Επανέρχεται το ενδεχόμενο επέκτασης του Προαστιακού Σιδηρόδρομου μέχρι το Λαύριο, σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ Κ. Σπηλιόπουλου.
Σύμφωνα με τον κ.Σπηλιόπουλο το σχέδιο επέκτασης προβλέπει την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 31 χλμ., που θα ξεκινά από τον κόμβο Κορωπίου και θα καταλήγει στο Νέο Λιμένα Λαυρίου.
Οι μελέτες του έργου, με μεγάλη καθυστέρηση, είναι, σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, σε προχωρημένο στάδιο και η επιδίωξη είναι το έργο να ολοκληρωθεί μέχρι το 2022.
Να θυμίσουμε ότι η επέκταση του Προαστιακού προς το Λαύριο, αποτελεί βασικό στόχο του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας. Με βάση δε τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς ο νέος ηλεκτροκινούμενος σιδηροδρομικός άξονας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 31χλμ., θα αποτελεί διακλάδωση του υπάρχοντος ανατολικού κλάδου του προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου Αττικής ΣΚΑ – Αεροδρόμιο, με αφετηρία τον κόμβο Κορωπίου.
Η νέα γραμμή προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και στο Σιδ. Σταθμό του Λαυρίου) και 7 στάσεις (Καλύβια, Κουβαράς, Κερατέα, Αμφιτρόπη, Περιγιάλι Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου).
Οι μεγάλες καθυστερήσεις στη φάση εκπόνησης της μελέτης αποδίδονται στο γεγονός ότι το συγκεκριμένο έργο διέρχεται από περιοχές μεγάλης οικιστικής ανάπτυξης και ανέκυψαν και νέες διαφωνίες όσον αφορά την όδευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής.
Για την ολοκλήρωση των μελετών του έργου γίνεται προσπάθεια να εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση, ενώ για την υλοποίησή του θα εξεταστεί η ένταξή του στο Σύμφωνα Εταιρικής Σχέσης (ΕΣΠΑ) 2014- 2020.
Υπό την προϋπόθεση ότι θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση ο χρόνος ολοκλήρωσης των μελετών εκτιμάται στα 4,5 χρόνια, ενώ απαιτούνται άλλα 3 χρόνια για την κατασκευή του έργου.
Αν λοιπόν συντρέξουν όλες οι παραπάνω προϋποθέσεις το τρένο θα ξαναεμφανιστεί στο Λαύριο μετά από μισό αιώνα, μετά δηλαδή την κατάργηση του Λαυρευωτικού Σιδηρόδρομου (γραμμή Λαυρίου – Αγίων Αναργύρων) σταδιακά μεταξύ του 1957 – 1962.