Με απόφαση του υπουργού Παιδείας Κ. Γιαβρόγλου μοριοδοτείται η εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ αποφοίτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που προέρχονται από τις σεισμόπληκτες περιοχές του Β. Αιγαίου.
Σύμφωνα με την απόφαση δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 2895 Β΄/21-8-2017) καθορίζεται ειδικό ποσοστό επιπλέον του αριθμού εισακτέων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μαθητών και αποφοίτων που υπέβαλαν αίτηση-δήλωση στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια των νήσων Λέσβου, Χίου, Οινουσσών και Ψαρών για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018.
Συγκεκριμένα η απόφαση αφορά αποφοίτους που υπέβαλαν αίτηση στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια Λέσβου, Χίου, Οινουσσών και Ψαρών.
Η απόφαση δίνει και ποσόστωση και προσαύξηση μορίων με βάση την περιοχή στην οποία οι μαθητές ζουν ή ζούσαν τη μέρα του σεισμού που, ας σημειωθεί, συνέπεσε με την περίοδο των πανελλαδικών εξετάσεων.
Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση η ποσόστωση για τα παιδιά της Λέσβου και των νησιών του Νομού Χίου που εξετάστηκαν στις πανελλαδικές εξετάσεις 2017 είναι στο 1,5% των θέσεων των ΑΕΙ για τα γενικά λύκεια και στο 1% για τα ημερήσια ΕΠΑΛ.
Οι μαθητές της Χίου θα υπολογίσουν τα μόρια τους με συντελεστή 1, της Λέσβου με συντελεστή 1,2 ενώ οι υποψήφιοι από το ερειπωμένο χωριό της Βρίσας με συντελεστή 1.4. Ιδιαίτερα ας σημειωθεί ότι τα μόρια μετά τον πολλαπλασιασμό με τους αντίστοιχους συντελεστές υπολογίζονται μόνο για τις επιπλέον θέσεις.
Παράδειγμα
Σύμφωνα με παράδειγμα από στελέχη του χώρου της εκπαίδευσης, έστω ότι τρεις μαθητές από Χίο, Μυτιλήνη και Βρίσα έχουν φτάσει τα 15.000 μόρια. Και οι τρεις δεν περνάνε στη σχολή που έχουν ως πρώτη επιλογή γιατί ας υποτεθεί πως αυτή έχει βάση 17.200 μόρια. Με την ποσόστωση του 1,5% ας υποτεθεί ότι η εν λόγω σχολή δέχεται δύο επιπλέον φοιτητές. Ο μαθητής από τη Χίο θα διεκδικήσει μια θέση με 15000 (15.000 επί 1) μόρια, αυτός από τη Μυτιλήνη με 18000 (15000 επί 1,2) μόρια ενώ αυτός από τη Βρίσα με 21.000 (15.000 επί 1,4) μόρια. Άρα στη σχολή θα περάσουν ως επιπλέον φοιτητές οι δυο από τη Μυτιλήνη και τη Βρίσα. Για τον μαθητή από τη Χίο η διαδικασία συνεχίζεται με την επόμενη του επιλογή και ούτω καθεξής.