«Τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι τα ωραιότερα έργα τέχνης στον κόσμο και γι’ αυτό πρέπει να τα επιστρέψουμε». Αυτό αναφέρει στο άρθρο του ο δημοσιογράφος και κριτικός τέχνης Τζόναθαν Τζόουνς ο οποίος συνεργάζεται με τον Guardian εδώ και 15 χρόνια. Όπως υπογραμμίζει τα γλυπτά δημιουργήθηκαν στην Αθήνα τον 5ο αιώνα π.Χ. προκειμένου να διακοσμήσουν τον Παρθενώνα, ο οποίος ακόμα και σήμερα δεσπόζει στον ορίζοντα της ελληνικής πρωτεύουσας.
Ως «λυπηρή αλήθεια», χαρακτηρίζει ο κριτικός τέχνης, το γεγονός ότι «είναι ότι στο Βρετανικό Μουσείο τα γλυπτά του Παρθενώνα δεν μπορεί να τα θαυμάσει κανείς στην τελειότητά τους. Βασικό επιχείρημα που χρησιμοποιεί είναι ότι παρουσιάζονται σε μια «γκρίζα, νεοκλασική αίθουσα» όπου οι πέτρινοι τοίχοι της δεν κάνουν αντίθεση με τα λίθινα έργα τέχνης και σε καμία περίπτωση δεν τα αναδεικνύει. Στη συνέχεια παραδέχεται ότι το Βρετανικό Μουσείο πρέπει, είτε να βρει τα χρήματα για να τα εκθέτει με σύγχρονο τρόπο ή να τα επιστρέψει στην Ελλάδα, όπου τα γλυπτά μπορούν να ιδωθούν ως ένα σύνολο, με θέα μάλιστα τον Παρθενώνα.
Ο δημοσιογράφος Τζόναθαν Τζόουνς παραδέχεται πως αρχικά έβρισκε τα επιχειρήματα της ελληνικής πλευράς υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων ως υπέρμετρα εθνικιστικά, θεωρώντας ότι δεν αποδιδόταν επαρκής σημασία στην καλλιτεχνική αξία τους και στη σημασία τους ως ενιαίο έργο τέχνης. Ωστόσο, όπως καταλήγει στο άρθρο «εθνικιστική ή όχι, η Ελλάδα έχει αποδείξει πως αγαπάει την τέχνη και την αντιμετωπίζει ως αυτό που είναι. Η Ελλάδα και όχι το Βρετανικό Μουσείο αξίζει να είναι ο θεματοφύλακας της μεγαλύτερης τέχνης του κόσμου. Για τον κόσμο. Και για την τέχνη».