Άρθρο Localit 13 Φεβρουαρίου, 2020

Συνεργασία Ευρώπης και Κίνας για το τι είναι Έξυπνη πόλη

Η Ευρώπη και η Κίνα συνεργάζονται για την οικοδόμηση έξυπνων πόλεων, αλλά μπορούν να συμφωνήσουν σε τι είναι μια έξυπνη πόλη;Πράγματι, δεδομένου ότι ενώ οι πέντε μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης έχουν έναν μέσο πληθυσμό 4.219.139 ατόμων, η Κίνα έχει κατά μέσο όρο 16.541.032, προτού πλησιάσουμε το ακανθώδες ζήτημα του τι σημαίνει έξυπνη πόλη , μπορεί να χρειαστούμε κάποια αποσαφήνιση σχετικά με το τι σημαίνει να είσαι πόλη.Ακριβώς τι είναι μια πόλη;
Η κινεζική λέξη «市», «shì»,  μόνο χαλαρά μεταφράζεται στα αγγλικά ως «πόλη» και συχνά χρησιμοποιείται για να περιγράψει ότι θα μπορούσε να ονομαστεί με μεγαλύτερη ακρίβεια, αφενός, ως Mega-city , επαρχία, κομητεία και, αφετέρου, , υπο-περιφέρεια ή πόλη. 
Πολλές ευρωπαϊκές πόλεις απολαμβάνουν επίσης λιγότερη διοικητική αυτονομία από ό, τι οι κινέζοι ομολόγοι τους.(*προσωπική σημείωση :Ενώ οι προϋπολογισμοί των κινεζικών πόλεων ως ποσοστό του ΑΕΠ είναι πολύ υψηλότεροι από τους Ευρωπαϊκούς υπάρχει ασφυκτική εποπτεία από το κράτος ως προς την διαχείρισή τους.Δηλαδή υπάρχει πολύ μικρότερη πολιτική αυτονομία ). Το Λιντς, με πληθυσμό 789.194 κατοίκους, είναι αδελφή πόλη στο Hangzhou της Κίνας, με πληθυσμό 9.806.000 κατοίκων, αλλά παρά τη διαφορά αυτή, οι δύο τοπικές κυβερνήσεις επιδιώκουν γόνιμη συνεργασία στους τομείς των επιχειρήσεων, της εκπαίδευσης και του πολιτισμού για 30 χρόνια .
Λαμβάνοντας υπόψη αυτή τη διαφορά σε αυτό που σημαίνει να είσαι τοπική διοίκηση στην Κίνα, μπορεί να μην αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η προσθήκη της λέξης «έξυπνη» δημιουργεί ακόμα περισσότερα προβλήματα. Δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα που μπορεί να αποκαλείται συναίνεση γύρω από τον όρο «έξυπνη πόλη» μεταξύ διαφορετικών πόλεων και κοινοτήτων στην Ευρώπη, αλλά το χάσμα μεταξύ ευρωπαϊκών και κινεζικών αντιλήψεων είναι ακόμη ευρύτερο.Mega-project φρενίτιδαΟι διαφορετικές προσεγγίσεις μπορούν να γίνουν ευρέως κατανοητές ως συγκρούσεις τεχνολογικές vs κοινωνικές. Όταν η Ευρώπη άρχισε να μιλά για έξυπνες πόλεις, ήταν οι αισθητήρες, οι κάμερες, τα drones και ακόμη και τα τραίνα maglev που κυριάρχησαν στον λόγο και τη δημόσια φαντασία. 
Ωστόσο, οι άνθρωποι άρχισαν να ανησυχούν ότι ο θόρυβος για το επόμενο εμβληματικό δημοτικό μεγα-έργο θα μπορούσε να σκιάσει την προσοχή από τους ίδιους τους ανθρώπους που τα έργα αυτά προορίζονταν να εξυπηρετήσουν: τους κατοίκους της πόλης.Η κατάρρευση των οικονομικά μειονεκτικών κοινοτήτων για την κατασκευή λαμπρών σύγχρονων επιχειρηματικών περιοχών, που έλειπαν από την πολιτιστική κίνηση και τη φασαρία σε ολόκληρη την Ευρώπη τη δεκαετία του ’70 και του ’80, πολλά από τα οποία διαθέτουν πλατείες και ουρανοξύστες ακόμα σχεδόν κενές μέχρι σήμερα , σήκωσαν καμπάνες συναγερμού. Έτσι, προέκυψε η αρχή: η έξυπνη πόλη είναι έξυπνη μόνο εφόσον βελτιώνει την ευημερία των ανθρώπων σε αυτήν.
Μετακίνηση στη εστίασηΜια πόλη που δεν έχει σχεδιαστεί με τους ανθρώπους στο μυαλό ,  δεν είναι καθόλου πόλη. Η τεχνολογία πρέπει να είναι ένα μέσο, ​​και ποτέ δεν αποτελεί αυτοσκοπό. Αυτή η σκέψη εξελίχθηκε περαιτέρω για να πούμε ότι εάν η ευημερία είναι ο τελικός στόχος, μπορεί να υπάρχουν πιο αποτελεσματικοί τρόποι για να επιτευχθεί αυτό παρά μέσω επενδύσεων στην τεχνολογία. Η έξυπνη πόλη πρέπει να έχει έξυπνη διακυβέρνηση , πολιτιστική, οικολογική και οικονομική πολιτική που θέτει στο επίκεντρο πρώτα τους ανθρώπους  . Και αν θέλει να ανταποκριθεί με επιτυχία στις ανάγκες του λαού της, οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να συμπεριληφθούν στο σχεδιασμό της. Αυτή είναι η ρητορική μετατόπιση , που δεν είναι ακόμα καθολική και σε καμία περίπτωση πλήρης, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Ευρώπη.
