Στο Παρίσι «ταξίδεψε» η Κρήτη, δίνοντας δυναμικά το παρόν στη Διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών «Sial Paris». Η έκθεση διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια και αποτελεί μια από τις σπουδαιότερες εκθέσεις τροφίμων – ποτών παγκοσμίως καθώς προσελκύει το ενδιαφέρον χιλιάδων εμπορικών επισκεπτών και εκθετών από όλον τον κόσμο.
Την Περιφέρεια Κρήτης εκπροσώπησαν στην έκθεση η Αντιπεριφερειάρχης πρωτογενή τομέα Θεανώ Βρέντζου Σκορδαλάκη, ο Πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Μανόλης Χνάρης, η Περιφερειακή Σύμβουλος Όλγα Λεβάκη, το στέλεχος της Περιφέρειας Κρήτης Χαράλαμπος Πίτερης.
Η Περιφέρεια Κρήτης συνεχίζει σταθερά την προσπάθεια που έχει ξεκινήσει εδώ και 6 χρόνια για την στήριξη της εξωστρέφειας, για την προώθηση των τοπικών προϊόντων σε διεθνές επίπεδο. Περισσότεροι από 3.000 επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να γευτούν τα εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα (τυροκομικά, παρθένο ελαιόλαδο, ελιές, σταφίδες , τσικουδιά , μέλι, παξιμάδια, ξεροτήγανα, παραδοσιακά κρεατοπαρασκευάσματα,απάκι – λουκάνικο, σταμναγκάθι) στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο που προετοίμασαν διακεκριμένοι σέφ .
«Τα ενθαρρυντικά αποτελέσματα και η εξαιρετική παρουσία της Περιφέρειας Κρήτης, μας δίνουν ακόμη μεγαλύτερη δύναμη στην προσπάθεια μας να στηρίξουμε και να προωθήσουμε τα προϊόντα του νησιού και να επιτύχουμε μέσω της συνεργασίας μας με τις παραγωγικές τάξεις, τον κοινό στόχο, που είναι η ανάπτυξη» δήλωσε η Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Πρωτογενή Τομέα Θεανώ Βρέντζου Σκορδαλάκη.
Το περίπτερο της Περιφέρειας Κρήτης επισκέφθηκαν η πρέσβης της Ελλάδας στο Παρίσι Μαρία Θεοφίλη, η εμπορική ακόλουθος Ευφροσύνη Μήτα, το στέλεχος της Πρεσβείας μας Ασπασία Δροσοπούλου, και πολλοί Έλληνες ομογενείς.
Φέτος, συμμετείχαν 7000 εκθέτες, με πάνω από 400.000 προϊόντα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της έκθεσης, οι 155.000 επισκέπτες από 194 χώρες, ήταν κυρίως επιχειρηματίες του επισιτιστικού κλάδου, αγοραστές, εταιρείες βιομηχανίας και δημοσιογράφοι.
Η Περιφέρεια Κρήτης και η Αγροδιατροφική Σύμπραξη , ενισχύοντας την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα των ποιοτικών προϊόντων του νησιού, παρουσίασαν το σύνολό των ποιοτικών προϊόντων όπως ελαιόλαδο, βότανα, προϊόντα ζύμης, προϊόντα αλόης, τυροκομικά, ξεροτήγανα, μέλι, παραδοσιακά κρεατοπαρασκευάσματα, παξιμάδια, νερό, κρασί, χυμοί κ.α. Επίσης συμμετείχαν 10 πιστοποιημένοι παραγωγοί από την Αγροδιατροφική Σύμπραξη με το σήμα «ΚΡΗΤΗ».
Στο πλαίσιο των επαφών που πραγματοποίησε η Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Θεανώ Βρέντζου για την προώθηση των Κρητικών προϊόντων στη διεθνή αγορά είχε συναντήσεις με πολλούς εισαγωγείς τροφίμων, καθώς επίσης με τον επιχειρηματία Παντελή Στεφανίδη η οικογένεια του οποίου τον Ιανουάριο εγκαινιάζει το πρώτο Ελληνικό «Μπακάλικο» στο Παρίσι. Στη συνέχεια, όπως έγινε γνωστό, και εντός του 2017 θα ανοίξουν Ελληνικά «Μπακάλικα» από την οικογένεια Στεφανίδη σε Φρανκφούρτη, Βρυξέλλες, Βιέννη κ.α. όπου η Κρήτη θα έχει «πρωταγωνιστικό» ρόλο καθώς τα Κρητικά προϊόντα που θα πωλούνται από τα ράφια θα ξεπεράσουν τους 400 κωδικούς. Η κα. Βρέντζου εξέφρασε την ικανοποίηση της για την εξέλιξη αυτή καθώς την ιδέα ίδρυσης του Ελληνικού «Μπακάλικου» από την οικογένεια Στεφανίδη σε πόλεις της Ευρώπης, την έβαλε ουσιαστικά η Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης όταν πριν από δυο χρόνια παρουσίασε σε διεθνές συνέδριο την ιδέα του Κρητικού «Μπακάλικου».
Η Αγροδιατροφική Σύμπραξη
Στο πλαίσιο ανάδειξης, προβολής και προώθησης των προϊόντων με το σήμα «κρήτη», η Αγροδιατροφική Σύμπραξη συμμετείχε στην έκθεση δίνοντας τη δυνατότητα παρουσίας με εκθεσιακό περίπτερο, σε 10 επιχειρήσεις – μέλη της και από τις τέσσερις Περιφερειακές Ενότητες του νησιού. Παράλληλα στο περίπτερο της, φιλοξενήθηκαν εκατοντάδες προϊόντα με το σήμα «κρήτη», σε ειδικά σημεία προβολής. Οι επιχειρηματίες που συμμετείχαν, είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν πλήθος επαγγελματικών επαφών, με στόχο μελλοντικές εμπορικές συμφωνίες. Σε δήλωση του, ο πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Μανόλης Χνάρης τόνισε: «Για μία ακόμα φορά και με γνώμονα την κοινή προσπάθεια και τη συνεργασία, για την προβολή και προώθηση των προϊόντων με το σήμα «κρήτη», η Αγροδιατροφική Σύμπραξη συνεχίζει τις στοχευμένες ενέργειες για την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων – μελών της. Η συμμετοχή μας στην έκθεση αυτή είχε στόχο, να δείξουμε σε όλους τους επισκέπτες, ότι μπορούμε να προσφέρουμε πιστοποιημένα τοπικά προϊόντα, υψηλών προδιαγραφών, με ποιοτική και γευστική υπεροχή».