To Ομοσπονδιακό Συμβούλιο στη Γερμανία ενέκρινε την Παρασκευή το νομοσχέδιο του υπουργού Συγκοινωνιών Αντρέας Σόιερ για την κυκλοφορία των e-scooter στη Γερμανία. Τα κρατίδια ζήτησαν ωστόσο ορισμένες σημαντικές τροποποιήσεις τις οποίες θα πρέπει να υιοθετήσει η κυβέρνηση.
Ανάμεσα στις σημαντικότερες αλλαγές είναι να μην επιτρέπεται η χρήση των σκούτερ από άτομα ηλικίας κάτω των 14 ετών. Η αρχική πρόταση προέβλεπε να επιτρέπεται η οδήγηση ήδη από τα 12 έτη, τουλάχιστον για τα ηλεκτρονικά πατίνια χαμηλών ταχυτήτων. Επίσης, σε αντίθεση με τους αρχικούς σχεδιασμούς, τα φιλικά προς το περιβάλλον πατίνια δεν θα επιτρέπονται σε πεζοδρόμια παρά μόνον σε ποδηλατόδρομους. Η κυβέρνηση θα πρέπει να λάβει τώρα υπόψη τις ενστάσεις των κρατιδίων, οι οποίες στηρίζονται εν πολλοίς και στις εμπειρίες από άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπου τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν κατακτήσει ήδη τους δρόμους.
Στη Γαλλία και το Παρίσι η νέα αυτή τάση των αστικών μετακινήσεων μικρών αποστάσεων αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας εδώ και έναν περίπου χρόνο. Στη γαλλική πρωτεύουσα δεν υπάρχει κεντρικός δρόμος όπου δεν θα βρει κανείς τα φιλικά προς το περιβάλλον πατίνια. «Στη Champs Elysées πρέπει να οδηγείς πατίνι. Είναι γρήγορο, πρακτικό και οικονομικό», λέει ο Καμίλ από τη Βαλένθια.
Μαζί με το φίλο του Μαρτίνεζ βρέθηκαν στο Παρίσι για Σαββατοκύριακο και προτίμησαν τα ηλεκτρικά πατίνια αντί του μετρό για τις μετακινήσεις τους. «Είναι ίσως λίγο πιο ακριβό από το μετρό, αλλά έτσι είσαι πιο ανεξάρτητος και βλέπεις περισσότερα γύρω σου».
Αύξηση ατυχημάτων
Ο μεγαλύτερος πάροχος στη γαλλική πρωτεύουσα χρεώνει ένα ευρώ ανά σκούτερ συν 15 σεντ για κάθε λεπτό της ώρας. Μια ώρα κοστίζει δηλαδή 10 ευρώ. Τα πατίνια ξεκλειδώνουν μέσω εφαρμογής στα κινητά τηλέφωνα. Αυτή τη στιγμή κινούνται στο Παρίσι γύρω στα 15.000 πατίνια. Κυριότεροι πελάτες είναι φυσικά οι τουρίστες. Όπως ο Ράστι Μόνσον από τις ΗΠΑ: «Εάν μπορώ εγώ, τότε μπορεί ο καθένας. Είναι κάτι άλλο από το να περπατάς 15 ώρες τη μέρα. Έτσι ξεκουράζεις και τα πόδια και το σώμα σου». Η σύζυγός του συμπληρώνει: «Στο πλακόστρωτο είναι δύσκολα… Ερχόμαστε από τη Utah των ΗΠΑ. Δεν υπάρχει καμία σύγκριση, οι άνθρωποι εδώ είναι τρελοί. Είναι ζήτημα ζωής και θανάτου. Ή εσύ ή εγώ. Όλοι ξεκινούν, κανείς δεν περιμένει. Οδηγήσαμε λίγο μέσα στο δρόμο και είπαμε αμέσως ότι δεν είναι ασφαλές. Θα πεθάνουμε».
Ήδη τα παριζιάνικα νοσοκομεία κάνουν λόγο για σημαντική αύξηση των ατυχημάτων με ηλεκτρικά πατίνια. Ήδη το 2017 και πριν την «εισβολή» των σκούτερ είχαν καταγραφεί στο Παρίσι 280 τραυματίες έπειτα από ατυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια. Ο δήμος αντιδρά με την επιβολή προστίμων: 135 ευρώ επιβάλλονται σε όσους οδηγούν σε πεζοδρόμια και 35 σε όσους τα παρκάρουν σε όχι προκαθορισμένα σημεία στάθμευσης. Όπως εξηγεί η Ζαν-Μισέλ Μισίκα, υπεύθυνη πολεοδομίας στο Παρίσι: «Τα βρίσκεις παντού και αυτό είναι απαράδεκτο. Κυρίως στο κέντρο όπου βλέπεις σε κάθε δρόμο 2 και 3 πατίνια και ο κόσμος δεν μπορεί να περάσει. Είναι μια κατάσταση που πρέπει να αλλάξει».
Κοινός μη δεσμευτικός κώδικας
Γι’ αυτό και ο δήμος συγκάλεσε σύσκεψη με τους συνολικά δέκα παρόχους για να καταλήξουν σε κοινά αποδεκτούς κανόνες. Αφορούν μεταξύ άλλων τη στάθμευση και την ανακύκλωση των σκούτερ. Ωστόσο δεν είναι δεσμευτικοί. «Είπαμε στις εταιρίες: αφού ζητάτε να ρυθμίζετε και να οργανώνετε μόνοι σας τα πάντα, τότε πρέπει να αποδείξετε ότι μπορείτε και να τα καταφέρετε. Και εάν όχι, θα παρέμβουμε πιο δραστικά», λέει η Ζαν-Μισέλ Μισίκα.
Σε περίπτωση που δεν αλλάξει κάτι άμεσα, δεν αποκλείεται ακόμη και να απαγορευτούν τα ηλεκτρικά πατίνια στο Παρίσι. Διότι οι μετακινήσεις στους παριζιάνικους δρόμους ήταν ανέκαθεν αρκετά επικίνδυνες, ακόμη και πολύ πριν τη μαζική επέλαση των σκούτερ. Πηγή: DW.DE