Άρθρο Localit 02 Δεκεμβρίου, 2017

Γ. Καραγιάννης: Με την πρόταση του ΥΠΕΣ αλλάζουν τα πάντα προς το χειρότερο – Διάλογος από μηδενική βάση

Αν και έχουν περάσει πολλοί μήνες από την έναρξη του διαλόγου  ακόµη δεν υπάρχουν σαφείς θέσεις της Κυβέρνησης για το περιεχόµενο της µεταρρύθµισης του «Καλλικράτη», τόνισε ο β΄ αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ και δήμάρχος Λαγκαδά, Γ. Καραγιάννης, μιλώντας στο συνέδριο της ΚΕΔΕ.

Ωστόσο, σημείωσε πως ο υπουργός στην ομιλία του αναφέρθηκε με κάθε λεπτομέρεια στο θέμα της απλής αναλογικής όχι όμως σε άλλα θέματα που αφορούν τη μεταρρύθμιση, γεγονός που δείχνει  ότι το προτάσσει ως το βασικό πρόβλημα των δήμων, θέτοντάς το ως πρώτο ζήτημα για την αναδιοργάνωση του Κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Σε κάθε περίπτωση υπογράμμισε ο αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ,  δεν διασφαλίζεται µε κανέναν τρόπο ότι οι Δήµαρχοι που θα εκλέγονται από τους πολίτες, θα έχουν τη δυνατότητα να εφαρµόσουν το πρόγραµµά τους και να ασκούν διοίκηση στην πράξη, αμφισβητείται το δηµοκρατικό δικαίωµα της πλειοψηφίας των τοπικών κοινωνιών να αποφασίζουν για το µέλλον τους, αποσταθεροποιούνται πλήρως οι δήμοι.

Αναφερόμενος στην πρόταση που παρουσίασε ο υπουργός Εσωτερικών ο κ. Καραγιάννης είπε  πως αλλάζουν τα πάντα, τα περισσότερα προς το χειρότερο. Τόνισε την ανάγκη να αρχίσει έστω και τώρα ουσιαστικός διάλογος από μηδενική βάση .

«Σε  αυτήν  την  κατεύθυνση  προτείνουµε :

Α) Να συζητήσουµε και να αξιολογήσουµε άρθρο – άρθρο τον νόµο του Καλλικράτη και τον ισχύοντα Δηµοτικό Κώδικα.

Β) Να ασχοληθούµε επιτέλους µε την Καταστατική Θέση των Αιρετών και να απαιτήσουμε τη θεσµική αποκατάσταση του κύρους των αιρετών, την πλήρη διασφάλιση των όρων άσκησης του λειτουργήµατος που επιτελούµε, να διαµορφωθεί δίκαιο και λογικό Πλαίσιο Ελέγχων, χωρίς υπερβολές και επικαλύψεις.

Ζ) Ζητούµε την Επανεξέταση και αναπροσαρµογή της Πειθαρχικής ευθύνης των αιρετών µε βάση και την πρό- σφατη νοµολογία.

η έναρξη ενός Ουσιαστικού διαλόγου µε το ΥΠΕΣ και κυρίως το Υπουργείο Δικαιοσύνης για τις ποινικές ευθύνες των αιρετών, τον νόµο 1608/1950, αλλά και την διαδικασία επίσπευσης των δικών ώστε να περατώνονται σε εύλογο χρονικό διάστηµα και όχι µετά το πέρας της δηµοτικής περιόδου».

 Απαγόρευση αναθέσεων ανά  Δηµοτική Ενότητα

Η ΚΕΔΕ έχει ζητήσει από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικο ν ο µ ι κώ ν τ η ν τ ρ οποπο ί η σ η τ η ς σ χ ε τ ι κ ή ς Κ ΥΑ (75555/289/6.7.17), έτσι ώστε να διατηρηθούν σε ισχύ οι ειδικές διατάξεις της παρ. 14 του άρθ.6 του ν.4071/12 περί δυνατότητας ανάθεσης δηµοσίων συµβάσεων ανά δηµοτι- κή ενότητα, κάτι που επιβάλλεται για την εύρυθµη λειτουργία  των Καλλικρατικών Δήµων.

