Άρθρο Localit 26 Οκτωβρίου, 2023

Φρένο από την Λ. Μενδώνη στον Χ. Δούκα για την λεωφόρο Βασ. Όλγας

Φρένο στις εξαγγελίες του νεοεκλεγμένου δημάρχου Αθηναίων Χάρη Δούκα να σταματήσει η πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Όλγας βάζει η υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.

Ενώ προχθές ο Χάρης Δούκας κάλεσε τον κ. Μπακογιάννη  «να σεβαστεί τη βούληση του λαού της Αθήνας και να μην προχωρήσει σε ενέργειες που δημιουργούν τετελεσμένα σε μία βασική προγραμματική εξαγγελία που πήρε ψήφο εμπιστοσύνης από τους πολίτες», χθες η  ΥΠΠΟ σε ραδιοφωνική συνέντευξή στον ΣΚΑΪ, προειδοποίησε τον κ. Δούκα ότι  «δεν μπορεί να σταματήσει. Αυτό για να το σταματήσει πρέπει να δώσει έγκριση το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο», τασσόμενη έτσι στο πλευρό του απερχόμενου δημάρχου Κ. Μπακογιάννη για συνέχιση των έργων.

Η ίδια επικαλέστηκε δε «καινούργια αρχαιολογικά ευρήματα», τα οποία προέκυψαν από την ανασκαφή στην περιοχή.

Όπως σημειώνει μεταξύ άλλων η κ. Μενδώνη, η πεζοδρόμηση της Βασ. Όλγας συμπεριλαμβάνεται στο σχέδιο της Ενοποίησης των Αρχαιολογικών Χώρων της Αθήνας, που έχει εγκριθεί από το ΥΠ.ΠΟ. από το 2000 και τονίζει πως πρόκειται για περιοχή μεγάλου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Αναφέρει επίσης ότι «πρέπει να μείνουμε σε αυτό το οποίο έχει σχεδιαστεί, γιατί είναι για το καλό της πόλης, για το καλό των Αθηναίων – και εάν πρέπει να λύσουμε ένα κυκλοφοριακό πρόβλημα, να το λύσουμε».

Συγκεκριμένα, η κ. Μενδώνη ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Το Υπουργείο Πολιτισμού, όπως και το Υπουργείο Περιβάλλοντος, έχουν άμεσο λόγο, έχουν τον πρώτο λόγο, θα έλεγα και ιδιαίτερα το Υπουργείο Πολιτισμού, διότι βρισκόμαστε μέσα σε έναν μείζονα αρχαιολογικό χώρο. Καταρχάς να πω ότι η πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Όλγας δεν είναι κάτι που ξεκίνησε επί δημαρχίας Μπακογιάννη. Αυτό ήταν ένα παλιό σχέδιο το οποίο είχε εγκριθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, ήδη από το 2000, διότι συμπεριλαμβανόταν στα βασικά έργα της ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων. Για διάφορους λόγους, αν έχουμε λίγο χρόνο, μπορώ να τους πω, δεν έγινε το κομμάτι αυτό της Βασιλίσσης Όλγας, δεν πεζοδρομήθηκε, όπως συνέβη με τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, με την Αποστόλου Παύλου, με την Ερμού από ένα σημείο και μετά κ.λπ. Αυτό ήταν ένα έργο που το προετοίμαζαν όλες οι κυβερνήσεις διαδοχικά για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.»

»…Αυτό το τμήμα της Βασιλίσσης Όλγας δηλαδή δεν έγινε και ο κύριος λόγος που δεν έγινε είναι ότι ο αρχαιολογικός ορίζοντας είναι πάρα πολύ ψηλά, δηλαδή αφαιρώντας τον ασφαλτοτάπητα πέφτεις κατευθείαν σε μνημεία. Αυτό θα σήμαινε εκτεταμένες ανασκαφές προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο του πεζοδρόμου και δεν υπήρχε τότε το χρονικό περιθώριο να γίνει μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες.»

