Ακουλουθεί η ομιλία.

Ε. ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ: Εκ μέρους της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ χαιρετίζω το Συνέδριο της ΚΕΔΕ.

Αγαπητές κυρίες και κύριοι, θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι όσο προχωρούν οι εργασίες του Συνεδρίου, λέγονται αρκετές αλήθειες, οι οποίες επιβεβαιώνουν αυτό που είπε στο τέλος της ομιλίας του χθες ο Υπουργός.

Εκ μέρους της κυβέρνησης, ο Υπουργός είπε ότι το κράτος όπως το γνωρίσαμε έως τώρα, έχει τελειώσει. Αυτό είπε. Είπε ότι ο Δήμος του μέλλοντος είναι αυτός που θα έχει οικονομική αυτοτέλεια. Στις σημερινές ιδιαίτερα ομιλίες, από όλους  τους άλλους επικεφαλής παρατάξεων που παρακολουθούν το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ, αλλά και από τους Δημάρχους μεγάλων πόλεων, επιχειρηματολόγησαν πάνω σε αυτό και με παραδείγματα.

Είπε λοιπόν, ο Υπουργός είπε ότι ο Δήμος του μέλλοντος είναι αυτός που θα στηρίζεται στους ίδιους πόρους και με έξυπνες καινοτόμες αναπτυξιακές πρακτικές θα προχωρήσει. Αυτή είναι η ουσία.

Τι σημαίνει όμως οικονομική αυτοτέλεια; Ποιος θα πληρώνει το μάρμαρο; Στη συγκεκριμένη περίπτωση της χρηματοδότησης των Δήμων, το χρηματοδοτικό κενό που υπάρχει, με βάση τα δικά σας στοιχεία, το 1,3 δις που λέτε, ποιος θα το πληρώσει; Θα το πληρώσει ο κρατικός προϋπολογισμός, που είναι υποχρεωμένος να αποδώσει αυτά τα χρήματα για να μη βουλιάξουν εντελώς οι υπηρεσίες; Από το Συνέδριο βγήκαν αρκετές αλήθειες. Οι ομιλίες από όλη την Ελλάδα έφεραν συγκλονιστικά παραδείγματα της δραματικής κατάστασης που βιώνουν οι λαϊκές οικογένειες από την έλλειψη και τη συρρίκνωση αυτών των υπηρεσιών. Ίσως να ήταν η πιο χαρακτηριστική αυτή από το Δήμαρχο της Καστοριάς, ο οποίος ανέφερε ότι με μείον πέντε βαθμούς και λίγο πιο κάτω, ήταν αρκετές φορές τον μήνα κλειστά τα σχολεία γιατί δεν είχαν πετρέλαιο! Αυτή είναι η ανασυγκρότηση της χώρας που γίνεται. Και εδώ πρέπει να βγουν σημαντικά συμπεράσματα.

Το σύνθημα του Συνεδρίου λέει «ισχυρή Τοπική Αυτοδιοίκηση – πρωταγωνιστής στην ανασυγκρότηση της χώρας». Το περιεχόμενο όμως εδώ πρέπει να δούμε και εδώ θα φανούν και οι διαχωριστικές γραμμές. Για ποιον είναι ισχυρή αυτή η τοπική διοίκηση; Για τους επιχειρηματίες ή για τον λαό; Γι αυτό άλλωστε η πάλαι ποτέ Τοπική Αυτοδιοίκηση, αυτή που υπήρχε τις προηγούμενες δεκαετίες μέσα στον καπιταλισμό, είχε τελειώσει από τις εξελίξεις που είχαν δρομολογηθεί. Για αυτό τη λέμε τοπική διοίκηση.

Τοπική διοίκηση για τους επιχειρηματίες. Τοπική διοίκηση σε βάρος του λαού. Αυτό υπάρχει. Την ίδια στιγμή, κυρίες και κύριοι, που κλιμακώνεται σφοδρή αντιλαϊκή επίθεση στη λαϊκή οικογένεια, στους μισθούς, στις συντάξεις, που πληθαίνουν τα λουκέτα στα μικρομάγαζα, που οι φτωχοί αγρότες ξεκληρίζονται, που η ανεργία φουντώνει και σπάει κόκκαλα στη λαϊκή οικογένεια, που έξι στα δέκα παιδιά είναι άνεργα, την ίδια στιγμή που συρρικνώνονται και καταργούνται οι όποιες υπηρεσίες και παροχές είχαν απομείνει, έρχεται λοιπόν το Διοικητικό Συμβούλιο με την εισήγησή του εδώ στο Συνέδριο και λέει ότι εμείς ζητάμε και άλλες αρμοδιότητες. Τι αρμοδιότητες και τι πόρους και για ποιον; Και να γίνει πρωταγωνιστής ποιων εξελίξεων; Αυτών δηλαδή που είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που έχετε εφαρμόσει. Είναι σαφέστατο από τις ίδιες τις εξελίξεις αυτού του διαστήματος, που βεβαίως είναι ως συνέχεια αυτά τα δυόμισι χρόνια, των προηγούμενων δεκαετιών, ότι λειτουργεί για τους επιχειρηματικούς ομίλους.

