Άρθρο Localit 12 Σεπτεμβρίου, 2017

Πάνω από 3,5 εκατομμύρια προσφυγόπουλα δεν πηγαίνουν στο σχολείο σύμφωνα με έκθεση της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες

Πάνω από 3,5 εκατομμύρια παιδιά προσφύγων ηλικίας από πέντε έως δέκα επτά ετών δεν είχαν την ευκαιρία να περάσουν την πόρτα του σχολείου κατά την περσινή χρονιά, διαπιστώνει η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες σε σχετική έκθεσή της.

Σύμφωνα με την έκθεση περίπου 1,5 εκατομμύριο προσφυγόπουλα δεν πήγαν σε Δημοτικά σχολεία, ενώ 2 εκατομμύρια έφηβοι δεν φοίτησαν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, 91% των παιδιών φοιτούν σε δημοτικά σχολεία, ωστόσο για τα προσφυγόπουλα το ποσοστό είναι πολύ χαμηλότερο και αγγίζει το 61%. Θετικό πάντως είναι το γεγονός ότι το συγκεκριμένο ποσοστό αυξήθηκε σε σχέση με ένα χρόνο πριν που κυμαινόταν στο 50%.

Στις μεγαλύτερες βαθμίδες εκπαίδευσης τα νούμερα πέφτουν ακόμα περισσότερο, καθώς μόλις το 23% των εφήβων πηγαίνουν σε δευτεροβάθμια σχολεία, την ώρα που το σχετικό ποσοστό στα παιδιά παγκοσμίως είναι 84%. Όσο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση το ποσοστό των παιδιών παγκοσμίως είναι 36% και στα προσφυγόπουλα μόλις 1%.

Σε περισσότερο μειονεκτική θέση βρίσκονται τα κορίτσια, καθώς για κάθε δέκα αγόρια προσφύγων σε δημοτικά σχολεία αντιστοιχούν λιγότερα από οκτώ κορίτσια, ενώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αντιστοιχούν λιγότερα από επτά κορίτσια για κάθε δέκα αγόρια.

Η έκθεση αναδεικνύει επίσης τη σημασία της ποιοτικής διδασκαλίας και της εκπαίδευσης των διδασκόντων. Οι καλοί δάσκαλοι είναι αυτοί που καταφέρνουν να εργαστούν σε συχνά πολύ δύσκολες συνθήκες με κακές υποδομές, ανεπαρκές εκπαιδευτικό υλικό και υπερπλήρεις αίθουσες διδασκαλίας.

Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες ζητά η εκπαίδευση να θεωρηθεί θεμελιώδης για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης των προσφύγων και να υποστηριχθεί από μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και αξιόπιστη χρηματοδότηση. Επίσης, προτρέπει τις κυβερνήσεις να συμπεριλάβουν τους πρόσφυγες στα εθνικά εκπαιδευτικά τους συστήματα ως την πιο αποτελεσματική, δίκαιη και βιώσιμη απάντηση.

Σε μήνυμά της η Μαλάλα Γιουσαφζάι, η νεαρή Πακιστανή ακτιβίστρια, που αγωνίζεται για το δικαίωμα των κοριτσιών στην εκπαίδευση στη χώρα της, αναφέρει ότι «περισσότερα παιδιά από ποτέ περνούν τα σχολικά τους χρόνια ως πρόσφυγες και κάποια από αυτά χάνουν όλη τη σχολική εκπαίδευσή τους λόγω των πολέμων στις χώρες τους» και συμπληρώνει: «Το κλειδί για το μέλλον τους, για την εκ νέου ανοικοδόμηση των χωρών τους και για τη μεγαλύτερη σταθερότητα σε όλο τον κόσμο, είναι η εκπαίδευση».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ρεπορτάζ 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Στο υψηλότερο 20% του Δείκτη Αποτελεσματικότητας Δήμων, κατατάχθηκε ο Δήμος Τρίπολης

Στο υψηλότερο 20% σε τουλάχιστον μία από τις κατηγορίες του Δείκτη Αποτελεσματικότητας Δήμων κατατάχθηκε ο…

Ρεπορτάζ 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ιωάννινα: Εξασφάλιση επιπλέον χρηματοδότησης για τη μεταστέγαση των Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων

Επιπλέον χρηματοδότηση ύψους 1 εκατ. ευρώ, εξασφάλισε ο Δήμος Ιωαννιτών από το υπουργείο Εσωτερικών για…

Ρεπορτάζ 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ανοιχτά θα παραμείνουν σχολικά προαύλια στις επτά Δημοτικές Κοινότητες της Αθήνας

Ανοικτά θα παραμείνουν σχολικά προαύλια, για την εορταστική περίοδο, στις επτά Δημοτικές Ενότητες της πόλης,…