Το πρώτο κουδούνι χτυπά σήμερα για 1.500 προσφυγόπουλα, που από τις 2 το μεσημέρι έως τις 6 το απόγευμα θα καθίσουν στα θρανία σε 20 σχολεία της χώρας.
Πρόκειται για τη πρώτη φάση του προγράμματος φοίτησης των προσφυγόπουλων στα ελληνικά σχολεία.
Όπως ανέφερε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης την Κυριακή στην ΕΡΤ το πρόγραμμα για την εκπαίδευση των προσφύγων ξεκινά σταδιακά, ώστε να υπάρχει και ενημέρωση των γονέων. Σε πρώτη ξεκινά σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ήπειρο και μέσα στο μήνα θα εξαπλωθεί στις αναγκαίες γεωγραφικές περιοχές.
Για τη διδασκαλία έχουν προσληφθεί 75 αναπληρωτές καθηγητές και δάσκαλοι, οι οποίοι αναλαμβάνουν αυτήν την εβδομάδα έργο.
Το πρόγραμμα στο δημοτικό θα είναι τετράωρο κάθε μέρα 2-6 και προβλέπει εκμάθηση της ελληνικής, μια ξένη γλώσσα, όπως αγγλικά ή κάποια άλλη που συνδέεται με την πρόθεση των γονιών να πάνε σε κάποια άλλη χώρα, καλλιτεχνικά, αισθητική αγωγή, γυμναστική, μουσική ώστε να ενταχθούν τα παιδιά σε ένα πρόγραμμα εκμάθησης όχι μόνο της ελληνικής αλλά και σε ένα πρόγραμμα ένταξης στην κοινωνία.
Πρόθεση είναι, όπως είπε ο υπουργός Παιδείας, τα απογευματινά τμήματα να κατευθυνθούν και σε κοινές δράσεις με τα παιδιά των πρωινών τμημάτων. «Θέλουμε να μην υπάρχει αντίληψη γκέτο και να ενταχθούν αρμονικά τα παιδιά αρμονικά στην ελληνική κοινωνία. Η ελληνική κοινωνία είναι έτοιμη να αγκαλιάσει τα παιδιά αυτά» υπογράμμισε.
Τα “υιοθετημένα” παιδιά και όσα ζουν σε δομές αλληλέγγυων – πρόκειται για μικρό αριθμό – πηγαίνουν στα σχολεία της γειτονιάς, τα δέχονται οι διευθυντές και όπου είναι εφικτό – συγκροτούνται Τμήματα Υποδοχής, ώστε τα παιδιά να μπορούν να μαθαίνουν τα ελληνικά καλύτερα πριν ενταχθούν στις κανονικές τάξεις.
Αναφερόμενος στο περιστατικό της Μυτιλήνης, όπου γονείς έβαλαν λουκέτο σε σχολείο κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, ο κ. Φίλης είπε ότι: «Πρόκειται για εξαιρετικά μειοψηφικές καταστάσεις που δεν ανταποκρίνονται στο γενικότερο αίσθημα αγάπης και αλληλεγγύης τα ελληνικού λαού προς τους πρόσφυγες. Η Μυτιλήνη εδώ και ένα χρόνο δείχνει μια μεγάλη αλληλεγγύη και γι’ αυτό πιστεύω ότι αυτή η κίνηση που έγινε – και η οποία δεν εκπροσωπεί και το σύλλογο – πρέπει να είναι μια εξαιρετικά μειοψηφική κίνηση ορισμένων ανθρώπων».
Τέλος ο κ. Φίλης υπογράμμισε ο παιδαγωγικός στόχος του προγράμματος, που προκύπτει και από τις διεθνείς συμβάσεις και από την εσωτερική έννομη τάξη από τους δικούς μας νόμους, είναι ότι «τελικώς το παιδί, μετά από ένα μεταβατικό διάστημα που θα εξοικειωθεί με την ελληνική γλώσσα και την ελληνική πραγματικότητα, θα ενταχθεί στην τάξη μαζί με τα ελληνόπουλα» σημειώνοντας ότι «αυτό μπορεί να πάρει μερικούς μήνες ή ίσως μέχρι τον Ιούνιο. Έχουν αποδείξει τα παιδιά μια τρομακτική ικανότητα προσαρμογής».