Τις τέσσερις προϋποθέσεις της ελληνικής πλευράς για να αποδεχθεί την ιδιωτικοποίηση των 14 αεροδρομίων της χώρας, που δρομολογήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, προσδιόρισε ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης, απαντώντας στη Βουλή σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Λ. Αυγενάκη.
Σύμφωνα με τον υπουργό το θέμα θα κλείσει μαζί με τη διαπραγμάτευση, ενώ για να προχωρήσει η συμφωνία θα πρέπει η έγγραφη δέσμευση για επενδύσεις να είναι υψηλότερη. «Η δέσμευση για 23,5 εκατ. σε 5 χρόνια είναι πολύ χαμηλή», τόνισε. Να υπάρχει μερίδιο για το κράτος, να υπάρχουν δεσμεύσεις για την τοπική οικονομία και να διαμορφωθεί νέο νομικό πλαίσιο.
Ο κ. Βαρουφάκης υπογράμμισε ότι «το ΤΑΙΠΕΔ πρόσφερε ανασφαλή συμβόλαια. Αυτό θα αλλάξει» και δεσμεύθηκε ότι «η σύμβαση θα γίνει θετικότερη και για το δημόσιο συμφέρον και για τον επενδυτή». Πρόσθεσε μάλιστα πως έχει πρόβλημα «ως οικονομολόγος που 14 αεροδρόμια πωλούνται στην ίδια εταιρεία». «Δεν ξέρω καμία άλλη χώρα που να συμβαίνει αυτό», τόνισε.
Ανέφερε ακόμη ότι ρώτησε ομολόγους του της Ε.Ε. αν θα παραχωρούσαν για 40 χρόνια χωρίς να υπάρχει μερίδιο που θα κρατά το κράτος, οι Δήμοι ή στην περίπτωση της Γερμανίας τα κρατίδια, με επενδύσεις που θα είναι στο ¼ του συνολικού τιμήματος και χωρίς έγγραφες δεσμεύσεις αναπτυξιακά πλάνα. «Η απάντηση ήταν όχι και ήταν από τέσσερις – πέντε υπουργούς», επεσήμανε.
Αναφερόμενος στο τι πρόκειται να συμβεί ο υπουργός Οικονομικών είπε ότι «η κυβέρνηση θα συνεχίσει τη διαδικασία. Βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με τους εταίρους. Καθώς κλείνει τις επόμενες ημέρες η διαπραγμάτευση, θα κλείσει και αυτό το θέμα».