Ορεινοί δήμοι

Για τους ορεινούς δήμους πέρα από τη διάκριση των εννοιών «Ορεινός Δήµος», «Ορεινή Περιοχή», «Ορεινή Κοινότητα», «Μειονεκτική Κοινότητα» απαιτείται μεταξύ των άλλων:  Σαφής θεσµική κατοχύρωση του χαρακτηρισµού, βελτίωση της νοµοθεσίας για την άσκηση πρόσθετων αρµοδιοτήτων (άρθρο 94 Ν.3852/2010) και την διοικητική υποστήριξη των Ορεινών Δήµων, θεσµική κατοχύρωση της υποχρεωτικής διοικητικής υποστήριξης των ορεινών δήµων,θέσπιση δυνατότητας στελέχωσης όλων των δήµων µε Γενικό Γραµµατέα, Ιδιαίτερο Γραµµατέα, Συµπαραστάτη του Δηµότη και της Επιχείρησης, αύξηση του αριθµού των αντιδηµάρχων στους ορεινούς Δήµους, ειδικών συμβούλων και συνεργατών. Να δοθεί προτεραιότητα στη στελέχωση στους Δήµους που επλήγησαν από τους προηγούµενους νόµους για κινητικότητα. Εκτίµηση πραγµατικού λειτουργικού κόστους των ορεινών – µικρών πληθυσµιακά δήµων.

Ενίσχυση του κριτηρίου ορεινότητας για την κατανοµή των Κ.Α.Π. και ΣΑΤΑ.

Κατάργηση ορίου καυσίµων δηµοτικών οχηµάτων, κυρίως των ανταποδοτικών υπηρεσιών.Στελέχωση – εξοπλισµός – βελτίωση αγροτικών ιατρείων. Θέσπιση κινήτρων για την κάλυψη των θέσεων αγροτικών ιατρών.

«Ας αφήσουµε λοιπόν να κάτσει η σκόνη της απλής αναλογικής και να αναρωτηθούµε τι αυτοδιοίκηση θέλουµε, πώς µπορούµε να την οχυρώσουµε θεσµικά, πώς µπορούµε να δώσουµε κίνητρο σε πετυχηµένους και ικανούς να συµµετάσχουν.

Να εξηγήσουµε στους συµπολίτες µας την προσπάθεια που κάνουµε για να κρατήσουµε τους δήµους µας σε αξιοπρεπές επίπεδο, χωρίς µέσα, µε οµιχλώδες νοµικό πλαίσιο, µε συστηµατική προσπάθεια αποδόµησης των εξουσιών µας µέσα από νοµοθετικές ρυθµίσεις, που τις περισσότερες φορές γίνονται χωρίς καν να ερωτηθούµε.

Η Αποκέντρωση και η Τοπική Ανάπτυξη που είναι τα ζητούµενά µας σήµερα, µπορούν να έρθουν µόνο µέσα από µια γενναία, συνολική µεταρρύθµιση του µοντέλου λειτουργίας Κράτους και Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Μια µεταρρύθµιση που για να έχει εφαρµογή στην πράξη, είναι απαραίτητο να συνοδεύεται και από την οικονοµική ανεξαρτησία των Δήµων, παρέχοντάς τους φορολογική εξουσία και ενισχυµένους πόρους.

Ήρθε η ώρα για Νέο θεσµικό πλαίσιο εξαρχής, το οποίο θα δίνει στις τοπικές κοινωνίες τη δύναµη να διαµορφώ- νουν το µέλλον τους, την ευθύνη και την αρµοδιότητα να επιλύουν τα ουσιαστικά προβλήµατα λειτουργίας τους» κατέληξε ο κ. Καραγιάννης.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ρεπορτάζ 24 Απριλίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Συνεχίζεται στον Δήμο Τρικκαίων το πρόγραμμα «Κάλυψη»

Νέα πρόσκληση σε μέλη ευάλωτων ομάδων της κοινωνίας για το πρόγραμμα «Κάλυψη» απευθύνει ο Δήμος…

Ρεπορτάζ 24 Απριλίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ελασσόνα: Την κατασκευή καταφυγίου για τα αδέσποτα προκηρύσσει ο Δήμος

Σε εξέλιξη βρίσκεται ο ανοιχτός διαγωνισμός από το Δήμο Ελασσόνας για την επιλογή αναδόχου του…

Ρεπορτάζ 24 Απριλίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δήμος Κιλκίς: Προγραμματική σύμβαση για σύνταξη-επικαιροποίηση κυκλοφοριακών μελετών

Προγραμματική σύμβαση με αντικείμενο την υποστήριξη των υπηρεσιών του Δήμου Κιλκίς στη σύνταξη και επικαιροποίηση…