Άρθρο Localit 23 Ιανουαρίου, 2019

Γ. Πατούλης: Προϋπόθεση για βιώσιμη ανάπτυξη η αποκέντρωση, αποσαφήνιση αρμοδιοτήτων και οικονομική ενίσχυση της Αυτοδιοίκησης

Ο ρόλος των πόλεων στην διασφάλιση της βιώσιμη κινητικότητας, για τη χωροταξική ανάπτυξη της χώρας βρέθηκε στο επίκεντρο εκδήλωσης που διοργάνωσε χθες το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) σε συνεργασία με τη μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και τη EURACTIV.

Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ κατά τη διάρκεια της ομιλίας του υπογράμμισε ότι το ζήτημα της ανάπτυξης αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για τους δήμους και τις Τοπικές Κοινωνίες.

Στη συνέχεια τόνισε ότι για μια πραγματικά βιώσιμη ανάπτυξη είναι αναγκαία η αποκέντρωση του κράτους, η αποσαφήνιση αρμοδιοτήτων και η ταυτόχρονη οικονομική ενίσχυση της Αυτοδιοίκησης. Για να γίνει όμως αυτό τόνισε ότι η  αυτοδιοίκηση θα πρέπει να απαλλαγεί από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του κράτους και την εξοντωτική γραφειοκρατία.

                         Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

Ο Γ. Πατούλης χαρακτήρισε τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) ως «βασικό εργαλείο» το οποίο έχουν οι Δήμοι δρομολογήσει για να ενισχύσουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη ποιότητα ζωής στις πόλεις και τους οικισμούς. Ωστόσο για να είναι εφαρμόσιμα τα σχέδια αυτά «θα πρέπει να έχουν ολοκληρωμένη προσέγγιση και να διασφαλίζουν την βιωσιμότητα όλων των ζωτικών λειτουργιών των πόλεων και των άμεσων ζωνών επιρροής τους». 

Για μια βιώσιμη κινητικότητα χρειάζονται, εκτός των άλλων έξυπνες λύσεις και εφαρμογές που θα συμβάλουν στη ρύθμιση της κυκλοφορίας, της λειτουργίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αλλά και στην ενημέρωση των χρηστών του μεταφορικού δικτύου με τεκμηριωμένες επιλογές για βιώσιμες μετακινήσεις.

Τρείς βασικές προϋποθέσεις για την επίτευξη της βιώσιμης ανάπτυξης 

Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ επισήμανε στη συνέχεια ότι στη βάση μιας πολιτικής ολοκληρωμένων παρεμβάσεων βιώσιμης κινητικότητας και ανάπτυξης όπως τα ΣΒΑΚ η «γνώση» αποτελεί στόχο πολιτικής σε τρία πεδία :

  • Το πρώτο πεδίο εστιάζεται στην εκπαίδευση των στελεχών που εμπλέκονται στη διαδικασία σχεδιασμού
  • Το δεύτερο είναι το πεδίο του συμμετοχικού σχεδιασμού της πόλης (ενημέρωση – πληροφόρηση των ομάδων και πολιτών, κ.α.)
  • Το τρίτο πεδίο αφορά τα παιδιά, τους πολίτες του μέλλοντος. Για το λόγο αυτό πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία η βιώσιμη κινητικότητα, ως μάθημα, παιχνίδι και έκθεση.

Τέλος, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ συμπλήρωσε ότι «η επιδιωκόμενη βιώσιμη ανάπτυξη, πρέπει να επιτευχθεί με όρους οικονομικής σύγκλισης, κοινωνικής συνοχής, προστασίας του περιβάλλοντος και αντιμετώπισης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, μέσα από ολοκληρωμένες στρατηγικές σε Εθνικό επίπεδο και εξειδίκευση της εφαρμογής του σε τοπικό επίπεδο».

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ρεπορτάζ 13 Μαΐου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Σχέδιο Αστικής Προσβασιμότητας εκπονεί ο Δήμος Χαλκιδέων

Στην εκπόνηση Σχεδίου Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π) προχωρά  ο Δήμος Χαλκιδέων, με στόχο την εξασφάλιση προσβασιμότητας…

Ρεπορτάζ 13 Μαΐου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ημερίδα: Το «Νέο Περιβάλλον» Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Πειραιά

Ο Δήμος Πειραιά, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ασφάλειας και της προστασίας των δημοτών, διοργανώνει…

Ρεπορτάζ 13 Μαΐου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Σε τροχιά ψηφιακού μετασχηματισμού ο Δήμος Κορινθίων

Την ένταξη και χρηματοδότηση του έργου που αφορά σε δράσεις ψηφιακού μετασχηματισμού, ανακοίνωσε ο Δήμος…