Στην Κατερίνη, σε εξέλιξη βρίσκεται η β’ φάση ψηφιοποίησης των αρχείων της πολεοδομίας του Δήμου-μετά την ολοκλήρωση της α’ φάσης που περιλάμβανε 15.000 αρχεία-με σκοπό να προχωρήσει ταχύτατα και να ολοκληρωθεί η διαδικασία ψηφιοποίησης των 60.000 συνολικά αρχείων.
Όπως αναφέρει σχετικά ο Δήμος Κατερίνης, η τακτοποίηση και διαχείριση των 15.000 αρχείων της πολεοδομίας που φυλάσσονταν στον υπόγειο χώρο του κτιρίου της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας, ήταν μια ιδιαίτερα σύνθετη διαδικασία, την οποία ο Δήμος σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο, ανέλαβαν από κοινού να συντονίσουν και να επιβλέψουν.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως εξηγεί, πρώτα ερευνήθηκαν τα αρχεία που ήταν σε κακή κατάσταση (κατεστραμμένα ή εκτός φακέλων), έγινε η περισυλλογή, η κατηγοριοποίησή τους, η τοποθέτηση στους φακέλους και η ψηφιοποίησή τους.
Συνάντηση εργασίας για το θέμα, είχε ο δήμαρχος Κατερίνης, Ιωάννης Ντούμος, με τους αρμοδίους αντιδημάρχους Διοικητικών Υπηρεσιών, Ανέστη Μυστρίδη, και Πολεοδομίας, Παναγιώτη Ιορδανίδη.
Παράλληλα, ο δήμαρχος πραγματοποίησε αυτοψία στους χώρους ψηφιοποίησης των αρχείων, συνομίλησε με τους εργαζόμενους και εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πορεία υλοποίησης του προγράμματος.
Η ολοκλήρωση της α’ φάσης περιλάμβανε την επανασυγκρότηση και ψηφιοποίηση όλων των φακέλων που βρίσκονταν στην Αντιπεριφέρεια, τον καθαρισμό του χώρου και τη μεταφορά των χάρτινων αρχείων σε χώρο του Δ. Κατερίνης, κάτι που ήταν και πάγιο αίτημα της Αντιπεριφέρειας προς τον Δήμο. Η έναρξη της β’ φάσης ψηφιοποίησης των υπολοίπων 45.000 αρχείων της πολεοδομίας που βρίσκονται στον Δ. Κατερίνης, ξεκίνησε να γίνεται σε χώρο που εξασφαλίστηκε εντός του Δημαρχείου.
Σύμφωνα με δηλώσεις του αντιδημάρχου, Ανέστη Μυστρίδη, η κατάσταση στην οποία βρέθηκαν τα αρχεία πολεοδομίας, δεν είναι τωρινό φαινόμενο, είναι φαινόμενο που υπήρχε για πολλά χρόνια και που εντάθηκε όταν η πολεοδομία Δήμου Κατερίνης ανέλαβε και πολεοδομικού χαρακτήρα υποθέσεις των Δήμων Δίου-Ολύμπου αλλά και Πύδνας-Κολινδρού.
«Όταν ολοκληρωθεί η ψηφιοποίηση», ανέφερε ο κ. Μυστρίδης, «θα είναι δυνατή η εύκολη και γρήγορη εξυπηρέτηση μηχανικών και ιδιωτών. Ξεκαθάρισε όμως ότι, σε κάποιους φακέλους, έχουν χαθεί κάποια έγγραφα, είτε επειδή καταστράφηκαν λόγω μεγάλης παλαιότητας, είτε από υγρασία, είτε από άλλους λόγους. Τα έγγραφα αυτά δεν είναι εύκολο να ανακτηθούν / δημιουργηθούν ξανά, γι’ αυτό και απαιτούνται διαδικασίες καθώς και πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση. Ωστόσο, όπως σημείωσε, «με την ψηφιοποίηση των εγγράφων θα αποφεύγονται, στο μέλλον, τέτοιες απώλειες αλλά και ταλαιπωρίες».
Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Πολεοδομίας, Παναγιώτης Ιορδανίδης, δήλωσε ότι « ξεκίνησε και συνεχίζεται η ψηφιοποίηση των αρχείων πολεοδομίας Δ. Κατερίνης, που θα διευκολύνει υπαλλήλους και μηχανικούς, προπαντός όμως θα διευκολύνει τους δημότες μας που μέχρι σήμερα, αρκετοί από αυτούς, ταλαιπωρούνταν όταν ήθελαν να εξυπηρετηθούν σε διάφορες υποθέσεις πολεοδομικού χαρακτήρα».