Έξυπνο ή οικολογικό;Στην Κίνα, ωστόσο, μια παράλληλη μετατόπιση έχει γίνει κατά μια ελαφρώς διαφορετική τροχιά. Δεδομένου του εξαιρετικά διαφορετικού κοινωνικού και πολιτικού πλαισίου, αυτό δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη. 
Το έργο TRANS-URBAN-EU-CHINA επιδιώκει να μοιραστεί την εμπειρία στην αστική κοινωνική ένταξη μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας για να βοηθήσει αυτή την ομαλή μετάβαση. Για να επιτευχθεί αυτό, πρέπει πρώτα να αποκτήσουμε σαφήνεια στους βασικούς όρους της αστικής ανάπτυξης, δηλαδή στην έξυπνη πόλη και την οικολογική πόλη.Στην περίπτωση της Κίνας, υπάρχει μια πιο σαφής διάκριση μεταξύ της «έξυπνης πόλης» και της « οικολογικής πόλης » από ό, τι στις πόλεις της ΕΕ, όπου η βιωσιμότητα σήμερα θεωρείται ευρέως ότι αποτελεί αναπόσπαστο μέρος οποιουδήποτε έξυπνου οράματος της πόλης. Μια οικολογική πόλη είναι μια κοινωνικοοικονομική, περιβαλλοντική, συντονισμένη και βιώσιμη ανάπτυξη, με έμφαση στην κοινωνική δικαιοσύνη, την οικονομική αποδοτικότητα και την αρμονία του ανθρώπου-φύσης. Προσπαθεί να επιτύχει αποτελεσματική και αποδοτική χρήση των πόρων και έμφαση στην ενσωμάτωση των αστικών και αγροτικών περιοχών.Μια έξυπνη πόλη, αντιστρόφως, είναι ένας αστικός χώρος εξοπλισμένος με αισθητήρες για τη συλλογή δεδομένων για να δημιουργήσει πιο αποδοτικά αστικά περιουσιακά στοιχεία και καλύτερη διαχείριση των πόρων. Στον πυρήνα υπάρχει μια έξυπνη πλατφόρμα που συνδέει όλες τις έξυπνες υποδομές, από την παροχή φυσικού αερίου και νερού σε σταθμούς στάθμευσης, ώστε οι υπάλληλοι της πόλης να μπορούν να παρακολουθούν και να βελτιώνουν τις υπηρεσίες τους. Η χρήση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο διευκολύνει την αστική διαχείριση και την επικοινωνία μεταξύ κυβερνήσεων, στελεχών της διοίκησης, υποδομών κοινότητας και πόλεων.Όπως και στην Ευρώπη, ο θόρυβος της προόδου απέκρυψε μερικές φορές τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών στους οποίους απευθυνόταν αυτή η πρόοδος και τώρα υπάρχουν διορθωτικά μέτρα για να διορθώσουμε αυτή την ανισορροπία. Ωστόσο, στο πλαίσιο αυτό, η λύση ήταν να ενσωματωθεί η έξυπνη πόλη και η προσέγγιση των οικολογικών πόλεων με ένα νεύμα στα μακροχρόνια κινεζικά ιδεώδη για την επίτευξη αρμονίας μεταξύ ανθρώπων και φύσης, προόδου και σταθερότητας.Γιατί να ενώσουμε τις δυνάμεις;Αν και υπάρχει κάποια αλληλεπικάλυψη μεταξύ των ευρωπαϊκών και κινεζικών ιδεών για το τι κάνει μια έξυπνη πόλη, θα μπορούσε κανείς να σκεφτεί ότι το εύρος των διαφορών αναπόφευκτα θα εμπόδιζε τις προσπάθειες συνεργασίας. Ωστόσο, μόνο εφόσον οι διαφορές αυτές δεν κατανοούνται ότι εμποδίζουν μια συνεργατική προσέγγιση. Το έργο TRANS-URBAN-EU-CHINA , που σχεδιάστηκε για να εμπλέξει και να διευκολύνει την ανταλλαγή μεταξύ ευρωπαϊκών και κινεζικών πόλεων, άρχισε με αυτή την ανάλυση.Η Κίνα μπορεί να μάθει από την ΕυρώπηΑυτό που έχουμε απομακρύνει από το έργο μας μέχρι τώρα, το οποίο βλέπει τη συνεργασία μεταξύ ευρωπαϊκών πόλεων, ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων και δικτύων, είναι ότι οι δύο περιφέρειες έχουν πολλά να κερδίσουν με το να συνεργάζονται μεταξύ τους. Η γνώση των μηχανισμών προγραμματισμού από κάτω προς τα πάνω και των ολιστικών και διατομεακών τρόπων εργασίας μπορεί να βοηθήσει την Κίνα να κλείσει το κενό προγραμματισμού-υλοποίησης, δηλαδή την απόσταση μεταξύ των αρχικών σχεδίων για έξυπνες πόλεις και των πόλεων που καταλήγουν να οικοδομούνται.