Σε αυτό το ζήτημα δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Θα ήθελα όμως να αναφέρω ορισμένα παραδείγματα σε σχέση με τις εξελίξεις, που αφορούν τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τα οικονομικά, το προσωπικό των  Δήμων, τις κοινωνικές υπηρεσίες και με την πολιτική των έργων, τα οποία αποδεικνύουν ότι όλη η οργάνωση των Δήμων στηρίζεται στις βασικές αρχές οργάνωσης και διοίκησης των επιχειρήσεων, που υποτάσσονται στην κυριολεξία  στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας.

Η εισαγωγή εξάλλου των εννοιών, ορθολογική διαχείριση, εξοικονόμηση των πόρων, η θεωρία περί πλεονάζοντος προσωπικού. Η έννοια του οφέλους, δηλαδή με την έννοια της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και η έννοια του κόστους, με την έννοια ότι το εργατικό δυναμικό, το προσωπικό και οι υπηρεσίες για τον λαό είναι το κόστος, είναι το εμπόδιο. Η έννοια της «αντιληπτότητας», δηλαδή λέτε να συνειδητοποιήσουν οι εργαζόμενοι, ότι ζητούν και ότι διεκδικούν, κάποιος πρέπει να τα πληρώσει, δηλαδή ό ίδιος ο λαός.

Για το προσωπικό. Στο προηγούμενο Συνέδριο της Κομοτηνής ήταν γνωστά το τι θα γίνουν με τις περικοπές και τις απολύσεις. Όμως το ΔΣ πρότεινε και υιοθετήθηκε από τις άλλες παρατάξεις ότι δεν υπάρχει αυτός τον κίνδυνος. Είπαν άσε, θα δούμε, θα συνεργαστούμε με την κυβέρνηση και θα τα καταφέρουμε. Όμως είναι σαφές ότι πρόκειται όλη η πορεία για τσάκισμα των δικαιωμάτων των εργαζομένων, με αντικατάσταση της πλήρους σταθερής εργασίας που έρχεται από την προηγούμενη 15ετία, με μερική ή προσωρινή  απασχόληση, χιλιάδες απολύσεις, χειραγώγηση και καταστολή. Συνθήκες εντατικοποίησης, με αυξημένο ωράριο, ιδιαίτερα στους Παιδικούς –  Βρεφικούς Σταθμούς. Είδατε τι είπε η εκπρόσωπος που μίλησε από το επιστημονικό προσωπικό των Βρεφικών – Παιδικών σταθμών.

Βεβαίως θυμίζουμε ότι η τοπική διοίκηση πρωταγωνίστησε στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων με τα τοπικά προγράμματα απασχόλησης, στο όνομα της αντιμετώπισης δήθεν της ανεργίας και τα οποία κλιμακώνονται ιδιαίτερα στους Δήμους.

Χρηματοδότηση. Ελάχιστο κόστος λειτουργίας. Τι θα πει ελάχιστο κόστος λειτουργίας; Τι θα πει ανακατανομή ή κατανομή των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων και όλα αυτά τα κριτήρια; Εμείς λέμε ένα κριτήριο πρέπει να ισχύσει και μοναδικό. Ότι πρέπει να υπάρξει πλήρης επαρκής χρηματοδότηση, που να καλύψει το σύνολο των λαϊκών αναγκών, που να καλύψει το σύνολο των υπηρεσιών των Δήμων και ταυτόχρονα να πάρει μέτρα για διεύρυνση αυτών των υπηρεσιών και για νέες υποδομές για να καλύψουν τις νέες αυξανόμενες ανάγκες. Μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Προσλήψεις νέου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα. Αλλιώς, πώς θα αντιμετωπίσει τα προβλήματα που έχει σήμερα η λαϊκή οικογένεια; Όταν δικαιούται αυτές τις υπηρεσίες.

