Άρθρο Localit 15 Μαΐου, 2015

Επεκτείνεται και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα ο Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας

dimosioΣε δήμους,  ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ και μια σειρά από ΔΕΚΟ καθώς και Νομικά πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου του Ευρύτερου Δημόσιου Τομέα επεκτείνεται ο Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας. Η σχετική πρόβλεψη θεσπίστηκε μετά από εισήγηση και κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων του Συνηγόρου του Πολίτη. Η επίμαχη διάταξη ενσωματώθηκε σε πρόσφατο νόμο του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Ο Συνήγορος του Πολίτη είχε διαπιστώσει τη διαφοροποίηση των δικαιωμάτων των πολιτών στους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όσον αφορά την άσκηση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος του αναφέρεσθαι (άρθρο 10), το οποίο περιλαμβάνει την υποχρέωση των αρμόδιων υπηρεσιών και αρχών να απαντούν αιτιολογημένα και σύντομα σε αιτήσεις για παροχή πληροφοριών και χορήγηση εγγράφων. Έτσι, με την Ειδική Έκθεση για την βελτίωση και απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών πρότεινε στο Υπουργείο να επεκταθεί το πεδίο εφαρμογής των σχετικών διατάξεων του Νόμου 2690/1999 («Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας») και στα κρατικά ΝΠΙΔ, τις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς (ΔΕΚΟ, όπως ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κ.λπ.) και στα νομικά πρόσωπα και τις επιχειρήσεις των ΟΤΑ (Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης κ.ά.). Επίσης, είχε διαπιστώσει ότι, πολύ συχνά παρατηρείται μεγάλη καθυστέρηση ή παράλειψη απάντησης σε αιτήματα που υποβάλλουν δημόσιοι υπάλληλοι στις υπηρεσίες τους, για θέματα σχετικά με την υπηρεσιακή τους κατάσταση. Μέσα από Ετήσιες Εκθέσεις του, αλλά και έγγραφά του προς το Υπουργείο, είχε διατυπώσει την άποψη ότι αυτό συνιστά σοβαρή μορφή κακοδιοίκησης, καθώς το δικαίωμα λήψης απάντησης προκύπτει σαφώς από το Σύνταγμα και τις σχετικές διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. Με την ψήφιση του Νόμου 4325/2015 (άρθρο 7), υιοθετήθηκαν οι προτάσεις της Αρχής και οι διατάξεις του σχετικού θεσμικού πλαισίου που ρυθμίζουν τη διεκπεραίωση υποθέσεων πολιτών, την πρόσβαση σε έγγραφα και την πρωτοκόλληση αιτήσεων, πλέον εφαρμόζονται αναλόγως και από τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Επιπλέον, θεσπίζεται, ως υποχρέωση, η παροχή έγγραφης ενημέρωσης εντός συγκεκριμένης προθεσμίας σε υπαλλήλους, που έχουν υποβάλει αιτήσεις σχετικά με θέματα της υπηρεσιακής τους κατάστασης.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ρεπορτάζ 22 Νοεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Υποβρύχιος καθαρισμός της Λίμνης Παμβώτιδα

Σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο καθαρισμού του πυθμένα της Λίμνης Παμβώτιδας, το οποίο υλοποιεί η…

Ρεπορτάζ 22 Νοεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Διάκριση  Δήμου Νέας Προποντίδας στον Διαγωνισμό «Πράσινος Πρωτοπόρος Έξυπνου Τουρισμού 2025» της Ε.Ε

Φιναλίστ για το βραβείο «Πράσινος Πρωτοπόρος Έξυπνου Τουρισμού 2025»  επιλέχθηκε ο Δήμος Νέας Προποντίδας. Η…

Ρεπορτάζ 22 Νοεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πρόσκληση για εκδήλωση ενδιαφέροντος μεταφοράς φοιτητών από το Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης

Τη δυνατότητα μεταφοράς των φοιτητών της πόλης από και προς τα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα, εξετάζει…