Ένα χρόνο δημιουργικής πορείας συμπλήρωσαν οι Αθηναίοι εθελοντές του προγράμματος «THIS IS MY ATHENS», την Τετάρτη 18 Ιουλίου 2012, στην Τεχνόπολις του Δήμου Αθηναίων.
Τον γιόρτασαν απολαμβάνοντας συγκροτήματα ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών με ήχους των Βαλκανίων, της Ελληνικής περιφέρειας, της Κωνσταντινούπολης και της Μικράς Ασίας αλλά και ταραντέλες, flamenco, gipsy swing, Cuban salsa, tango καθώς και άλλα είδη μουσικής από διάφορες περιοχές του κόσμου, στο πλαίσιο του «Athens World Music Festival»
Η κοινότητα του THIS IS MY ATHENS αριθμεί περίπου 400 μέλη, τα οποία έχουν ήδη πραγματοποιήσει περισσότερες από 100 περιηγήσεις στην πόλη με επισκέπτες από κάθε γωνιά του πλανήτη και με εξαιρετικά θετικά σχόλια στα ερωτηματολόγια ικανοποίησης επισκεπτών .
Το This Is MY Athens είναι ένα πρόγραμμα διαρκείας της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών (ΕΑΤΑ) για την ανάδειξη της θετικής εικόνας και την ενίσχυση του τουρισμού της Αθήνας. Σκοπός του είναι η ενεργοποίηση και η ενίσχυση της τουριστικής συνείδησης των κατοίκων της πόλης μέσα από καινοτόμες ενέργειες υποδοχής & φιλοξενίας επισκεπτών.
Οι περιηγήσεις του προγράμματος ”This is MY Athens”, σε αντίθεση με άλλες ιδιωτικές πρωτοβουλίες, παρέχονται δωρεάν στους τουρίστες της πόλης, ενώ επιπρόσθετα δεν περιλαμβάνουν ιστορική πληροφορία. Σε περίπτωση σχετικού αιτήματος, ο ενδιαφερόμενος-επισκέπτης παραπέμπεται στο Σωματείο Διπλωματούχων Ξεναγών.
Αναλυτικά στοιχεία όπως αναδείχτηκαν από την έρευνα ικανοποίησης των τουριστών του προγράμματος:
•70% των τουριστών επισκέφθηκαν για πρώτη φορά την Αθήνα
•74% επισκέφθηκαν την Αθήνα για αναψυχή και 28% για επαγγελματικούς λόγους
•50% των τουριστών έμειναν στην Αθήνα για 4-6 ημέρες και 33% των τουριστών έμεινα στην Αθήνα για 2-3 ημέρες.
•48% των τουριστών έμειναν σε ξενοδοχεία 3 & 4 αστέρων
•100% των τουριστών επισκέφθηκαν το Ιστορικό Κέντρο (Ακρόπολη/Πλάκα/Κεραμεικός/Μοναστηράκι/Θησείο)
•60% των τουριστών επισκέφθηκαν τις παραδοσιακές γειτονιές της Αθήνας για shopping και διασκέδαση ενώ 40% επέλεξε τον Πειραιά και 30% την παραλιακή ζώνη.
•100% των ερωτηθέντων επέλεξαν ως πιο συναρπαστική δραστηριότητα την επίσκεψη σε ιστορικά μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους ενώ η επιλογή food & drinks ακολουθεί σε ποσοστό 60%.
•Με υψηλό βαθμό ικανοποίησης σε σχέση με τη συνολική εμπειρία βαθμολογήθηκαν οι τομείς α) διαθεσιμότητα πληροφορίας σχετικά με τον προορισμό πριν από το ταξίδι β) ποιότητα υπηρεσιών/εξυπηρέτηση γ) κανάλια διαδικτυακών κρατήσεων ενώ επισημάνθηκαν ως αρνητικοί παράγοντες α) η έλλειψη σε ψηφιακές εφαρμογές για smart phones και β) οι περιορισμένες επιλογές σε θεματικών διαδρομών και δραστηριοτήτων.
•Σε ερώτηση σχετικά με τη μοναδικότητα του Αθηναϊκού τουριστικού προϊόντος συγκριτικά με άλλους προορισμούς, υψηλή βαθμολογία συγκεντρώνουν ως στοιχεία μοναδικότητας α) ιστορικοί/αρχαιολογικοί χώροι β) κουλτούρα/τοπική κοινότητα γ) το αστικό τοπίο της Αθήνας ενώ με χαμηλή βαθμολογία αξιολογούνται τα πολιτιστικά γεγονότα/εκδηλώσεις για τουριστικό/ξενόγλωσσο κοινό.
•Σε συγκριτική ερώτηση σχετικά με την εικόνα που είχαν οι επισκέπτες για την Αθήνα πριν από το ταξίδι τους σε 8 διαφορετικούς τομείς του τουριστικού προϊόντος και την εντύπωση που τελικά αποκόμισαν μετά από αυτό, καταγράφεται ως πιο θετική η εικόνα των επισκεπτών μετά την επίσκεψη τους στο σύνολο των τομέων (ασφάλεια, value for money, συμπεριφορά/φιλικότητα τοπικού πληθυσμού, πληθώρα επιλογών/δραστηριοτήτων, ποιότητα υπηρεσιών επισκεπτών σε αξιοθέατα, διαμονή, μεταφορές και ελκυστικότητα των παραδοσιακών γειτονιών/περιοχών της πόλης).
Σχετικά με την εμπειρία τους μέσα από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα This Is My Athens, οι επισκέπτες αξιολόγησαν με υψηλό βαθμό τους Athens Locals σε όλες τις κατηγορίες και πιο συγκεκριμένα:
Έλαβαν γνώση σχετικά με το πολιτισμικό προϊόν της Αθήνας 81%
Επισκέφθηκαν περιοχές και σημεία της πόλης τα οποία δεν θα είχαν επισκεφθεί σε άλλη περίπτωση 81%
Ακολούθησαν προτάσεις των Athens Locals κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην πόλη 75%
Έλαβαν πληροφορίες σχετικά την παραμονή τους στην Αθήνα τις οποίες δεν έλαβαν από άλλες πηγές 75%
Η περιήγηση με τον Athens Local συνέβαλε σημαντικά στην αναβάθμιση της συνολικής τουριστικής εμπειρίας 86%
Το 61,9% των επισκεπτών που έλαβαν μέρος στο πρόγραμμα ανήκει στο ηλικιακό group 35-54, το 33,3% στο 18-34 ενώ το 71,4% ανήκει σε υψηλό μορφωτικό επίπεδο
Ως βασικές πηγές πληροφόρησης και ενίσχυσης της επιθυμίας για να επισκεφθεί κάποιος την Αθήνα, αναδεικνύονται με σειρά επιλογής α) φίλοι και συγγενείς β) προσωπική επιθυμία γ) online review sites (πχ. Trip Αdvisor). Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι παραδοσιακά κανάλια όπως τα περιοδικά, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και η τηλεόραση συγκεντρώνουν τα χαμηλότερα ποσοστά.