Εμείς ξεκινάμε από το γεγονός ότι σε αυτή τη χώρα παράγεται πλούτος, αυτόν τον πλούτο τον παράγουν οι εργαζόμενοι. Από αυτό λοιπόν και μόνο απορρέει ότι έχουν δικαίωμα οι εργαζόμενοι σε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, δωρεάν υπηρεσίες. Δημόσιες, δωρεάν. Για παιδεία, για υγεία, για πρόνοια, για άθληση, για πολιτισμό. Αυτά τα δικαιούται γιατί τα πληρώνει. Τα πληρώνει και τα ξανά πληρώνει, με την άμεση φορολογία, με την έμμεση φορολογία. Η κυβέρνηση αρνείται αυτές τις υπηρεσίες κι εσείς αποδέχεστε αυτή τη λογική.

Επομένως, στους δυσβάσταχτα φορολογούμενους πολίτες, τι δίνει το κράτος; Μάλιστα να σας πω ένα θέμα. Το ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ, το οποίο στηρίζει τη ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ, έφερε στη Βουλή ένα σχέδιο νόμου που έβαζε ορισμένα ζητήματα, προτάσεις, που αφορούν τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, ορισμένες ρυθμίσεις για να ανασάνει η λαϊκή οικογένεια, και ο αρμόδιος Υπουργός βγήκε λοιπόν και είπε ότι αν γίνουν αυτά που λέτε, θα καταρρεύσει το χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας.

Άρα να βγουν εδώ συμπεράσματα από τους εργαζόμενους. Χρήματα υπάρχουν και η εμπειρία δείχνει ότι κατευθύνονται στους μονοπωλιακούς ομίλους, με ζεστό χρήμα από τον μόχθο του λαού, με κίνητρα επενδύσεων, με φοροαπαλλαγές. Η οικονομία, την ίδια στιγμή, λένε ότι δεν αντέχει να ανακουφίσει τα λαϊκά νοικοκυριά, τα οποία η ίδια πολιτική τα έχει φέρει στο περιθώριο της κοινωνικής ζωής.

Εδώ φαίνεται η βαρβαρότητα αυτής της πολιτικής, η οποία είναι δεν ρυθμίζεται παρά μόνο ανατρέπεται.

Κοινωνική πολιτική – αντίστοιχες δομές των Δήμων. Ειπώθηκαν από αυτό το βήμα πάρα πολλά πράγματα. Βέβαια δεν υπήρχε ούτε ένας Σύνεδρος που μίλησε, που να μην πει ότι αυτά πρέπει να προχωρήσουν, αυτές οι δομές να υπάρχουν.

Όμως εμείς θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε το εξής ζήτημα. Οι θέσεις της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής, Απασχόλησης και Αλληλεγγύης, προς το Συνέδριο της ΚΕΔΕ που ζητάει να γίνει και απόφαση του Συνεδρίου, στην οποία βεβαίως δεν συμφωνούμε, δεν δίνουν απάντηση στο αίτημα για συνέχιση και διεύρυνση των κοινωνικών δομών, μέσα από υπηρεσίες χρηματοδοτούμενες 100% από τον κρατικό προϋπολογισμό, που να καλύπτουν όλους δωρεάν, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Αλλά τις εντάσσουν στη λογική προώθησης της ανταγωνιστικότητας, της επιχειρηματικότητας και της σύμπραξης με άλλους κοινωνικούς φορείς. Όμως η εμπειρία δείχνει ότι και οι Δήμοι, οι Δημοτικές Αρχές, το προηγούμενο διάστημα, αξιοποίησαν ακριβώς αυτόν τον χώρο της τοπικής διοίκησης για την προώθηση της στρατηγικής περιορισμού ή και απαλλαγής του κράτους σε υπηρεσίες υγείας και πρόνοιας. Για αυτό υποστηρίζουν και προωθούν στην πράξη ένα συνονθύλευμα υπηρεσιών για όλα τα γούστα από τους Δήμους, τις ΜΚΟ, την Εκκλησία, τους επιχειρηματίες υγείας, τα κοινωνικά φαρμακεία, παντοπωλεία, ιατρεία και λοιπά και λοιπά, με τη στήριξη από φιλανθρώπους επιχειρηματίες.

Η εναντίωσή σας στην αντικατάσταση δομών, για παράδειγμα του Βοήθεια στο Σπίτι, από κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις, δεν γίνεται από τη σκοπιά της πλήρους παροχής αυτής της υπηρεσίας σε όλους, με πλήρη κρατική χρηματοδότηση, με εργαζόμενους μόνιμους, με σταθερή δουλειά και πλήρη δικαιώματα.  Αλλά ζητάτε συγχρόνως και οι ίδιοι μέσα και από την εισήγηση που όπως διαβάσατε, αλλά και προφορικά που ειπώθηκε, η χρηματοδότηση να επιβαρύνει τα ασφαλιστικά ταμεία, τα οποία ήδη είναι σε πορεία χρεοκοπίας από το κράτος και το κεφάλαιο.

