Στον Δήμο Ρόδου, ολοκληρώθηκε η καταγραφή των δημοτικών κτιρίων, και η εγγραφή τους σε ειδικά σχεδιασμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα από τη Διεύθυνση Προγραμματισμού και Οργάνωσης του Δήμου, με την αρωγή του αρμόδιου αντιδημάρχου Γ. Τριάντου.
Συνολικά, όπως ενημερώνει ο Δήμος, καταγράφτηκαν 449 ακίνητα (γραφεία, παιδικοί σταθμοί, σχολεία, βιβλιοθήκες, πνευματικά κέντρα, αθλητικούς χώρους, κα) σε όλες τις Δημοτικές Ενότητες του νησιού.
Όπως σημειώνει , το 47% των κτιρίων, σύμφωνα με τις απαντήσεις των προέδρων και των υπαλλήλων των τοπικών κοινοτήτων είναι προσβάσιμα στα άτομα με αναπηρία σε επίπεδο ισογείου, αφού διαθέτουν ράμπες, ενώ μόλις το 5% των κτιρίων έχουν ανελκυστήρες, επιτρέποντας την πρόσβαση σε όλο το ακίνητο.
Η συγκεκριμένη καταγραφή των δημοτικών κτιρίων θα συμβάλει στο σκοπό του άρθρου 210 του Ν.4782/2021 (ΦΕΚ36/τΑ΄/2021) για την επίτευξη προσβασιμότητας χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα στους δημόσιους χώρους.
Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Επικρατείας σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) ανέπτυξαν ηλεκτρονική πλατφόρμα χαρτογράφησης των σημείων παρέμβασης, σχεδιάζοντας data-driven στρατηγική υλοποίησης και εκτίμησης προϋπολογισμού.
Τελικός στόχος είναι, η υλοποίηση παρεμβάσεων όπως η κατασκευή ανελκυστήρων ή μηχανικών μέσων κάλυψης υψομετρικών διαφορών και χώρου πρόσβασης, τοποθέτηση ράμπας ή αναβατόριου, διαμόρφωση προσβάσιμων χώρων υγιεινής και προσβάσιμων χώρων στάθμευσης οχημάτων ατόμων με αναπηρία με ειδική διαγράμμιση πλησίον εισόδων κτιρίων σε μονάδες υγείας, σχολικών κτηρίων, αστυνομικών υπηρεσιών και αθλητικών υποδομών, δικαστηρίων κλπ.