Η Επιτροπή Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων της Κ.Ε.Δ.Ε. συνεδρίασε στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, υπό την προεδρία του κ. Κοκοσάλη Εμμανουήλ, Δημάρχου Αρχανών Αστερουσίων και της Αντιπροέδρου κας. Υδραίου Μερόπης-Σπυριδούλας π. Δημάρχου και Δημοτικής Συμβούλου Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων.
Παρουσία του Προέδρου της Κ.Ε.Δ.Ε. κ. Κυρίζογλου Λάζαρου, Δημάρχου Αμπελοκήπων Μενεμένης, του Υφυπουργού Εσωτερικών της Ελλάδας αρμόδιου για θέματα Μακεδονίας -Θράκης κ. Γκιουλέκα Κωνσταντίνου, του Δημάρχου Θεσσαλονίκης κ. Αγγελούδη Στέλιου, του Προέδρου της Ε.Ε.Τ.Α.Α. κ. Μαραβέλια Δημητρίου, του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης και καθηγητή Α.Π.Θ. Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών κ. Βούγια Σπυρίδωνα, του π. Δημάρχου Θεσσαλονίκης και νυν Δημοτικού Συμβούλου κ. Ζέρβα Κωνσταντίνου, του Αντιπροέδρου του Τ.Ε.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας κ. Παπαστεργίου Μιχάλη, του Γενικού Γραμματέα του Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης κ. Παπαγεωργίου Αθανάσιου και του Αντιδημάρχου Τεχνικών έργων Δήμου Ηρακλείου Κρήτης κ. Σισαμάκη Γεώργιου.
Τα κυρίως θέματα που συζητήθηκαν και παρθήκαν αντίστοιχες αποφάσεις ήταν τα προβλήματα με τις ΥΔΟΜ, κυρίως μικρών Δήμων που δεν έχουν την δυνατότητα να συστήσουν και επιβάλλεται να εξυπηρετηθούν για τις ανάγκες των Δημοτών τους.
Είναι ομόθυμη, ξεκάθαρη και αμετακίνητη η θέση της Κ.Ε.Δ.Ε. ότι η αρμοδιότητα αυτή ανήκει στους Δήμους και αυτό που ζητάμε για την εύρυθμη λειτουργία είναι η στελέχωση με το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό.
Επίσης αναφορικά με τα ΤΠΣ το αίτημα της Επιτροπής και της ΚΕΔΕ περαιτέρω είναι οι μελέτες να εκπονηθούν σε συνεργασία με τους Δήμους και τις αρμόδιες υπηρεσίες, να περιλαμβάνουν αποτύπωση και χαρακτηρισμό των οδών και να υπάρξει σύμφωνη γνώμη των Δήμων για τις εκπονηθείσες μελέτες κυρίως για κοινόχρηστους Δημοτικούς χώρους και για τις χρήσεις αυτών.
Επιπλέον αποφασίστηκε ομόφωνα ότι θα πρέπει να στηριχτούν οι Δήμοι με πληθυσμό λιγότερο των 20.000 κατοίκων με προγράμματα ενδοδημοτικής οδοποιίας.
Την Επιτροπή απασχόλησε το θέμα αναθεώρησης των τιμών των Δημοσίων έργων καθώς και οι αναθεωρήσεις των έργων που επιφέρουν ένα μεγάλο κόστος κατά την κατασκευή των Δημοσίων έργων.
Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) εκπροσωπούμενος από τον πρόεδρό του κ. Τσιάνο Θανάση και τον Γενικό Γραμματέα του κ. Κουρέτα Κωνσταντίνο, πραγματοποίησαν αναλυτική εισήγηση με θέμα: «Αστική Κινητικότητα – Κυκλοφοριακές Μελέτες Δήμων» κατά την οποία αναδείχθηκαν κρίσιμα ζητήματα, όπως η ανάγκη χρηματοδότησης κυκλοφοριακών μελετών, μείωσης των γραφειοκρατικών διαδικασιών, στελέχωσης και οργάνωσης υπηρεσιών. Αποφασίστηκε η στενότερη συνεργασία της επιτροπής και του ΣΕΣ.
Ο Δήμαρχος Δίου Ολύμπου κ. Γερολιόλιος Ευάγγελος εισηγήθηκε την πρόταση που συνυπογράφθηκε με την Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας κ. Μαυρίδου Σοφία, τον Δήμαρχο Κατερίνης κ. Ντούμο Ιωάννη, τον Δήμαρχο Πύδνας – Κολινδρού κ. Κομπατσιάρη Χρήστο και τους Βουλευτές Πιερίας κ. Μπαραλιάκο Φώντα και κ. Κουλκουδίνα Σπύρου που αφορά στον επαναπροσδιορισμό των χρήσεων του παραλιακού μετώπου της Πιερίας, ανατολικά της σιδηροδρομικής γραμμής και σε κατηγορίες όπως τουρισμός, αναψυχή, κ.τ.λ., πέραν της αποκλειστικά γεωργικής καλλιέργειας, που ισχύει σήμερα.
Στόχος είναι να υπάρξει μια ενιαία και ισόρροπη ανάπτυξη σε όλο το παραλιακό μέτωπο της Πιερίας. Ένα δίκαιο αίτημα, που αποτυπώνει το σφυγμό και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας. Ευχαρίστησε την Επιτροπή για την ομόφωνη απόφαση να προωθηθεί η κοινή τους πρόταση προς συζήτηση σε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Κ.Ε.Δ.Ε.
Την επόμενη μέρα η Επιτροπή Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων της Κ.Ε.Δ.Ε. επισκέφθηκε το αμαξοστάσιο του μετρό Θεσσαλονίκης, όπου τους υποδέχτηκε ο Mr. Carlo Bianco CEO της εταιρίας Thema, ο Διευθύνων Σύμβουλος Ελληνικό μετρό ΑΕ κ. Κουρέτας Νικόλαος και ο Διευθυντής λειτουργίας μετρό Θεσσαλονίκης Ελληνικό μετρό ΑΕ κ. Ζυγογιάννης Γεώργιος.
Τέλος ξεναγηθήκαμε από την αρχαιολόγο κ. Κωνσταντινίδου Κρίνω στα αρχαιολογικά ευρήματα του σταθμού Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο ομολογουμένως αποτελεί μια υποδομή που συνδυάζει την σύγχρονη τεχνολογία με τον πολιτισμό και είναι σημείο αναφοράς όχι μόνο για τη Θεσσαλονίκη αλλά και για τη χώρα μας.