Ψήφισμα κατά της πώλησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) ενέκρινε με μεγάλη πλειοψηφία, το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής. Παράλληλα αποφάσισε την παρέμβαση από την Περιφέρεια Αττικής στο Συμβούλιο της Επικρατείας, στις 2 Δεκεμβρίου, οπότε και εκδικάζεται η προσφυγή του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, καθώς και συνδικαλιστικών οργανώσεων και επιμελητηρίων της πόλης, ώστε να σταματήσει η διαδικασία πώλησης του ΟΛΠ.
Όπως αναφέρεται στο ψήφισμα, «ο αναπτυξιακός σχεδιασμός του λιμανιού είναι ζήτημα που αφορά συνολικά την οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας. Αποτελεί ζήτημα ύπαρξης για τους δήμους της ευρύτερης περιοχής και δεν μπορεί να εξαντλείται στους οικονομικίστικους σχεδιασμούς του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης. Για όλους αυτούς τους παραπάνω λόγους το Περιφερειακό Συμβούλιο εκφράζει την αντίθεσή του στην πώληση του ΟΛΠ και ζητά να ξεκινήσει άμεσα διαδικασία διαβούλευσης μεταξύ της κυβέρνησης, της περιφερειακής και τοπικής Αυτοδιοίκησης, των παραγωγικών, επαγγελματικών φορέων και όλων των πολιτικών δυνάμεων, ώστε να προκριθεί, με την ευρύτερη δυνατή συναίνεση, η βέλτιστη λύση για την ανάπτυξη του ΟΛΠ ως δημόσιου οργανισμού με όλες τις δραστηριότητές του, ενταγμένου σε ένα σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της οικονομίας που θα εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και θα καλύπτει τις κοινωνικές ανάγκες».
Ακόμα, «αποφασίζει να εκδώσει έγγραφο με τις θέσεις της Περιφέρειας, προκειμένου να κατατεθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά τη συζήτηση της Αιτήσεως Ακυρώσεως του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, των συνδικαλιστικών οργανώσεων και όλων των επαγγελματικών φορέων που αντιτίθεται στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ».
Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γ. Γαβρίλης ο οποίος εισηγήθηκε το θέμα, μεταξύ άλλων σημείωσε ότι: «Το λιμάνι του Πειραιά είναι ένα λιμάνι πολλαπλών δραστηριοτήτων με τις χερσαίες εγκαταστάσεις του να καλύπτουν μια έκταση 37,7 χιλιομέτρων εντός των ορίων τεσσάρων Δήμων (Πειραιά, Δραπετσώνας-Κερατσινίου, Περάματος και Σαλαμίνας). Αποτελεί το μεγαλύτερο λιμάνι ακτοπλοΐας στην Ευρώπη και ένα από τα μεγαλύτερα του κόσμου, διαθέτει το μεγαλύτερο τερματικό σταθμό αυτοκινήτων στην Ανατολική Ευρώπη, σημαντικό τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων από όπου διακινείται το μεγαλύτερο ποσοστό του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας, καθώς και οργανωμένη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη στο Πέραμα».
Αναφερόμενος στην κερδοφορία του ΟΛΠ, επεσήμανε ότι διαχρονικά αποτελεί έναν κερδοφόρο Οργανισμό, ο οποίος έχει πραγματοποιήσει και συνεχίζει να πραγματοποιεί με ίδια κεφάλαια μεγάλες επενδύσεις, χωρίς καμία επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.
Σχετικά με την παρουσία της εταιρείας COSCO στο λιμάνι ο κ. Γαβρίλης σημείωσε ότι: «Αυτή η παρουσία αφαίρεσε από το δημόσιο έλεγχο μια σημαντική για τη χώρα και την οικονομία λιμενική δραστηριότητα, ενώ η λειτουργία της στον Πειραιά δεν αύξησε συνολικά τις θέσεις απασχόλησης στο λιμάνι, αλλά αντικατέστησε θέσεις μόνιμης εργασίας με θέσεις επισφαλούς και χαμηλά αμειβόμενης απασχόλησης. Επίσης, δεν συνέβαλλε ουσιαστικά στα φορολογικά έσοδα, λόγω των φοροαπαλλαγών που απολαμβάνει, ενώ οι επενδύσεις που πραγματοποίησε δεν είχαν προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία».
Στη συνέχεια παρουσιάζοντας τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά δεδομένα ο Αντιπεριφερειάρχης τόνισε ότι «Η επιλογή της πλήρους ιδιωτικοποίησης του λιμανιού δεν συμβαδίζει ούτε με την Ευρωπαϊκή πραγματικότητα, ούτε με τις πραγματικές ανάγκες της χώρας και της οικονομίας. Ειδικότερα η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών ενός λιμανιού, με τα χαρακτηριστικά του ΟΛΠ, οδηγεί σε ένα μοντέλο λειτουργίας που δεν συναντάται ουσιαστικά σε ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο».