Πρόσβαση στην κεντρική βάση δεδομένων του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) θα έχει στο εξής ο ΟΓΑ προκειμένου να διευκολυνθεί η ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων οικογενειακής κατάστασης των αιτούντων χορήγησης οικογενειακού επιδόματος.
Ειδικότερα, πρόσβαση στα δεδομένα θα έχουν εξουσιοδοτημένοι χρήστες από τον ΟΓΑ. Ο Οργανισμός από την πλευρά του πρέπει να λαμβάνει τα κατάλληλα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα ασφάλειας πληροφοριακών συστημάτων, ώστε:
– Η χρήση των διαδικτυακών υπηρεσιών να γίνεται αποκλειστικά και μόνο για την εξυπηρέτηση του σκοπού που του έχει χορηγηθεί η πρόσβαση
– Να ορίσει υπεύθυνο διαλειτουργικότητας καθώς και αναπληρωτή, τα πλήρη στοιχεία των οποίων, θα πρέπει να γνωστοποιούνται στο ΥΠΕΣ.
– Ο υπεύθυνος διαλειτουργικότητας θα μεριμνά για την αποφυγή σκόπιμης ή εκ σφάλματος κατάχρησης των διαδικτυακών υπηρεσιών, ενώ οφείλει να τηρεί μυστικά τα διαπιστευτήρια πρόσβασης που του έχουν αποδοθεί .
– Στα αρχεία καταγραφής του ΟΓΑ θα πρέπει να λαμβάνονται πρόσθετα μέτρα ασφάλειας, ώστε να προστατεύονται τα δεδομένα από σκόπιμη ή τυχαία απώλεια, αλλοίωση ή διαρροή.
Το Υπουργείο Εσωτερικών λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να εξασφαλίσει τη σωστή και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών υπηρεσιών που παρέχει το ΟΠΣΕ∆. Η πρόσβαση αφορά αποκλειστικά το χρονικό διάστημα από 08:30 μ.μ. έως 07:00 π.μ. από ∆ευτέρα έως Σάββατο ενώ την Κυριακή θα επιτρέπεται η πρόσβαση και τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας εφόσον Η Διεύθυνση Μηχανοργάνωσης του υπουργείου Εσωτερικών θα ενημερώνει τον Ο.Γ.Α. για εκείνους τους ∆ήμους για τους οποίους δεν παρέχονται διαδικτυακές υπηρεσίες. Ο κύριος λόγος που μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο, είναι όταν διαπιστωθεί από το ΥΠΕΣ ότι τα δεδομένα ενός Δήμου αποκλίνουν από αυτά του ΟΠΣΕ∆ και κατά συνέπεια τυχόν απόκλιση στοιχείων στις προαναφερόμενες διαδικτυακές υπηρεσίες θα δημιουργούν ασυμβατότητα στα στοιχεία των πολιτών.