Στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας παρέπεμψε το Γ΄ Τμήμα του Ακυρωτικού Δικαστηρίου το ζητήματα σχετικά με το κώλυμα υποβολής υποψηφιότητας και εκλογής για την κατάληψη δημοτικού αξιώματος για όσα πρόσωπα συνδέονται με τον Δήμο με σύμβαση ή συμβάσεις ορισμένου οικονομικού αντικειμένου κατά το έτος διενέργειας των δημοτικών εκλογών.
Το ΣτΕ το απασχόλησαν τα τελευταία αποτελέσματα των δημοτικών εκλογές στο Δήμο Ρόδου.
Υπενθυμίζεται ότι νομοθεσία για τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές προβλέπει ότι δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, σύμβουλοι δημοτικών κοινοτήτων ή πρόεδροι δημοτικών κοινοτήτων, όσοι, μεταξύ των άλλων, «συνδέονται με τον Δήμο, τα νομικά του πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία αυτός συμμετέχει, με σύμβαση ή συμβάσεις προμήθειας ή εκτέλεσης έργου ή παροχής υπηρεσιών ή παραχώρησης δικαιώματος εκμετάλλευσης έργου ή υπηρεσίας με αντικείμενο συνολικής αξίας, μεμονωμένα κατ’ είδος ή σωρευτικά, κατ’ έτος άνω των 10.000 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α., εφόσον η σύμβαση είναι σε ισχύ κατά και μετά από την 1η Ιανουαρίου του έτους διεξαγωγής των εκλογών».
Κατά συνέπεια η Ολομέλεια του ΣτΕ θα κρίνει εάν:
α) η θέσπιση ολόκληρου του έτους διενέργειας των δημοτικών εκλογών ως κρίσιμου χρόνου συνδρομής του κωλύματος εκλογιμότητας (και όχι της ημερομηνίας ανακήρυξης των υποψηφίων για τις εκλογές, όπως γινόταν παγίως δεκτό από το Συμβούλιο της Επικρατείας καθ’ ερμηνεία των προϊσχυουσών διατάξεων) περιορίζει υπέρμετρα το συνταγματικά κατοχυρωμένο πολιτικό δικαίωμα για εκλογή σε θέσεις οργάνων της τοπικής αυτοδιοίκησης και
β) για τη διαπίστωση της ύπαρξης ή μη ενεργού συμβατικού δεσμού μεταξύ του ενδιαφερόμενου υποψήφιου και του οικείου Δήμου, προκειμένου να στοιχειοθετηθεί το κώλυμα εκλογιμότητας, αρκεί η εκπλήρωση της συμβατικής υποχρέωσης του αντισυμβαλλόμενου του Δήμου ή εάν απαιτείται, επιπρόσθετα, η ολοσχερής καταβολή από τον Δήμο του συμφωνηθέντος τιμήματος στον αντισυμβαλλόμενο.