Παράλληλα αποζητούν την αναβάθμιση του ρόλου της Αυτοδιοίκησης, που λένε μέσα από την προώθηση διαφόρων προγραμμάτων, σύγχρονης δουλείας, όπως είναι τα Τοπικά Σύμφωνα Απασχόλησης, οι τοπικές δράσεις κοινωνικής ένταξης για ευπαθείς κοινωνικά ομάδες και γενικά την ενίσχυση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Χρόνια και χρόνια έχουν δοκιμαστεί αυτά. Έχουν ανακουφίσει; Έστω έχουν αμβλύνει τις συνέπειες που αντιμετωπίζει στη ζωή της η λαϊκή οικογένεια; Αντιθέτως, έχει επιδεινωθεί η κατάστασή της.

Όμως μέσα και από τα προγράμματα της κοινωνικής αλληλεγγύης και απασχόλησης, προσπαθεί συνολικά το αστικό κράτος να μειώσει τις αντιδράσεις των εργαζομένων και να διοχετεύσει σε ανώδυνα κανάλια την οργή και την αγανάκτησή τους.

¨Όμως θα ήθελα να γίνω συγκεκριμένη με το παράδειγμα που υπάρχει, που οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Παραδείγματος χάριν, Βρεφικοί – Παιδικοί Σταθμοί. Έκανε εξαγγελία εδώ στο Συνέδριο ο Υπουργός ότι θα δώσει 150 εκατομμύρια ευρώ και οπωσδήποτε αυτό χαροποίησε την ΚΕΔΕ και το δέχτηκε ότι αποδέχεται, υιοθετεί τις προτάσεις της το Υπουργείο, είναι αποτέλεσμα μάλιστα σκληρής δουλειάς, που δίνει 150 εκατομμύρια ευρώ για να προχωρήσουν οι δράσεις που έχουν σχέση με τους Βρεφικούς – Παιδικούς Σταθμούς, τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών, τα ΚΔΑΠ ΜΕΑ και τα λοιπά.

Μπαίνει το εξής ζήτημα. Το κράτος θα εγγυηθεί τους Βρεφικούς  – Παιδικούς Σταθμούς, αυτές τις δομές, με συγκεκριμένη χρηματοδότηση, ναι ή όχι. Εδώ  ο ίδιος ο Υπουργός από αυτό το βήμα, ήταν σαφής. Είπε όχι. Πώς αλλιώς δηλαδή πρέπει να το καταλάβουμε αυτό το πράγμα; Ότι δεν υπάρχει περίπτωση, σύμφωνα με τις πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης, να υπάρχει χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Πόσο πιο καθαρά έπρεπε να το πει;

Επομένως, τι διεκδικεί σήμερα η ΚΕΔΕ; Τι πάνε να διεκδικήσουν οι Δήμαρχοι; Και θέλω να το σκεφτείτε. Ανεξάρτητα από ποια οπτική γωνία βλέπετε τα πράγματα. Δηλαδή γίνεται φασαρία από τα προγράμματα, τα οποία είναι του αέρα. Αυτά τα προγράμματα υπάρχουν, αύριο δεν υπάρχουν.

Εμείς τι λέμε; Να αξιοποιούνται τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τα προγράμματα; Βεβαίως και το τελευταίο ευρώ να πηγαίνει εκεί. Και μάλιστα να υπάρχει επιλεξιμότητα, ιδιαίτερα σε συνθήκες κρίσης. Αυτά τα χρήματα να κατευθύνονται σε κοινωνικές υπηρεσίες και να πηγαίνουν κατευθείαν στα αρμόδια Υπουργεία και να δίνουν υψηλού επιπέδου παροχές όσο μπορούν καλύτερες, με υποδομές και προσωπικό πλήρους απασχόλησης. Γιατί δεν υπάρχει αυτή η λογική; Γιατί είναι συνειδητή επιλογή. Το ίδιο γίνεται σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνολικά της Ευρώπης, είτε είναι κάποια χώρα στη ζώνη του ευρώ, είτε όχι. Το κύριο όμως είναι αυτές τις υπηρεσίες να τις χρηματοδοτεί και να τις εγγυάται το κράτος απέναντι στους εργαζόμενους, δημόσια και δωρεάν.

