Κατά τρεις χιλιάδες αυξήθηκαν οι αναφορές, σε σχέση με το 2012, που έλαβε πέρυσι ο Συνήγορος του Πολίτη, ανεβάζοντας τον αριθμό συνολικά στις 14.700 αναφορές.
Στο 82% των ατομικών περιπτώσεων το αποτέλεσμα της διαμεσολάβησης του Συνηγόρου του Πολίτη ήταν θετικό, ανέφερε την Τρίτη σε συνέντευξη Τύπου στην Πάτρα η επικεφαλής της ανεξάρτητης Αρχής Καλλιόπη Σπανού.
Τα τελευταία τρία χρόνια οι αναφορές πολιτών αυξάνονται συνεχώς, ανέφερε η Συνήγορος του Πολίτη, αν και επισήμανε ότι το 2010 υπήρξε πτώση που παραμένει ανεξήγητη.
Οι περισσότερες αναφορές αφορούν την κοινωνική πολιτική, τα ασφαλιστικά, τα συνταξιοδοτικά, τα φορολογικά και τις κοινωνικές παροχές διαφόρων ειδών.
Επίσης, η Καλλιόπη Σπανού υπογράμμισε ότι είναι εύκολη η επικοινωνία των πολιτών που κατοικούν στην περιφέρεια με τον Συνήγορο του Πολίτη, αφού μπορούν με μία επιστολή ή με ένα φαξ, ή μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου να υποβάλουν την αναφορά τους για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν και τότε θα έλθει σε επικοινωνία μαζί τους κάποιο στέλεχος της Αρχής.
Η επίσκεψη του Συνηγόρου του Πολίτη στην Πάτρα έχει σκοπό, όπως είπε η Καλλιόπη Σπανού, να ενημερώσει τους πολίτες σχετικά με τις αρμοδιότητές του και τις υπηρεσίες που προσφέρει, αλλά και να βοηθήσει τη δημόσια διοίκηση, ώστε να υπερβεί κάποιες αδυναμίες της και να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Σπανού, «οι υπηρεσίες θα πρέπει να κατανοήσουν τον ρόλο μας, αφού σκοπός μας είναι να βοηθούμε και όχι να ελέγχουμε ή να τιμωρούμε».
Σημείωσε επίσης οι υπηρεσίες αντιμετωπίζουν δυσκολίες που έχουν να κάνουν κυρίως με τη μείωση του προσωπικού και τις αλλαγές στη νομοθεσία.