Το θέμα της μεταφοράς των μαθητών βρέθηκε στο επίκεντρο της Συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής, στην οποία παρέστησαν, μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι φορέων Γονέων και Κηδεμόνων, εκπρόσωποι του Συνηγόρου του Πολίτη, καθώς και μαθητές από σχολεία της Αττικής.
Στην εισήγησή της η Περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου επεσήμανε ότι οι Περιφέρειες είναι υποχρεωμένες να δράσουν μέσα στο πλαίσιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης του Ιουνίου 2013”, η οποία έχει επιφέρει περικοπή δαπανών. “Οι τροπολογίες που αναγκάστηκε, υπό την πίεση της νέας Περιφερειακής Αρχής, να αποδεχθεί το Υπουργείο Εσωτερικών, αντιλαμβανόμενο τις καταστροφικές συνέπειες που θα είχε η μεγάλη μείωση των δρομολογίων στην περίπτωση της πλήρους εφαρμογής της ΚΥΑ του 2013, είναι προσωρινές λύσεις για τη φετινή χρονιά” πρόσθεσε.
Η Περιφερειάρχης Αττικής συνέχισε επισημαίνοντας την ανάγκη για τη δημιουργία ενός ριζικά νέου συστήματος μεταφοράς των μαθητών “που θα διασφαλίζει την ασφαλή πρόσβαση όλων ανεξαιρέτως των παιδιών. Είτε πρόκειται για τα παιδιά με αναπηρία, είτε για τους μαθητές των υπερτοπικών σχολείων”.
“Οφείλουμε όλοι μαζί να αγωνιστούμε για να αλλάξουμε το στρεβλό και άκρως προβληματικό νομοθετικό πλαίσιο. Να το αντικαταστήσουμε μέσα από έναν πλήρη επανασχεδιασμό με δρομολόγια που θα είναι αποτέλεσμα μελετών και προτάσεων επιστημόνων, συγκοινωνιολόγων, φορέων γονέων και κηδεμόνων σε συνεργασία με την πρωτοβάθμια τοπική αυτοδιοίκηση. Μακριά από λογικές εξοικονόμησης πόρων και εξυπηρέτησης της μικροδιαπλοκής. Για να καταλήξουμε σε μια μόνιμη λύση ενός ενιαίου κρατικού φορέα για τη δημόσια, δωρεάν και ασφαλή μεταφορά των μαθητών” τόνισε η κυρία Δούρου.
Από την πλευρά του ο Γ. Σγουρός κάλεσε τη νέα περιφερειακή διοίκηση να αξιοποιήσει τα ταμειακά διαθέσιμα της Περιφέρειας Αττικής με τον καλύτερο τρόπο, ώστε να διασφαλιστεί το απρόσκοπτο της διαδικασίας της μεταφοράς των μαθητών στην Αττική. Ο κ. Σγουρός στην τοποθέτησή του επεσήμανε ότι η συγκεκριμένη αρμοδιότητα εκχωρήθηκε από το 1998 στο β’ βαθμό αυτοδιοίκησης χωρίς ποτέ να διατεθούν από την Κεντρική Διοίκηση οι αντίστοιχοι πόροι. Ωστόσο παρά τις οφειλές του κεντρικού κράτους, το αναχρονιστικό νομοθετικό πλαίσιο, τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια, την γραφειοκρατία και την εμπλοκή πολλών φορέων τα προβλήματα στην Αττική επιλύονταν, με την Περιφέρεια να χρηματοδοτεί όποτε χρειαζόταν τη διαδικασία από ίδιους πόρους.
Ο κ. Σγουρός επεσήμανε ότι η συγκεκριμένη αρμοδιότητα θα πρέπει να ασκείται με βάση την αρχή της εγγύτητας από τους δήμους για τις ενδοδημοτικές και από την περιφέρεια για τις διαδημοτικές μετακινήσεις. Σημείωσε μάλιστα ότι την τελευταία δεκαετία έχουν δαπανηθεί μόνο για την μεταφορά μαθητών της Αττικής πάνω από 200 εκ. ευρώ και ο χαρακτήρας αυτής της υπηρεσίας θα μπορούσε να ήταν αποκλειστικά κοινωφελής και δημοτικός.