Αυτές οι εξελίξεις που συζητάμε σήμερα εδώ, δεν είναι κεραυνός εν αιθρία για την χώρα μας γιατί έχουν ήδη δρομολογηθεί εδώ και δεκαετίες στις χώρες της Ευρώπης και από σοσιαλδημοκρατικές και από νεοφιλελεύθερες κυβερνήσεις. Τα αποτελέσματα της πολιτικής των προηγούμενων είκοσι χρόνων, έχουν ως αποτέλεσμα να χρεοκοπούν οι Δήμοι. Δείτε ποια είναι τα αποτελέσματα στην Ιταλία, ποια είναι τα αποτελέσματα στη Πορτογαλία, στην τοπική και περιφερειακή διοίκηση. Η Μεγάλη Βρετανία στη δεκαετία του ’80 που προχώρησε αυτό το κύμα των αναδιαρθρώσεων, με τη μία καθάρισε, απόλυσε 80.000 δημοσίους υπαλλήλους. Αυτή είναι η γραμμή της ΕΕ. Συρρίκνωση των υπηρεσιών, συγχωνεύσεις, καταργήσεις, απολύσεις του προσωπικού, μείωση της κρατικής χρηματοδότησης, εμπορευματοποίηση υπηρεσιών, ιδιωτικοποίηση έργων και τα λοιπά. Για ποιο λόγο όμως; Για να ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου, δηλαδή να υπάρχει ανταγωνιστικό δημόσιο, να δουλεύει για το κεφάλαιο και οι εργαζόμενοι να πληρώνουν αδρά για φτηνές και υποβαθμισμένες υπηρεσίες. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της καπιταλιστικής ανάπτυξης η οποία στο κέντρο της έχει το κέρδος των επιχειρηματικών ομίλων. Καθορίζει όλη τη λειτουργία και τη δράση της τοπικής διοίκησης, είναι απόλυτα συνδεδεμένη με την κερδοφορία του κεφαλαίου και ακριβώς είναι στην υπηρεσία αυτής της αποστολής.

Επομένως, οι επιμέρους διαφορές και ειπώθηκε εδώ πολύ καθαρά, οι επιμέρους διαφορές που υπάρχουν, που εμφανίζονται εδώ ότι υπάρχουν, υπάρχουν στο πώς θα εφαρμοστεί αυτή η πολιτική.

Ο κύριος Τζανακούλης που μίλησε τώρα, ήταν νομίζω ειλικρινής. Είπε, «γιατί να διαφωνήσω εγώ ως αντιπολίτευση στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ, αφού συμφωνούμε». Όμως, είπε ταυτόχρονα ότι η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ δεν ψήφισε τον Καλλικράτη. Ναι, η Νέα Δημοκρατία δεν ψήφισε τον Καλλικράτη αλλά τον εφαρμόζουν οι Δήμαρχοι της σε όλη την Ελλάδα. Η η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και οι εκπρόσωποί της τότε είχαν πει για τον Καποδίστρια 1, ότι εμείς δεν συμφωνούμε και όταν βγούμε στην κυβέρνηση θα τον αλλάξουμε. Όχι μόνο δεν τον άλλαξε τον Καποδίστρια ένα που ψήφισε το ΠΑΣΟΚ, αλλά πορεύτηκε και τον εφάρμοσε.

Είναι καθαρά τα πράγματα σε σχέση με τη διαχωριστική γραμμή. Η ίδια η πραγματικότητα της δράσης και των αιρετών της,  απαντά σε αυτό, σε αυτή τη διαχωριστική γραμμή. Ο καθένας μπορεί να βάλει την κόκκινή του γραμμή όπου θέλει. Η ίδια η ζωή όμως λέει το εξής. Ότι ανεξάρτητα αν κάποιοι εκλεγμένοι εμφανίζονται ως εκπρόσωποι κομμάτων, ανεξάρτητα αν εμφανίζονται ως μνημονιακοί, ως αντιμνημονιακοί ή ως αντικαλλικρατικοί αν εμφανίζονται ως ανένταχτοι ή ως ανεξάρτητοι, ως ακομμάτιστοι, έτσι σκέτοι, υπάρχει ένα συγκεκριμένο ζήτημα, ότι εφαρμόζουν την πολιτική είτε από θέση διοίκησης είτε από θέση αντιπολίτευσης. Με ποια γραμμή είναι; Με τη γραμμή των αναδιαρθρώσεων ή απέναντί τους; Είναι με την αγωνιστικότητα και την κοινωνική συνοχή ή απέναντί τους;

Εδώ είναι καθαρά τα πράγματα. Πίνουν νερό στην ανταγωνιστικότητα όλοι οι Συνδυασμοί, και στην κοινωνική συνοχή. Μάλιστα υπάρχει ολόκληρη επιχειρηματολογία για αυτό. Ανταγωνιστικότητα που δίνει προνόμια στους επιχειρηματίες και διαγράφει τη λέξη δικαιώματα από τον λαό. Κοινωνική συνοχή που σημαίνει ότι ο εργαζόμενος πρέπει να προσαρμοστεί και να υποταχθεί στο όραμα του κεφαλαίου. Εμείς λέμε ότι υπάρχει ελπίδα. Υπάρχει ελπίδα όσο ο λαός, μπορεί να αντιδράσει, τον φόβο του να τον κάνει δύναμη, να αντιπαρατεθεί σε αυτές τις πολιτικές.

