Η πορεία των έργων της ΔΕΥΑ Ηρακλείου που βρίσκονται σε εξέλιξη και όσων προγραμματίζονται για το επόμενο διάστημα ήταν το αντικείμενο σύσκεψης εργασίας που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, την οποία συγκάλεσαν ο δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός και ο πρόεδρος της δημοτικής επιχείρησης Γιώργος Βουρεξάκης με τη συμμετοχή υπηρεσιακών στελεχών.
Στο επίκεντρο βρέθηκαν οι κεντρικοί αγωγοί Μαλίων, Τυλίσου και Θραψανού που υδροδοτούν το Ηράκλειο, το έργο της τριτοβάθμιας επεξεργασίας λυμάτων, της αλλαγής του εξοπλισμού των αντλιοστασίων, καθώς και της αντικατάστασης των δικτύων, όπου όπως τονίστηκε, με την ολοκλήρωσή του το 2025, το Ηράκλειο θα είναι μια πόλη με ένα από τα πιο σύγχρονα δίκτυα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Συζητήθηκε επίσης οικονομικά θέματα, καθώς και το ζήτημα της υποστελέχωσης της δημοτικής επιχείρησης, όπου πλέον απασχολεί μόλις 86 εργαζόμενους, τα αλυσιδωτά προβλήματα που αυτό δημιουργεί στην εξυπηρέτηση των Δημοτών και στον χρόνο ανταπόκρισης σε ζημιές που παρατηρούνται στα δίκτυα, καθώς και η πορεία των σχετικών διαγωνισμών του ΑΣΕΠ που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στο έργο αντικατάστασης υδρομέτρων, όπου εξελίσσεται κανονικά με την τοποθέτηση 47.000 νέων ψηφιακών υδρομέτρων υψηλής ακρίβειας. Όπως είναι γνωστό, πρόκειται για υδρομετρητές τελευταίας τεχνολογίας με ενσωματωμένο τηλεμετρικό καταγραφικό κατανάλωσης και εξοπλισμό επικοινωνίας, που παρέχουν ακρίβεια στην μέτρηση, χωρίς να επηρεάζονται ή να καταμετρούν αέρα από το δίκτυο. Τα χαρακτηριστικά αυτά συνθέτουν ένα από τα πιο σύγχρονα συστήματα μέτρησης της κατανάλωσης του νερού με δυνατότητα ακρίβειας ροής σταγόνας (από μόλις 3 lt/h) με αποτέλεσμα η καταγραφή να είναι πραγματική, αλλά και να εντοπίζει εσωτερικές διαρροές της υδραυλικής εγκατάστασης των κτηρίων.
Με την ευκαιρία, η ΔΕΥΑΗ υπενθυμίζει ότι οι παλαιοί υδρομετρητές (με πάνω από 15 χρόνια λειτουργίας) παρουσίαζαν μεγάλες απώλειες. Κατά συνέπεια, ενδέχεται με την έκδοση των πρώτων νέων λογαριασμών από τα ηλεκτρονικά υδρόμετρα, να παρουσιαστούν αυξητικές αποκλίσεις στην κατανάλωση. Παράλληλα, υπήρχαν και περιπτώσεις που λόγω χαλασμένου ή θαμμένου υδρομέτρου, η τιμολόγηση γινόταν με κατανάλωση κατά προσέγγιση, η οποία πολλές φορές ήταν αρκετά συντηρητική και είχε ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να έχουν προσαρμόσει ανάλογα τις συνήθειες τους αλλά και να μην έχουν γίνει αντιληπτές τυχόν εσωτερικές διαρροές. Με την τοποθέτηση των νέων μετρητών, είναι πλέον δυνατή η καταμέτρηση της πραγματικής κατανάλωση, γεγονός που, μεταξύ άλλων, θα επιφέρει και κοινωνική δικαιοσύνη με τον κάθε πολίτη να πληρώνει το νερό που πραγματικά καταναλώνει.
Τι πρέπει να κάνει ο Δημότης αν διαπιστώσει αυξημένη κατανάλωση
Ο δήμος συνιστά στους δημότες στην περίπτωση που διαπιστεύσουν αυξημένη κατανάλωση θα πρέπει να προχωρήσουν στον άμεσο έλεγχο τυχόν εσωτερικών διαρροών της υδραυλικής του εγκατάστασης καθώς και να προσαρμόσουν τις καταναλωτικές του συνήθειες. Επισημαίνεται, ότι σύμφωνα με τον κανονισμό της ΔΕΥΑΗ, σε περίπτωση αφανούς διαρροής στην εσωτερική εγκατάσταση του ακινήτου, ο δημότης μπορεί να υποβάλει σχετική αίτηση μείωσης του λογαριασμού του προσκομίζοντας τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που θα του ζητηθούν.
Αξίζει να επισημανθεί ότι ίδια ή αντίστοιχης τεχνολογίας υδρόμετρα έχουν τοποθετηθεί σε δεκάδες πόλεις της Ελλάδας, της Ευρώπης και όλου του κόσμου, όπου παρατηρήθηκαν αντίστοιχα ζητήματα κατά την αρχική εφαρμογή τους. Με την ολοκλήρωση όμως της αντικατάστασης των υδρομέτρων στην πόλη του Ηρακλείου η ΔΕΥΑΗ θα διαθέτει ένα νέο ακριβές και δίκαιο σύστημα υδρομέτρων ηλεκτρονικού τύπου που καταγράφει την πραγματικά κατανάλωση αλλά και τις τυχόν διαρροές.
Τέλος θα πρέπει να επισημανθεί ότι λόγω της μαζικής αντικατάστασης είναι πιθανόν να προκύψουν και σφάλματα διαχειριστικής φύσεως π.χ. αντιστοίχιση του νέο υδρομετρητή με το ακίνητο. Για το λόγο αυτό θα πρέπει οι καταναλωτές να ελέγξουν το λογαριασμό τους και για οποιαδήποτε απορία ή διαπίστωση σφάλματος να επικοινωνούν με το τμήμα καταναλωτών της ΔΕΥΑΗ καλώντας στο 2810529369, -370, -371.