Στοιχεία για την μετεξέλιξη των ΚΕΠ σε κύριο – και σταδιακά μοναδικό – σημείο εξυπηρέτησης των πολιτών στην επαφή τους με το Δημόσιο παρουσίασε το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει, τα ΚΕΠ α) προσφέρουν μια νέα σειρά υπηρεσιών, απαραίτητων για τους πολίτες και β) διασυνδέονται online με βασικά μητρώα του Δημοσίου, προσφέροντας έτσι πιστοποιητικά μέσα σε ένα λεπτό.
Με την online εξυπηρέτηση:
- Αυξήθηκε κατά 41,3% ο αριθμός των πολιτών (υποθέσεις) που εξυπηρετήθηκαν, βελτιώνοντας σημαντικά την καθημερινότητα όλων μας
- Μειώθηκαν κατά 43,5% οι ανθρωποώρες που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση, γλιτώνοντας πολύτιμο χρόνο και για τους εργαζόμενους των ΚΕΠ και για τους πολίτες
- Αυξήθηκε κατά 150% η παραγωγικότητα (απόδοση ανθρωποώρας υπαλλήλων ΚΕΠ)
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της θεαματικής αύξησης της εξυπηρέτησης μέσω των ΚΕΠ online, σύμφωνα με το υπουργείο, αποτελεί η βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης. Το 2013 δόθηκαν συνολικά 642.341 πιστοποιητικά στους πολίτες, ενώ το 2014 με το online σύστημα, οι πολίτες πήραν με μία επίσκεψη, μέσα σε ένα λεπτό, συνολικά 1.011.342 βεβαιώσεις (αύξηση 57,4%). Παράλληλα, το 2013 δόθηκε βεβαίωση γέννησης σε 289.181 πολίτες, ενώ το 2014 σε 370.265 (αύξηση 28%).
Με τις νέες υπηρεσίες που ενσωματώθηκαν μόνο τους τελευταίους δύο μήνες, τα ΚΕΠ δίνουν πλέον τη δυνατότητα στους πολίτες:
- Να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτηση για την έκδοση αντιγράφου ποινικού μητρώου γενικής χρήσης και να το παραλαμβάνουν εντός τριών ημερών, ενώ μέχρι πρότινος χρειαζόταν σχεδόν ένας μήνας
- Να αντικαταστήσουν την άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτων που έχουν εκδώσει οι υπηρεσίες Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας
- Να συμπληρώσουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις αιτήσεων συμμετοχής τους στο «πρόγραμμα παροχής χρηματικών βοηθημάτων και βραβείων σε πολύτεκνες μητέρες» του Λογαριασμού Αγροτικής Εστίας (ΛΑΕ) / ΟΓΑ
- Να υποβάλουν αίτηση για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης.