Άρθρο Localit 28 Δεκεμβρίου, 2020

Νομοθετική ρύθμιση για την καταστροφή αρχείων που «πνίγουν» τις υπηρεσίες Μεταφορών, ζητά η Περιφέρεια Αττικής

Νομοθετική ρύθμιση για την εκκαθάριση και καταστροφή εκατοντάδων χιλιάδων εγγράφων και φακέλων αδειών οδήγησης και κυκλοφορίας που διατηρούνται στις Υπηρεσίες Μεταφορών και στα δημόσια ΚΤΕΟ, ζητά η Περιφέρεια Αττικής.

Σημειώνεται ότι τα αρχεία αυτά χρονολογούνται από συστάσεως του ελληνικού Κράτους και φυλάσσονται διάσπαρτα σε δέκα διαφορετικά κτίρια, με ανάλογο οικονομικό κόστος. Στην πλειονότητά τους έχουν ξεπεραστεί στο διάβα του χρόνου είτε με τις ανανεώσεις των διπλωμάτων οδήγησης, είτε με τις μεταβιβάσεις των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης.

Την ανάληψη της νομοθετικής αυτής πρωτοβουλίας έχει ζητήσει από τον περασμένο Σεπτέμβριο ο περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, στο πλαίσιο της κατάθεσης δέσμης προτάσεων για την αναμόρφωση του συστήματος εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών.

Μάλιστα, χαρακτηρίζει αδιανόητο το γεγονός «ένας τεράστιος όγκος αρχείων να καταλαμβάνει χιλιάδες τετραγωνικά τα οποία η περιφέρεια θα μπορούσε να αξιοποιεί για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, μειώνοντας παράλληλα και τα λειτουργικά της κόστη». Η μοναδική διαδικασία εκκαθάρισης- καταστροφής αρχείων, προσθέτει, πρέπει να είναι η συμπλήρωση δεκαετίας από την έκδοση της άδειας οδήγησης και η δεκαπενταετία για την άδεια κυκλοφορίας, με εξαίρεση των οχημάτων δημοσίας χρήσης (ταξί, λεωφορεία, φορτηγά). Επιπλέον, για ιστορικούς και αρχειακούς λόγους, προτείνει να υπάρξει συνεργασία με επιστημονική ομάδα η οποία θα επιλέξει από τα αρχεία, υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί σε μουσειακό επίπεδο.

Επί του θέματος επανέρχεται με νέα επιστολή-υπόμνηση προς το υπουργείο Μεταφορών, ο αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών, Βασίλης Γιαννακόπουλος, επισημαίνοντας την αναγκαιότητα της ρύθμισης, ώστε να αποκατασταθεί η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών και να εξοικονομηθούν χιλιάδες ανθρωποώρες. «Η υπέρμετρη γραφειοκρατική διαδικασία και ο μεγάλος όγκος των εγγράφων κάθε μορφής που παράγονται καθημερινά», σημειώνει χαρακτηριστικά, «καθιστούν περίπλοκη και στην ουσία ανεφάρμοστη την διαδικασία εκκαθάρισης, η οποία περιπλέκεται ακόμη περισσότερο καθώς το σχετικό ΠΔ του 2007, είναι ήδη ξεπερασμένο από τις αλλεπάλληλες τροποποιήσεις της νομοθεσίας και την εξέλιξη της τεχνολογίας και γι΄ αυτό κρίνεται απαραίτητη η τροποποίηση- συμπλήρωσή του».

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ρεπορτάζ 21 Φεβρουαρίου, 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«Μystreet»: Νέα ηλεκτρονική εφαρμογή για καταγγελία αυθαίρετης κατάληψης κοινόχρηστων χώρων με τραπεζοκαθίσματα

Οι δήμοι θα καταχωρίσουν στο ηλεκτρονικό σύστημα «Μητρώο Καταχώρισης Αδειών Χρήσης Κοινόχρηστων Χώρων», το οποίο…

Ρεπορτάζ 21 Φεβρουαρίου, 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Σύσκεψη για τις ανάγκες και τα προβλήματα των δομών κοινωνικής μέριμνας στην Π.Ε. Μαγνησίας και Σποράδων

Οι ανάγκες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δομές κοινωνικής μέριμνας της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας…

Ρεπορτάζ 21 Φεβρουαρίου, 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Σαντορίνη: Έρευνα του ΕΚΠΑ για τον εντοπισμό περιοχών αυξημένου κατολισθητικού κινδύνου

Συστηματική έρευνα στο ανάγλυφο της Σαντορίνης διεξάγει η Διεπιστημονική Επιτροπή Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του…