Στην υλοποίηση προγράμματος που θα συμβάλει στη καλύτερη ενημέρωση των μαθητών Προσχολικής και της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε θέματα ισότητας και διακρίσεων υλοποιεί το υπουργείο Παιδείας. Συγκεκριμένα το υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων και το Κέντρο Ερευνών για θέματα Ισότητας, προχώρησαν σήμερα Τρίτη 14 Ιουλίου, στην υπογραφή Συμφωνίας Συνεργασίας με αντικείμενο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργου που θα στοχεύει στην ευαισθητοποίηση και επιμόρφωση των στελεχών και των εκπαιδευτικών της Προσχολικής και της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σε θέματα ισότητας των φύλων και έμφυλων διακρίσεων, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία και την εμπειρία από την υλοποίηση προηγούμενων συναφών έργων.
Το έργο θα συμβάλει στην ευαισθητοποίηση και ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού της προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, μέσω της απόκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων που αφορούν στην προώθηση της ισότητας των φύλων, στην ένταξη της διάστασης του φύλου στις παιδαγωγικές πρακτικές και στην υλοποίηση εκπαιδευτικών παρεμβάσεων σχετικά με τα φύλα και τις διακρίσεις.
Τα συμβαλλόμενα μέρη συμφωνούν σε ένα πλαίσιο συνεργασίας που θα περιλαμβάνει:
1) Σχεδιασμό ολοκληρωμένου προγράμματος επιμόρφωσης σε στελέχη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Σχολικοί Σύμβουλοι, Διευθυντές/Διευθύντριες σχολικών μονάδων) και στους/στις εκπαιδευτικούς και θα περιλαμβάνει Ημερίδες ευαισθητοποίησης και προγράμματα επιμόρφωσης.
2) Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού που θα βασίζεται στην προσαρμογή εκείνου που εκπονήθηκε στο πλαίσιο της Κατηγορίας Πράξης 4.1.1.δ “Παραγωγή βοηθητικού εκπαιδευτικού υλικού για εισαγωγή θεμάτων σχετικά με τα φύλα στην εκπαίδευση” (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ-2000-2006 – Μέτρο 4.1 – Ενέργεια 4.1.1 “Προγράμματα υποστήριξης αρχικής επαγγελματικής εκπαίδευσης & κατάρτισης γυναικών”).
3) Σχεδιασμό, προγραμματισμό και οργάνωση της υλοποίησης των επιμορφωτικών δράσεων στο σύνολο της επικράτειας, με έμφαση αφενός σε εκπαιδευτικές περιφέρειες γεωγραφικά απομακρυσμένες ή/και με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (νησιωτικές περιοχές, ορεινές περιοχές), αφετέρου σε σχολικές μονάδες ενταγμένες σε μη προνομιούχες κοινωνικο-οικονομικά περιοχές.
4) Παρακολούθηση και αξιολόγηση του Έργου.
Η Πρόεδρος του ΚΕΘΙ, Ειρήνη Αγαθοπούλου, μετά την υπογραφή του Συμφώνου Συνεργασίας σημείωσε ότι πρόκειται για πολύ σημαντικό έργο στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης και επιμόρφωσης σε θέματα ισότητας των φύλων και είναι ένας τρόπος, σε αυτή την πολύ δύσκολη συγκυρία, οι έμφυλες διακρίσεις να βγουν ξανά στη δημόσια σφαίρα, καθώς μόνο εκεί μπορούν να αντιμετωπιστούν. Τόνισε επίσης ότι το ΚΕΘΙ, η νέα Διοίκηση αλλά και οι εργαζόμενοι και οι εργαζόμενές του, θα συμβάλλουν με την πολύτιμη γνώση και εμπειρία τους για την καλύτερη δυνατή διεξαγωγή του έργου.