Δήμος και φορείς της Πάτρας διεκδικούν την άμεση και οριστική παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου της πόλης.
Η περιοχή που διεκδικείται εκτείνεται από τις εκβολές του χείμαρρου Διακονιάρη, έως τις εκβολές του χείμαρρου Μείλιχου.
Όπως έχει αναφέρει ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, «διεκδικούμε να παραχωρηθεί άμεσα και οριστικά στο δήμο και στο λαό της Πάτρας, το παραλιακό μέτωπο, γιατί δεν θέλουμε διαβατήριο για τη θάλασσά μας».
Επίσης, ο δήμαρχος προσθέτει, ότι «διεκδικούμε και την χρηματοδότηση της ανάπλασης, από τον κρατικό προϋπολογισμό». Μάλιστα, όπως σημειώνει, «πρέπει να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση στο παραλιακό μέτωπο και δωρεάν χρήση, ώστε να ικανοποιηθούν οι πιεστικές λαϊκές ανάγκες, στην αναψυχή, στον πολιτισμό και τον αθλητισμό».
Ως προς την αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης, ο Νίκος Τζανάκος αναφέρει ότι θα πρέπει να προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός για εκπόνηση μελέτης, που θα προτείνει το τι ακριβώς πρέπει να γίνει, τονίζοντας ταυτόχρονα, ότι στον γενικό πολεοδομικό σχεδιασμό της Πάτρας υπάρχουν οι βασικές κατευθύνσεις.
Στο μεταξύ σύμφωνα με όσα ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δημοτικός σύμβουλος και μέλος της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών Νίκος Τζανάκος, «η πόλη της Πάτρας, εδώ και τέσσερες δεκαετίες, διεκδικεί το θαλάσσιο μέτωπό της» και προσθέτει: «Οι παλιές λιμενικές εγκαταστάσεις εκτείνονται ακριβώς μπροστά στο ιστορικό της κέντρο, αποκλείοντας την πρόσβαση των πολιτών στην θάλασσά τους». Όπως συμπληρώνει, «παράλληλα με την περίφραξη του παλιού λιμανιού και σε όλο του το μήκος, οδεύει η υπέργεια σιδηροδρομική γραμμή».
Οι πρωτοβουλίες για την απόδοση του θαλασσίου μετώπου πήραν πιο οργανωμένη μορφή το 2007, δηλαδή τρία χρόνια πριν παραδοθεί σε πλήρη χρήση το νέο λιμάνι της Πάτρας, το οποίο βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα νοτιότερα από το παλιό. Έτσι λοιπόν δήμος και φορείς άρχισαν να διεκδικούν την απόδοση της παραλιακής ζώνης, που περιλαμβάνει και το παλιό λιμάνι. Όμως, επειδή δεν έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του εμπορικού τμήματος του νέου λιμανιού, εξακολουθεί να λειτουργεί για την συγκεκριμένη χρήση, τμήμα του παλιού λιμανιού. Μάλιστα, σε αυτό το τμήμα εξακολουθεί να είναι σε ισχύ ο διεθνής κώδικας ασφάλειας ISPS, με αποτέλεσμα να είναι ελεγχόμενη η πρόσβαση οχημάτων και πολιτών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