Ολοκληρώνοντας θα μου επιτρέψετε, επειδή έγινε μεγάλη συζήτηση για το τι έργα θα γίνουν το επόμενο διάστημα και μάλιστα υπάρχει και από την κυβέρνηση μια ευφορία ότι προχωράμε, έχουμε προσέλκυση επενδύσεων, έρχονται διάφοροι επιχειρηματικοί παίκτες, θα δώσουν θέσεις εργασίας και τα λοιπά. Εμείς λέμε απλώς να θυμηθούν τι έγινε με τη μεγάλη ευφορία που είχαμε την περίοδο των υψηλών ρυθμών ανάπτυξης των προηγούμενων χρόνων. Ας σκεφτούν τότε τι έγινε και το πώς αυτό είχε αντανάκλαση στην τοπική διοίκηση. Ο κόσμος έχει εμεπιρία και μπορεί να βγάλει συμπεράσματα από τη ζωή του.

Εδώ είναι η κατεξοχήν συνυπευθυνότητα της ΚΕΔΕ.  Ακούστηκαν από το βήμα εδώ απόψεις που έλεγαν όχι στην ιδιωτικοποίηση του νερού, όχι στην ιδιωτικοποίηση των απορριμμάτων.

Για να συνεννοηθούμε. Μήπως λένε όχι στην ιδιωτικοποίηση από τους ιδιώτες, και ήταν πολύ σαφέστατα αυτά που ήρθαν εδώ, αλλά να δουλέψουν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, αλλά παίκτης να είναι ο Δήμος; Αυτό είναι. Να το πούμε καθαρά. Ακούστηκαν αλήθειες. Άρα έχουμε δίκιο όταν λέμε ότι διαχωριστική γραμμή είναι από τη μια πλευρά, ή θα είναι στην υπηρεσία του κεφαλαίου ή θα είναι στην υπηρεσία του λαού και θα διεκδικεί δημόσιες και δωρεάν υπηρεσίες για τον λαό.

Η κατεύθυνση των έργων από τον αγαπητό συνάδελφο, Υφυπουργό σήμερα, είναι σαφέστατη για την νέα προγραμματική περίοδο. Τι άλλο πιο καθαρά να ακούσουμε; Το ότι η χώρα μας είναι στην όγδοη θέση, όσον αφορά την απορροφητικότητα, τι νοιάζει τον λαό; Όταν μας είπε ότι το 95,7% της χρηματοδότησης της νέας προγραμματικής περιόδου είναι δεσμευμένη, τι νοιάζει τον λαό; Είναι για τον λαό αυτή η δέσμευση; Όχι. Η επιλεξιμότητα που έχει αποφασίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση μέσα από αυτά τα προγράμματα, είναι για να ικανοποιήσει όλα τα επιχειρηματικά σχέδια.

Αναζητούμε λοιπόν από εκεί και πέρα κάποια στραγάλια, εκατό, διακόσια, τριακόσια εκατομμύρια ευρώ, για να έρθουν στην τοπική διοίκηση. Να κάνουν τι; Να εξασφαλίσουν ποιες ανάγκες; Βρεφικούς – Παιδικούς Σταθμούς; Αντιπλημμυρική, αντισεισμική προστασία, αντιπυρική θωράκιση; Τι δηλαδή; Τι θα καλύψει; Μα δεν είναι επιλέξιμα αυτά. Λέει, ζητώ προτάσεις. Εμείς καταθέσουμε προτάσεις. Η επιλεξιμότητα των έργων να αλλάξει και να πάει στις ανάγκες του λαού, στις υποδομές που λείπουν και επιτέλους, σε μια χώρα σαν τη δική μας, με τέτοιο νησιωτικό σύμπλεγμα, να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα και της διαμετακόμισης, να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του νερού και τα λοιπά.

Ολοκληρώνοντας, τι λέει εδώ  το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ και αρκετοί Δήμαρχοι που άκουσα εδώ, σε σχέση με το πώς θα συμβάλλουν στην ανασυγκρότηση της χώρας από την άποψη των έργων.

Ένα και μόνο παράδειγμα θα σας πω, για να ολοκληρώσω. Για να δούμε πώς είναι στην υπηρεσία των ομίλων η ΚΕΔΕ και το πώς συμμετέχουν αν θέλετε στον πόλεμο που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση ενάντια στον λαό. Προσέξτε λοιπόν, ο κόσμος καίγεται στα προβλήματα, βουλιάζει στην ανέχεια και στην φτώχεια και τι απόφαση έχει πάρει η ΚΕΔΕ; Έχει πάρει η ΚΕΔΕ απόφαση για ίδρυση κεφαλαίου επενδύσεων σε έργα υποδομών των ΟΤΑ. Εδώ είναι το ψητό, αυτό είναι. Λοιπόν, διαβάζω σε ποια έργα, για να καταλάβουμε τι σημαίνει ιδιωτικοποίηση, γιατί λέμε όχι στην  ιδιωτικοποίηση. Δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης, βιολογικοί καθαρισμοί, βιολογικοί σταθμοί επεξεργασίας λυμάτων, μονάδες αφαλάτωσης, δίκτυα τηλεθέρμανσης, μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων, έργα εξοικονόμησης ενέργειας, επιχειρήσεις – επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, έργα δημοτικής και ακίνητης περιουσίας. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια γίνεται και η ελληνογερμανική συνεργασία, που μας δίνουν συμβουλές, τεχνογνωσία, που εκείνοι, το κράτος τους, χρηματοδοτεί με 10%, και το 90% είναι από ίδιους πόρους δηλαδή από τον λαό.

Αυτό λοιπόν είναι το deal που ετοιμάζει το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ και απευθύνεται σε εσάς, που ορισμένοι βγήκατε και το στηρίξατε. Η ΚΕΔΕ, το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και η Τράπεζα Αττικής, θα προχωρήσουν σε όλες αυτές τις δομές, να ιδιωτικοποιήσουν δομές και υπηρεσίες. Μάλιστα, είναι καταπληκτικό και πρωτοφανές την ώρα που κάνουμε Συνέδριο το πρωί, έγινε η σύσκεψη για να παρουσιαστεί το πρόγραμμα JESSICA και ποιος νομίζετε ότι παρουσίασε το πρόγραμμα JESSICA; Οι αντιπρόσωποι των τραπεζών, από ότι μας ενημέρωσε ο αντιπρόσωπος του Συνδυασμού μας που ήταν εκεί. Ήρθαν λοιπόν οι αντιπρόσωποι των τραπεζών να πουν πώς θα γίνουν οι αστικές αναπλάσεις, πώς θα μπουν σε αυτό το παιχνίδι οι Δήμοι. Δηλαδή να πληρώσει και να χρυσοπληρώσει ο λαός τι; Αυτά που δικαιούται δωρεάν.

Επομένως εδώ πρέπει να βγουν σημαντικά πολιτικά συμπεράσματα.

Καταθέτω στο Προεδρείο και σε εσάς, ολοκληρωμένα την πρότασή μας. Νομίζω ότι πρέπει να προβληματιστείτε σε αυτά τα ζητήματα πολύ σοβαρά το επόμενο διάστημα, αν δεν θέλετε να έχετε τον κόσμο απέναντί σας, γιατί θα είναι απέναντι, όχι μόνο στις κυβερνήσεις, θα είναι απέναντι και στους Δημάρχους και στους Περιφερειάρχες.

Βεβαίως αυτά τα ζητήματα που περιέχονται στο ψήφισμά της Λαϊκής Συσπείρωσης, κυρίως απευθύνονται στους εργαζόμενους. Τους καλούμε σε κοινή και συντονισμένη πάλη, χωρίς χάσιμο χρόνου, για να αντιμετωπιστούν άμεσα επείγοντα ζητήματα της λαϊκής οικογένειας. Απαιτείται άμεση παρέμβαση γιατί τις επόμενες ημέρες έχουμε μπροστά μας συγχωνεύσεις, καταργήσεις δομών, υπηρεσιών και απολύσεων με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχει αποφασίσει η κυβέρνηση.

 

Πιστεύουμε ότι οι εργαζόμενοι που ήταν εδώ, ήταν για εμάς το αισιόδοξο μήνυμα και το οξυγόνο του Συνεδρίου, μολονότι κάποιοι είπαν να μην έρχονται οι εργαζόμενοι στο χώρο του Συνεδρίου. Όμως πρέπει να βγάλουν τα συμπεράσματά τους και ο αγώνας τους που βρίσκεται σε εξέλιξη για να διατηρήσουν τις θέσεις εργασία τους θα ασκήσει αποτελεσματική πίεση μόνο όταν συγκρουστεί με τη βαρβαρότητα αυτής της.

 

Διεκδικούμε επείγοντα μέτρα για:

 

– Πλήρη κρατική χρηματοδότηση που να καλύπτει το σύνολο των αναγκών των Δήμων που θα προέρχεται από αύξηση της φορολόγησης στο 45% του μεγάλου κεφαλαίου, από τη φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας, από την αύξηση του ΦΠΑ στα είδη πολυτελείας.

