Άρθρο Localit 19 Απριλίου, 2012

Ξεκινά η ίδρυση και λειτουργία Κέντρων Δια Βίου Μάθησης στους δήμους

Ξεκινά η ίδρυση και  λειτουργία Κέντρων Δια Βίου Μάθησης στους δήμους της χώρας για την υλοποίηση Προγραμμάτων Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων. 

Ήδη η αρμόδια γραμματεία του υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, μετά από συνεργασία με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, έχει απευθύνει ανοικτή πρόσκληση προς όλους τους δημάρχους της χώρας, προκειμένου να ξεκινήσει η υλοποίηση προγραμμάτων Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων. 

Το Πρόγραμμα σε πρώτη φάση θα χρηματοδοτηθεί με το ποσό των 55 εκατ. ευρώ, ενώ όσοι συμμετάσχουν στα  επιμορφωτικά σεμινάρια θα λαμβάνουν ειδική πιστοποίηση,  η οποία θα υπολογίζεται ως επιπλέον μοριοδότηση στο βιογραφικό τους.  

Οι δήμοι που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον συμμετοχής θα υπογράψουν Προγραμματική Συμφωνία για την ίδρυση και λειτουργία των Κέντρων Διά Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ) με τη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.) και το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.).  

Οι ίδιοι οι δήμοι  θα επιλέξουν ποια πιστοποιημένα προγράμματα προτιμούν ενώ την υλοποίησή τους αναλαμβάνει το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.).  

Τα Προγράμματα επιλογής είναι τα Εθνικής ή Τοπικής Εμβέλειας.  

Τα Προγράμματα Εθνικής Εμβέλειας απευθύνονται στους πολίτες όλης της χώρας και περιλαμβάνουν δράσεις, όπως η επιμόρφωση για την προώθηση της ανάπτυξης, της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας καθώς και η επιμόρφωση για θέματα υγείας, πολιτισμού, αθλητισμού, περιβάλλοντος, συμβουλευτικής γονέων κ.λπ. 

Ως Προγράμματα Τοπικής Εμβέλειας ορίζονται αυτά που αποτελούν αμιγώς τοπική ανάγκη για την υποστήριξη των πολιτών και την προώθηση της τοπικής οικονομικής κοινωνικής ή πολιτιστικής ανάπτυξης.  

Διαδικασία συμμετοχής των δήμων 

Σύμφωνα με όσα περιγράφονται στην πρόσκληση οι δήμοι το πρώτο που θα πρέπει να κάνουν είναι να καθορίσουν τους χώρους Διοίκησης και Μάθησης που θα διαθέσουν, όπως για παράδειγμα δομές τυπικής εκπαίδευσης –σχολεία, που διαθέτουν την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή, όπως είναι εργαστήρια πληροφορικής κ.α. και πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές, όπως η τήρηση κανονισμών ασφαλείας και πυρασφάλειας, η προσβασιμότητα Α.Μ.Ε.Α., η εξασφάλιση θέρμανσης, καθαριότητας, χώρων υγιεινής.  

Ως χώρος Διοίκησης του Κ.Δ.Β.Μ. μπορεί να οριστεί από το δήμο, χώρος με βεβαιωμένη δυνατότητα τηλεφωνικής και ηλεκτρονικής διασύνδεσης (internet). 

O δήμος μπορεί να ορίσει πρόσθετους χώρους μάθησης εντός της διοικητικής περιφέρειάς του, υπό την προϋπόθεση ότι θα πληρούν τις παραπάνω προδιαγραφές.  

Τι περιλαμβάνει ο φάκελος συμμετοχής 

Οι ενδιαφερόμενοι Δήμοι θα αποστείλουν σε φάκελο σχετικό αίτημα για συνεργασία στην Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης καθώς και συμπληρωμένο κατάλογο όπου κατ’ ελάχιστο θα πρέπει να περιλαμβάνονται τα ακόλουθα: 

α. Πλήρης περιγραφή των χώρων Διοίκησης και Εκπαίδευσης στη βάση των παραπάνω προδιαγραφών. 

β. Αναλυτική αναφορά της υλικοτεχνικής υποδομής που διαθέτουν (καρέκλες, θρανία, ηλεκτρονικοί 

υπολογιστές, πίνακες κ.λπ.). 

γ. Ορισμός Υπεύθυνου Εκπρόσωπου του Δήμου για το Κ.Δ.Β.Μ.  

Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις, μπορούν να επικοινωνούν με την Διεύθυνση Προγραμμάτων της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης στα τηλέφωνα: 213.131 -1644, -1653, -1657, -1658, -1662 και -1672

 

 

 

 

 

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ρεπορτάζ 05 Ιουλίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Τρίκαλα: Σχολικά βοηθήματα για Γυμνάσιο – Λύκειο συγκεντρώνει ο Δήμος

Σχολικά βοηθήματα για μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου συγκεντρώνει ο Δήμος Τρικκαίων. Στο πλαίσιο…

Ρεπορτάζ 05 Ιουλίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Κόνιτσα: Έκκληση για περιορισμό κατανάλωσης νερού από την Υπηρεσία Ύδρευσης

Να χρησιμοποιούν το νερό κατά προτεραιότητα για οικιακή χρήση και όχι για άλλες ανάγκες, (πότισμα,…

Ρεπορτάζ 05 Ιουλίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δ. Ωραιοκάστρου: Συνεχίζεται το πρόγραμμα του «RemoteCare» για δωρεάν εξετάσεις από1 έως 31/7

Συνεχίζεται από τον Δήμο Ωραιοκάστρου το πρόγραμμα επισκέψεων του «RemoteCare», του οχήματος μεταφοράς ιατρικού προσωπικού…