Οι αστικές πλατφόρμες που δοκιμάζονται στην Ευρώπη, όπως το Σύστημα Έξυπνης Ενεργειακής Διαχείρισης και η πλατφόρμα κοινής χρήσης αστικών κέντρων στο πλαίσιο του έργου Sharing Cities που χρηματοδοτείται από την ΕΕ , μπορούν να βοηθήσουν τις κινεζικές πόλεις να αναπτύξουν τις δικές τους αστικές πλατφόρμες και να συνεργαστούν με τους πολίτες για να εξασφαλίσουν την αποτελεσματική χρήση τους.Επιπλέον, η ευρωπαϊκή ιδέα των Living Labs, που προωθήθηκαν από πολλούς ενδιαφερόμενους φορείς προκειμένου να ενθαρρυνθεί η καινοτομία από κάτω προς τα πάνω και η συνεργατική καινοτομία, δοκιμάζονται τώρα στις κινεζικές πόλεις στο πλαίσιο του έργου TRANS-URBAN-EU-CHINA. Αυτά μπορεί να βοηθήσουν τις κινεζικές πόλεις να συγκεντρώσουν μερικά από τα οικονομικά, κοινωνικά και τεχνολογικά οφέλη που αποκόμισαν οι ευρωπαϊκές πόλεις διευκολύνοντας την καινοτομία που διαφορετικά θα έμεναν αδρανείς μεταξύ των τοπικών κοινοτήτων και οργανισμών.… και την Ευρώπη από την ΚίναΑλλά η βοήθεια δεν ταξιδεύει μόνο προς μία κατεύθυνση. 
Οι κινεζικές πόλεις έχουν επίσης πολλές γνώσεις να προσφέρουν στους ευρωπαίους ομολόγους τους. Η τεχνολογία παραμένει ένα σημαντικό μέρος της ευρωπαϊκής έξυπνης πόλης, και σε αυτό το τμήμα οι κινεζικές πόλεις είναι πρωταθλήτριες. Από τα ολοκληρωμένα συστήματα βιώσιμης κινητικότητας σε όλη την πόλη, συμπεριλαμβανομένων των έξυπνων δικτύων στάθμευσης και δημόσιων συγκοινωνιών, στην τεχνολογία επικοινωνιών πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων των έξυπνων αισθητήρων και της διαχείρισης δεδομένων, οι κινεζικές πόλεις εξέφρασαν τη βούλησή τους να προσφέρουν ένα χέρι βοήθειας.Ως μια τεράστια και ταχέως αναπτυσσόμενη οικονομία, η Κίνα μπορεί επίσης να προσφέρει οικονομικά πλεονεκτήματα στις ευρωπαϊκές πόλεις με τις οποίες συνεργάζεται, με τοπικές επενδύσεις σε ολόκληρους νέους κλάδους. Κάνοντας ένα όνομα στην Κίνα μπορεί επίσης να δώσει σημαντική ώθηση στον τοπικό τουρισμό στις ευρωπαϊκές πόλεις και σε Κινέζους φοιτητές που έρχονται να σπουδάσουν στην πόλη σας, γεγονός που αποτελεί επίσης μεγάλο πλεονέκτημα από την άποψη της πολιτιστικής ανταλλαγής .
Το  Λιντς οδηγεί ως παράδειγμαΗ ίδια η πράξη συνεργασίας μπορεί να έχει και άλλα πλεονεκτήματα. Μοιράζοντας τις πρακτικές τους, οι πόλεις και στις δύο πλευρές του κόσμου έχουν την ευκαιρία να δουν τα δικά τους επιτεύγματα και δυσκολίες μέσα από τα μάτια ενός άλλου, μια ευκαιρία για προβληματισμό που είναι ένα μεγάλο όφελος για την πρόοδο.Στο Λιντς, του οποίου η μακρόχρονη σύνδεση με το Hangzhou έχει ήδη αναφερθεί, τα πλεονεκτήματα είναι προφανή. Οι πόλεις συνεργάστηκαν σε κοινά θέματα όπως η βελτίωση της ποιότητας του αέρα και των υδάτων. Στις ολοκληρωμένες δημόσιες συγκοινωνίες, όπου η Hangzhou είχε ήδη πολλά να διδάξει στο Leeds και στην παχυσαρκία των παιδιών και στην ψυχική υγεία των παιδιών, όπου το Leeds ήταν ένα βήμα μπροστά από το Hangzhou. Αυτή η σχέση οδήγησε στην οικονομική ανάπτυξη, με δύο μεγάλες κινεζικές εταιρείες να ανοίγουν γραφεία στο Λιντς και να δημιουργούν πολλές νέες θέσεις εργασίας.Το Λιντς παραδέχεται ότι η συνεργασία μπορεί να είναι περίπλοκη, αλλά επιμένει ότι, όπως αποδεικνύει το έργο μας TRANS-URBAN-EU-CHINA, είναι τελικά συμφέρουσα. Για να επιβιώσουν στην παγκόσμια οικονομία, οι πόλεις πρέπει επίσης να είναι παγκόσμιες και, ναι, λέει το Λιντς, αυτό περιλαμβάνει δημοσιεύσεις στο WeChat και στο Weibo κάθε μέρα!*Πηγή : eurocities.eu

