Άρθρο Localit 23 Αυγούστου, 2014

ΠΕΔ Β. Αιγαίου: Προβληματική η ακτοπλοϊκή διασύνδεση των Νησιών μας εν μέσω τουριστικής περιόδου

ΧίοςΤα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κάτοικοι, αλλά και επισκέπτες στη προσπάθεια τους να μετακινηθούν στα νησιά του Β. Αιγαίου αναφέρει στην επιστολή του προς το υπουργείο Ναυτιλίας, τον υπουργό Οικονομικών και τη Γ. Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Π.Ε.Δ. Β.ΑιγαίουΛαμπρινούδης Πολύδωρος.  Ακολουθεί η σχετική επιστολή:

Με αφορμή τα συνεχιζόμενα προβλήματα ακτοπλοϊκής διασύνδεσης των Νησιών μας, εν μέσω τουριστικής περιόδου, το Δ.Σ. της ΠΕΔ Β.Αιγαίου για μια ακόμα φορά ασχολήθηκε με το θέμα και αποφάσισε να συντάξει την παρούσα επιστολή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας αλλά και κάθε αρμόδιο φορέα.

Βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα και δυστυχώς οι συνθήκες μετακίνησης των Νησιωτών με γοργά βήματα επιστρέφουν δεκαετίες πίσω.

Το μόνο που ακολουθεί την εποχή μας φαίνεται να είναι το δυσβάστακτο κόστος, εξαιτίας του οποίου ήδη μετρούμε μείωση 50% στον εσωτερικό τουρισμό.

Οι λεγόμενες άγονες γραμμές ή γραμμές Δημοσίου Συμφέροντος, που να σημειωθεί είναι οι μόνες που εξυπηρετούν την ενδονησιωτική συγκοινωνία, πραγματοποιούνται μέσω θολών συμβάσεων από παλιά πλοία, με συνεχή μηχανικά και οικονομικά προβλήματα, που κάνουν τη μετακίνηση των επιβατών «τυχερό παιχνίδι».

Οι ίδιες γραμμές που εξυπηρετούν τη διασύνδεση με τη Βόρεια Ελλάδα, έχουν στρέψει τους πολίτες στην περισσότερο λογική αλλά Εθνικά αναξιοπρεπή λύση της μετακίνησης μέσω της Τουρκίας.

Επιτέλους πρέπει να συζητηθεί σοβαρά, από μηδενική βάση, μια Εθνική πολιτική στον τομέα των μεταφορών στα Νησιά και στη διανησιωτική συγκοινωνία, που θα πρέπει να περιλαμβάνει νέες πύλες εισόδου και εσωτερικές οδοποιίες στα Νησιά προσανατολισμένες στον Εθνικό κορμό της Ελλάδας και όχι στην Ασία όπως είναι μέχρι σήμερα.

Βιώσιμες ακτοπλοϊκές εταιρείες που δεν θα εκβιάζουν, ούτε θα εξαρτούν την εκτέλεση των δρομολογίων από τη δυνατότητα τους να προμηθευτούν καύσιμα. Ίσως για Εθνικούς λόγους και παρά από τις ακολουθούμενες πολιτικές αποκρατικοποιήσεων θα πρέπει να εξεταστεί και το σενάριο δημιουργίας Εθνικού φορέα ακτοπλοϊκών μεταφορών που θα βοηθήσει ειδικά τα απομακρυσμένα Νησιά μας. Πολλά θα μπορούσαν να ειπωθούν ακόμα για το σχεδιασμό των δρομολογίων για την κάλυψη όλους τους μήνες του χρόνου και τόσα άλλα που χρόνια τώρα συζητάμε και αναμασάμε.

Αυτά όμως αποτελούν αντικείμενο εξειδικευμένης μελέτης. Εμείς από την πλευρά μας σαν Τοπική Αυτοδιοίκηση είμαστε υποχρεωμένοι να σας μεταφέρουμε τα προβλήματα και να απαιτούμε λύσεις στα πλαίσια των συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των Νησιωτών για ασφαλείς, αξιόπιστες, οικονομικές μετακινήσεις, τουλάχιστον εφάμιλλων με αυτές των πολιτών της ηπειρωτικής χώρας.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ρεπορτάζ 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Συνεργασία ΕΜΠ-Δήμου Ζωγράφου για τη ποιοτική βελτίωση του περιβάλλοντος στην Πολυτεχνειούπολη

Προγραμματική σύμβαση αορίστου χρόνου στο πλαίσιο της αναβάθμισης και ανάδειξης του αστικού φυσικού περιβάλλοντος, της…

Ρεπορτάζ 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Στη Χάρτα Διαφορετικότητας της Ελλάδας συμμετέχει ο Δήμος Ηρακλείου Αττικής

Στη Χάρτα Διαφορετικότητας της Ελλάδας, μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προώθηση της Διαφορετικότητας…

Ρεπορτάζ 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Το πρόγραμμα μακροχρόνιας φροντίδας «Φροντιστής της Γειτονιάς» προανήγγειλε η Σοφία Ζαχαράκη

Ένα νέο πρόγραμμα, αυτό του «Φροντιστή της Γειτονιάς», το οποίο θα υλοποιηθεί τον επόμενο χρόνο,…