Το λογότυπο με το οποίο η Θεσσαλονίκη θα προβάλλει παγκόσμια κάθε πρωτοβουλία, κάθε δράση και ενέργεια της για τη γαστρονομία, παρουσιάστηκε το απόγευμα της Τετάρτης 9 Μαρτίου, σε εκδήλωση του Δήμου της πόλης που πραγματοποιήθηκε στο Διεθνές Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Ψηφιακών Δεξιοτήτων, παρουσία της υφυπουργού Τουρισμού, Σοφίας Ζαχαράκη.
Το λογότυπο συνδυάζει το αρχικό γράμμα «Θ» από τη Θεσσαλονίκη με το λατινικό «G», που αντιστοιχεί στη λέξη gastronomy (γαστρονομία).
Για ένα success story και μια κοινή προσπάθεια που μπορεί να εξελιχθεί σε ένα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης μίλησε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, αναφερόμενος στην παγκόσμια διάκριση που κατακτήθηκε με την ένταξη της Θεσσαλονίκης στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της Unesco στον τομέα της γαστρονομίας.
Στο πλαίσιο εκδήλωσης που οργανώθηκε από τον Δήμο Θεσσαλονίκης για την παρουσίαση αυτής της παγκόσμιας διάκρισης στους φορείς της πόλης και στους επαγγελματίες του τουρισμού και της εστίασης, ο κ. Ζέρβας έκανε λόγο για μια χρυσή ευκαιρία να αναδειχθεί ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης, που είναι η γαστρονομία.
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης απηύθυνε κάλεσμα προς τους εκπροσώπους των φορέων της πόλης να καταστούν συνιδιοκτήτες και συμμέτοχοι και μάλιστα στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας, σημειώνοντας ότι αυτή η διάκριση που κατακτήθηκε και το λογότυπο με το οποίο θα εκπροσωπείται η Θεσσαλονίκη στο Δίκτυο της Unesco αποτελεί ένα παράσημο.
Με την παγκόσμια διάκριση που κατέκτησε η Θεσσαλονίκη επιβεβαιώνεται η δύναμη της συνέργειας, σημείωσε η Υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη, τονίζοντας ότι το γεγονός ότι η Θεσσαλονίκη είναι ένας γαστρονομικός προορισμός αξιώσεων επιβεβαιώνεται πλέον και με την ένταξή της στον κατάλογο των Δημιουργικών Πόλεων της Unesco στον τομέα της γαστρονομίας.
Η κυρία Ζαχαράκη υπογράμμισε ότι η προσπάθεια ξεκίνησε πριν από περίπου έναν χρόνο, όταν το Υπουργείο Τουρισμού ενημέρωσε σχετικά τους δήμους σε συνεργασία και με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την Unesco. Όπως ανέφερε η Υφυπουργός Τουρισμού, πολλοί δήμοι το προσπάθησαν, αλλά η Θεσσαλονίκη είναι αυτή που έκοψε το νήμα, γιατί είχε τον καλύτερο φάκελο.
«Η πόλη, όταν συνεργάζεται, έχει θαυμαστά αποτελέσματα. Η σημερινή επιτυχία είναι μια μικρή ψηφίδα του τι μπορεί να συμβεί», σημείωσε από την πλευρά του ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης, τονίζοντας ότι «πρέπει να πιστέψουμε πως η Θεσσαλονίκη μπορεί να διαδραματίσει τον ρόλο ενός σύγχρονου πόλου ανάπτυξης για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη».
Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας δήλωσε περήφανος «που καταφέραμε να δώσουμε αγώνα, για να γίνει η Θεσσαλονίκη προορισμός για τη γαστρονομία με βάση το σήμα της Unesco», συγχαίροντας παράλληλα τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης και όλη την ομάδα για την επιτυχία.
Στη σπουδαιότητα της διάκρισης αναφέρθηκε και η Επικεφαλής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη Μαρία Αντωνίου.
“H ένταξή μας στο δημιουργικό δίκτυο της UNESCO θα βοηθήσει στην τουριστική προώθηση της πόλης με πυλώνα τη γαστρονομία. Η διάκριση αυτή είναι λόγος και αιτία να ηγηθούμε στον τομέα του γαστρονομικού τουρισμού», ανέφερε η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού Μαρία Καραγιάννη.
Όπως είπε η ίδια, η επιλογή της Διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης να εστιάσει στο σκέλος της γαστρονομίας ήταν απολύτως συνειδητή, αφού «ακολουθεί την εθνική στρατηγική για τον γαστρονομικό τουρισμό, ακολουθεί ένα παγκόσμιο trend αλλά κυρίως πηγαίνει οριζόντια σε όλες τις κατηγορίες τουριστών».
Όλοι μαζί, από κάτω προς τα επάνω, πρέπει να δουλέψουμε, για να αξιοποιήσουμε τη γαστρονομική ταυτότητα της πόλης με έναν πιο επίκαιρο, πιο μοντέρνο χαρακτήρα. Να δημιουργήσουμε μια συμμαχία για τον γαστρονομικό τουρισμό, να διαμορφώσουμε μια γαστρονομική εμπειρία, που θα βασίζεται στο τρίπτυχο τοπικότητα, αυθεντικότητα, ποιότητα», τόνισε η κυρία Καραγιάννη, η οποία παρουσίασε παράλληλα και το λογότυπο εκπροσώπησης της Θεσσαλονίκης. «Το λογότυπό μας πλάι σε αυτό της UNESCO θα προβάλλει παγκόσμια κάθε πρωτοβουλία, κάθε δράση και ενέργεια της πόλης για τη γαστρονομία», σημείωσε η κυρία Καραγιάννη. Το λογότυπο συνδυάζει το αρχικό γράμμα «Θ» από τη Θεσσαλονίκη με το λατινικό «G», που αντιστοιχεί στη λέξη gastronomy (γαστρονομία).
Στην εκδήλωση ήταν παρόντες οι τέσσερις Chef Ambassadors του Thessaloniki Food Festival Σωτήρης Ευαγγέλου, Απόστολος Αλτάνης, Δημήτρης Τσανανάς και Μανώλης Παπουτσάκης.
«Πολύτιμο εργαλείο για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης της πόλης και της ευρύτερης περιοχής» χαρακτήρισε την ένταξη της Θεσσαλονίκης στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίας της Unesco η Πρόεδρος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την Unesco Καίτη Τζιτζικώστα σε χαιρετισμό που απέστειλε.
«Με περισσότερες από 5.000 επιχειρήσεις εστίασης -μικρές και μεγάλες, που απασχολούν πάνω από 50.000 εργαζομένους, είναι αυτονόητη η πρόσθετη αξία που αποκτά το ήδη διάσημο brand name της πόλης ως πρωτεύουσας της γεύσης, όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και διεθνώς», σημείωσε η κυρία Τζιτζικώστα.
«Με υπερηφάνεια και συγκίνηση καλωσορίζουμε επισήμως τη Θεσσαλονίκη μας στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της Unesco ως την πρώτη ελληνική πόλη ανάμεσα σε 246 πόλεις όλου του κόσμου που έχουν ενταχθεί στο δίκτυο από την ίδρυσή του το 2004», πρόσθεσε η ίδια.