Αυτή είναι η πρώτη σε μια σειρά πέντε άρθρων σχετικά με την ευρωπαϊκή συνεργασία με την Κίνα. Οι πληροφορίες συγκεντρώθηκαν από την EUROCITIES από το έργο TRANS-URBAN-EU-CHINA, ιδίως από τον Dr. Chang Liu της Ακαδημίας Χωροταξίας και Σχεδιασμού της Κίνας και τον Δρ Bernhard Müller από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Δρέσδης και από τη συνάντησή μας για τη συνεργασία με την Κίνα στο ετήσιο συνέδριο EUROCITIES2018. Για μια πιο τεχνική και εις βάθος αντιμετώπιση του ζητήματος, παρακαλούμε δείτε την TRANS-URBAN-EU-CHINA παράδοση D2.1 .Το πρόγραμμα TRANS-URBAN-EU-CHINA, δηλαδή η “Μετάβαση στην αστική αειφορία μέσω κοινωνικά ενοποιημένων πόλεων στην ΕΕ και στην Κίνα” , χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα έρευνας και καινοτομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Horizon 2020 βάσει της συμφωνίας επιχορήγησης αριθ. 770141. Το υλικό που παρουσιάζεται εδώ αντανακλά μόνο τις απόψεις του δημιουργού. Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν ευθύνεται για τυχόν χρήση των πληροφοριών που περιέχονται σε αυτή.

Πηγή:

https://www.citybranding.gr/

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ρεπορτάζ 29 Μαρτίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Στο έργο Streets for Citizens ο Δήμος Ιωαννιτών

Στο έργο με ακρωνύμιο Streets for Citizens του Προγράμματος Interreg Euro-MED, συμμετέχει ο Δήμος Ιωαννιτών.…

Ρεπορτάζ 29 Μαρτίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Μετεγκατάσταση καζίνο: Ραντεβού στο ΣτΕ, στις 3 Απριλίου έδωσαν δήμαρχοι, φορείς και επιτροπές πολιτών

Ραντεβού στο ΣτΕ που θα εκδικάσει στις 3 Απριλίου  τις προσφυγές κατά της μετεγκατάστασης του…

Ρεπορτάζ 29 Μαρτίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Σε εξέλιξη έλεγχοι στην Ηλεία μετά τη διπλή σεισμική δόνηση

«Κλιμάκια της Πυροσβεστικής υπηρεσίας και μηχανικών της αντιπεριφέρειας Ηλείας έχουν ξεκινήσει ελέγχους, προκειμένου να διαπιστώσουν…