–  Όχι στο κλείσιμο δομών – υπηρεσιών των Δήμων, αλλά διεύρυνσή τους.

– Καμία απόλυση εργαζομένων στους δήμους. Όχι στην κατάργηση οργανικών θέσεων. Ανανέωση όλων των συμβάσεων και μονιμοποίησή τους χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Προσλήψεις νέου μόνιμου προσωπικού με πλήρη μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα που να καλύπτουν τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες σε υπηρεσίες και υποδομές.

– Άμεση δραστική μείωση ανταποδοτικών και άλλων τελών με στόχο την κατάργηση κάθε είδους τοπικής φορολογίας, ανταποδοτικών και άλλων τελών.

– Κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης στη λειτουργία στις υπηρεσίες και τα έργα των Δήμων. Καμία ιδιωτικοποίηση στη διαχείριση των απορριμμάτων, στους υδάτινους πόρους, τις ΑΠΕ – την ενέργεια γενικά, την εκπαίδευση, υγεία, πρόνοια, άθληση, πολιτισμός

– Γενναία χρηματοδότηση για τους βρεφονηπιακούς – παιδικούς σταθμούς. Να γίνουν δεκτές όλες οι αιτήσεις των γονιών στη νέα περίοδο. Κατάργηση των τροφείων. Δικαίωμα των παιδιών στη δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή.

  • Ø Πρόγραμμα δημιουργίας νέων σύγχρονων δημόσιων, βρεφονηπιακών σταθμών, με επαρκή στελέχωση και  σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή για την πανελλαδική κάλυψη όλων των αναγκών.
  • Ø Άμεση και πλήρη λειτουργία όλων των Δημοτικών Ιατρείων και εργαστηρίων με απολύτως δωρεάν παροχή των υπηρεσιών σε όλους και ιδιαίτερα σε άπορους, ανασφάλιστους, μετανάστες και στις οικογένειές τους. Δωρεάν  εμβολιασμό όλων των παιδιών. Λήψη μέτρων για τη Δημόσια Υγεία.
  • Ø Κρατική χρηματοδότηση για τη δωρεάν λειτουργία κατασκηνώσεων το καλοκαίρι για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών.

– Ενίσχυση και διεύρυνση των κοινωνικών δομών (Βοήθεια στο Σπίτι, ΚΗΦΗ, ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ – ΜΕΑ, κλπ..) με υπηρεσίες αποκλειστικά χρηματοδοτούμενες από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, που να καλύπτουν όλους δωρεάν χωρίς όρους και προϋποθέσεις, αξιοποιώντας και τα κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Να ιδρυθούν και νέα και να λειτουργήσουν στα πλαίσια ενός δημόσιου συστήματος με δωρεάν και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες για τη δημιουργική απασχόληση όλων των παιδιών και αυτών με αναπηρία».

– Αφορολόγητο πετρέλαιο και φυσικό αέριο στα σχολεία, παιδικούς σταθμούς, αθλητικά κέντρα κλπ.

– Πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων με αξιοποίηση και των κονδυλίων του ΕΣΠΑ ή άλλων πόρων για σύγχρονες κτιριακές κοινωνικές υποδομές που καλύπτουν όλο το φάσμα των προνοιακών, αθλητικών και πολιτιστικών αναγκών, έργα διαχείρισης αποβλήτων, αντισεισμικής θωράκισης, αντιπλημμυρικής – αντιπυρικής προστασίας.

 

Σας ευχαριστώ.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Με μια ματιά 25 Απριλίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Νέος διαγωνισμός διασύνδεσης τηλεθέρμανσης Κοζάνης με το δίκτυο Δυτικής Μακεδονίας

Επαναπροκηρύχθηκε από τη ΔΕΥΑ Κοζάνης, με διεθνή ηλεκτρονικό μειοδοτικό διαγωνισμό,  το έργο «Αγωγοί μεταφοράς και…

Ρεπορτάζ 25 Απριλίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δρομολόγηση άμεσης λύσης στο πρόβλημα υποστελέχωσης του Κτηματολογίου Ρόδου

Τη δρομολόγηση άμεσης λύσης στο μείζον ζήτημα της υποστελέχωσης του Κτηματολογίου Ρόδου συμφώνησαν, χθες Τετάρτη…

Ρεπορτάζ 25 Απριλίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Bριλήσσια: Αναστολή έκδοσης νέων οικοδομικών αδειών που κάνουν χρήση των ευνοϊκών διατάξεων του ΝΟΚ

Την αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών που κάνουν χρήση των ευνοϊκών διατάξεων του ν. 4067/2012 (ΝΟΚ) έως…