»… για το θέμα της Βασιλίσσης Όλγας πρέπει να μείνουμε σε αυτό το οποίο έχει σχεδιαστεί, γιατί είναι για το καλό της πόλης, για το καλό των Αθηναίων – και εάν πρέπει να λύσουμε ένα κυκλοφοριακό πρόβλημα, να το λύσουμε.»

»… Δεν μπορεί να το σταματήσει (σ.σ.: ο Χάρης Δούκας, αυτό που έχει σχεδιαστεί». Αυτό για να το σταματήσει πρέπει να δώσει έγκριση, θα πω το πιο απλό, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Μα αφού τώρα έχουμε και καινούργια ευρήματα που απλώνονται σε πολύ μεγάλο μήκος, γιατί δεν έχει γίνει ακόμα όλη η ανασκαφή, σε πολύ μεγάλο πλάτος επί της Βασιλίσσης Όλγας, και επίσης είναι το οικοδόμημα, πηγαίνει και σε βάθος. Τι θα κάνουμε;»

Δούκας: Όχι στη δημιουργία τετελεσμένων

Από την πλευρά του, ο Χ. Δούκας τονίζει πως «η παράδοση της Βασιλίσσης Όλγας στην κυκλοφορία ήταν μία από τις βασικές εξαγγελίες του προγράμματός μας, το οποίο εγκρίθηκε πριν από μόλις 9 ημέρες από τους πολίτες της Αθήνας» και καταφέρεται κατά της απερχόμενης δημοτικής αρχής.

«Δεν μπορεί η απερχόμενη δημοτική αρχή να δημιουργεί τετελεσμένα σε μία βασική προγραμματική εξαγγελία που πήρε ψήφο εμπιστοσύνης από τους πολίτες. Ειδικά σε μία περίοδο μετάβασης που προσπαθούμε σε αυτοδιοικητικό επίπεδο να δημιουργήσουμε συνθήκες συνεργασίας και εμπιστοσύνης».

Σημειώνει επίσης πως «προς αποφυγή παρεξηγήσεων επαναλαμβάνουμε τη θέση μας για τη δημιουργία συνθηκών ήπιας κυκλοφορίας στη Βασιλίσσης Όλγας, χωρίς σε καμιά περίπτωση να απεμπολούμε το όραμα μας για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα και την ενοποίηση των δημόσιων και πράσινων χώρων. Θέλουμε να τονίσουμε ότι το κλείσιμο της Βασιλίσσης Όλγας εδώ και 3 χρόνια χώρισε το κέντρο της Αθήνας στα δύο, έχει προκαλέσει μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση, δεν απομάκρυνε τα αυτοκίνητα από το κέντρο, αύξησε την ατμοσφαιρική ρύπανση και συνεχίζει να ταλαιπωρεί καθημερινά χιλιάδες οδηγούς. Στόχος μας είναι να μειώσουμε την κυκλοφοριακή επιβάρυνση στην πόλη, λαμβάνοντας σε κάθε χρονική στιγμή υπόψη τις επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή των πολιτών».

Ο κ. Δούκας καλεί την απερχόμενη δημοτική αρχή «να σεβαστεί τη βούληση του λαού της Αθήνας και να μην προχωρήσει σε ενέργειες που δημιουργούν τετελεσμένα».

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ρεπορτάζ 29 Απριλίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Κύθηρα: Νέα δίκτυα ύδρευσης από το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης»

Νέα σύγχρονα δίκτυα ύδρευσης, θα αποκτήσουν τα Κύθηρα. Με τη σύμφωνη γνώμη του Ελεγκτικού Συνεδρίου,…

Ρεπορτάζ 29 Απριλίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δέλτα Αξιού: Είκοσι τόνοι από δίχτυα μυδοκαλλιέργειας στάλθηκαν για ανακύκλωση

Είκοσι περίπου τόνοι δίχτυα μυδοκαλλιέργειας, απομακρύνθηκαν την περασμένη εβδομάδα,  από τα λιμάνια των Κυμίνων και…

Ρεπορτάζ 29 Απριλίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Σύσκεψη για την πορεία των έργων της ΔΕΥΑ Ηρακλείου

Η πορεία των έργων της ΔΕΥΑ Ηρακλείου που βρίσκονται σε εξέλιξη και όσων προγραμματίζονται για…