Άρθρο Localit 27 Σεπτεμβρίου, 2017

ΗΠΑ: Εκατομμύρια παιδιά σε όλον τον κόσμο δεν μπορούν να διαβάσουν ή να μετρήσουν παρότι έχουν φοιτήσει σε σχολείο

Εκατομμύρια παιδιά στις χώρες με μικρό ή μεσαίο ΑΕΠ δεν γνωρίζουν να διαβάζουν, να γράφουν ή να κάνουν απλές μαθηματικές πράξεις ακόμη και αφού έχουν περάσει πολλά χρόνια στο σχολείο, αποκάλυψε χθες Τρίτη η Παγκόσμια Τράπεζα.

«Αυτή η κρίση στη σχολική εκπαίδευση οξύνει τις κοινωνικές ανισότητες αντί να τις αμβλύνει», παρατηρεί η Παγκόσμια Τράπεζα. «Οι νεαροί μαθητές που ήδη βρίσκονται σε μειονεκτική θέση εξαιτίας της φτώχειας, του φύλου τους ή μιας αναπηρίας εισέρχονται στην ενήλικη ζωή χωρίς να έχουν πάρει παρά βασικά εφόδια», προσθέτει.

Όταν ζητήθηκε από μαθητές της Τρίτης Δημοτικού στην Κένυα, την Τανζανία ή την Ουγκάντα να διαβάσουν στα αγγλικά ή τα σουαχίλι μια απλή φράση του τύπου: «το όνομα του σκύλου είναι Φίντο», τα τρία τέταρτα δεν την κατανόησαν.

«Στην ινδική ύπαιθρο σχεδόν τα τρία τέταρτα των μαθητών της Τρίτης Δημοτικού δεν κατάφεραν να κάνουν μια αφαίρεση διψήφιων αριθμών, όπως 46-17», σύμφωνα με άλλο παράδειγμα. «Και στην Πέμπτη Δημοτικού οι μισοί εξακολουθούσαν να μην μπορούν να το κάνουν».

Η Παγκόσμια Τράπεζα επισημαίνει ότι παρά τη βελτίωση στις ικανότητες των Βραζιλιάνων ηλικίας 15 ετών, με τον τρέχοντα ρυθμό θα χρειαστούν 75 χρόνια για να φτάσουν στο μέσο όρο των ικανοτήτων στα μαθηματικά των μαθητών των πλούσιων χωρών. Και θα χρειαστούν 263 χρόνια για να φτάσουν τον μέσο όρο στην ανάγνωση.

«Αυτή η κρίση στη σχολική εκπαίδευση είναι ηθικής και οικονομικής φύσης», σχολίασε ο Τζιμ Γιονγκ Κιμ πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας, επισημαίνοντας ότι η σωστή σχολική εκπαίδευση συνδέεται με την «προοπτική εργασίας».

Η έκθεση προσθέτει ότι, σύμφωνα με διεθνείς εκτιμήσεις για την ανάγνωση, τα μαθηματικά και τη γραφή, οι βαθμοί ενός μέσου μαθητή σε μια φτωχή χώρα είναι χαμηλότεροι από το 95% των βαθμών των μαθητών μιας πλούσιας χώρας.

Επίσης το επίπεδο των μαθητών με εξαιρετικές επιδόσεις που ζουν σε χώρες με μεσαίο ΑΕΠ, ισοδυναμεί μόλις με το κατώτατο επίπεδο των μαθητών μιας πιο πλούσιας χώρας.

Ωστόσο η Παγκόσμια Τράπεζα σημειώνει ότι μπορεί να συντελεστεί σημαντική πρόοδος, αν «η σχολική εκπαίδευση αναχθεί σε προτεραιότητα για τους ηγέτες».

ΑΠΕ-ΜΠΕ,

Φωτο: Unisef

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ρεπορτάζ 21 Φεβρουαρίου, 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«Μystreet»: Νέα ηλεκτρονική εφαρμογή για καταγγελία αυθαίρετης κατάληψης κοινόχρηστων χώρων με τραπεζοκαθίσματα

Οι δήμοι θα καταχωρίσουν στο ηλεκτρονικό σύστημα «Μητρώο Καταχώρισης Αδειών Χρήσης Κοινόχρηστων Χώρων», το οποίο…

Ρεπορτάζ 21 Φεβρουαρίου, 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Σύσκεψη για τις ανάγκες και τα προβλήματα των δομών κοινωνικής μέριμνας στην Π.Ε. Μαγνησίας και Σποράδων

Οι ανάγκες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δομές κοινωνικής μέριμνας της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας…

Ρεπορτάζ 21 Φεβρουαρίου, 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Σαντορίνη: Έρευνα του ΕΚΠΑ για τον εντοπισμό περιοχών αυξημένου κατολισθητικού κινδύνου

Συστηματική έρευνα στο ανάγλυφο της Σαντορίνης διεξάγει η Διεπιστημονική Επιτροπή Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του…