Εξελίξεις στο θέμα της παραχώρησης χρήσεων δέκα περιφερειακών λιμανιών διεθνούς ενδιαφέροντος αναμένονται τις επόμενες μέρες, όπως γνωστοποίησε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, βουλευτής Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείο Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 fm».
«Θα πρέπει να δούμε την αξιοποίηση των 10 Οργανισμών Λιμένων, να δούμε πώς θα αξιοποιηθούν -όχι να πωληθούν, να γίνει κάποια παραχώρηση χρήσεων- αυτά τα λιμάνια. Το πείραμα του ΟΛΠ και ιδιαίτερα του ΟΛΘ έδειξε ότι μπορεί να γίνει μερική ιδιωτικοποίηση ή παραχώρηση χρήσεων, η οποία να είναι επωφελής και για τον τόπο και για την οικονομία», ανέφερε ο υφυπουργός και διευκρίνισε: «Έχει αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ να κάνει μία αξιολόγηση των δυνατοτήτων, αυτή θα μας παρουσιαστεί τις επόμενες μέρες και θα αποφασιστούν τα περαιτέρω βήματα».
Σε ό,τι αφορά, εξάλλου, το χρονοδιάγραμμα ψήφισης και εφαρμογής των μέτρων επιδότησης του μεταφορικού κόστους στα νησιά, που σχεδιάζονται με στόχο να εξισορροπήσουν την κατάργηση των ειδικών συντελεστών ΦΠΑ ο κ. Σαντορινιός εξήγησε ότι «Έχουμε αποφασίσει να κάνουμε το λεγόμενο μεταφορικό ισοδύναμο: Όσο κοστίζει η μεταφορά ενός επιβάτη ή ενός προϊόντος σε κάποια χιλιομετρική απόσταση στην ηπειρωτική Ελλάδα, τόσο θα πρέπει να κοστίζει και για τη νησιωτική Ελλάδα. Το επιπλέον κόστος θα πληρωθεί, θα επιδοτηθεί από κρατική χρηματοδότηση και μάλιστα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων […] Το αργότερο μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου ολοκληρώνεται η μελέτη από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου σε συνεργασία με την γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, αμέσως μετά θα προχωρήσουμε σε διαβούλευση και στην κατάθεση του νομοσχεδίου, το οποίο θα προβλέπει όλες αυτές τις ρυθμίσεις και ταυτόχρονα και ένα Παρατηρητήριο Τιμών, γιατί θα πρέπει να δούμε ότι πραγματικά γίνεται η εφαρμογή του μέτρου, ότι έχει ανταπόκριση στον τελικό καταναλωτή και ξεκινάμε από 1η Ιουλίου, αρχικά με τα 32 νησιά για το 2018 και από 1η Ιανουαρίου του 2019 για όλη τη νησιωτική Ελλάδα. Είναι μία μεγάλη θεσμική τομή και είναι κάτι που ζητούσαν οι νησιώτες εδώ και πάρα πολλά χρόνια».
Ο υφυπουργός παρατήρησε πως οι ειδικοί συντελεστές ΦΠΑ «ήταν ένα οριζόντιο μέτρο, που πολλές φορές δεν έφτανε και στην τσέπη του καταναλωτή, καθώς κάπου χανόταν μεταξύ χονδρεμπόρου, λιανεμπόρου», ενώ διαβεβαίωσε πως η πρόταση της κυβέρνησης για το μεταφορικό ισοδύναμο «έχει συζητηθεί με τους θεσμούς, αλλά το σημαντικό είναι ότι έχει γίνει συζήτηση και με την αρμόδια διεύθυνση για τον ανταγωνισμό, οι οποίοι συμφωνούν, γιατί ουσιαστικά αυτό αποτελεί μία πολιτική συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης».