Άρθρο Localit 23 Οκτωβρίου, 2012

Ευρωβαρόμετρο: Η ανεργία πλήττει όλες τις περιφέρειες της ΕΕ

Με εξαίρεση ορισμένες περιοχές της Γερμανίας, η  ανεργία αποτελεί πλέον  την κορυφαία προτεραιότητα και το κύριο μέλημα σε όλες τις περιφέρειες της Ε.Ε , ενώ το περιβάλλον έχει σχεδόν εξαφανιστεί  από την ημερήσια διάταξη των περισσότερων πολιτών.

Τα παραπάνω στοιχεία, καταδεικνύονται  στα πρώτα περιφερειακά αποτελέσματα του Ευρωβαρόμετρου, τα οποία  παρουσιάστηκαν με την ευκαιρία της 3ης διάσκεψης της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης για τη Δημόσια Επικοινωνία  EuroPCom (17 και 18 Οκτωβρίου 2012, Βρυξέλλες), έτσι ώστε να τροφοδοτήσουν συζητήσεις όσον αφορά την τρέχουσα κρίση εμπιστοσύνης των πολιτών έναντι της ΕΕ και για να γίνουν καλύτερα κατανοητές οι αντιλήψεις για την ΕΕ.  Η EuroPCom είναι πρωτοβουλία της ΕτΠ σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο της ΕΕ, την Κυπριακή Προεδρία της ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η ειδική έρευνα του Ευρωβαρομέτρου προβαίνει για πρώτη φορά σε λεπτομερή παρουσίαση της ευρωπαϊκής κοινής γνώμης σε περιφερειακό επίπεδο. Η έρευνα διενεργήθηκε μεταξύ 20ής Αυγούστου και 15ης Σεπτεμβρίου 2012, και συμμετείχαν σε αυτή περισσότεροι από 50.000 πολίτες της ΕΕ από 170 περιοχές σε 27 κράτη μέλη της ΕΕ.

Όσον αφορά την οικονομική κατάσταση, αν και στα αποτελέσματα κυριαρχούν οι αρνητικές απόψεις για την κατάσταση σε επίπεδο ΕΕ (το 71% των ερωτηθέντων, την θεωρεί «κακή»), η κατανομή τους μεταξύ κρατών μελών και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη περισσότερο μεταξύ περιοχών, παρουσιάζει μεγάλες διαφορές.

Για παράδειγμα, το 99% των ερωτηθέντων από την περιφέρεια Drenthe στις Κάτω Χώρες, θεωρεί την οικονομική κατάσταση της περιφέρειας “καλή”, σε έντονη αντίθεση με το 4% των ερωτηθέντων σε ορισμένες περιφέρειες της Πορτογαλίας.

Τα δεδομένα αντανακλούν σε μεγάλο βαθμό τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και τα πλέον απαισιόδοξα αποτελέσματα απαντώνται κυρίως στις περιφέρεις της Νότιας και της Ανατολικής Ευρώπης. Ωστόσο, μια μάλλον απαισιόδοξη άποψη για τις προσεχείς οικονομικές εξελίξεις παρατηρείται σε μεγαλύτερο αριθμό περιφερειών σε όλη την ΕΕ, γεγονός που υποδηλώνει ότι ακόμη και σε χώρες όπου η οικονομική κατάσταση είναι καλή, οι πολίτες έχουν την τάση να ανησυχούν για το μέλλον.

Στα ερωτήματα σχετικά με την ποιότητα ζωής, υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ των περιφερειών της Βόρειας και της Δυτικής Ευρώπης, όπου η πλειονότητα των ερωτηθέντων θεωρούν την ποιότητα διαβίωσης «καλή», και της Ανατολικής και της Νότιας, όπου οι αντιλήψεις των πολιτών είναι πιο αρνητικές. Ωστόσο, τα αποτελέσματα δείχνουν ακόμη ότι η αντίληψη της ποιότητας διαβίωσης δεν βασίζεται μόνο σε οικονομικούς παράγοντες.

Όπως σημειώνει η Επιτροπή των Περιφερειών σχετικά με τα αποτελέσματα του ευρωβαρόμετρου, η κοινή γνώμη σε όλη την Ε.Ε τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο, αντιλαμβάνεται πολύ διαφορετικά την τρέχουσα οικονομική κατάσταση και την ποιότητα ζωής.

Κατά την εναρκτήρια συνεδρίαση της EuroPCom, σημαντικό μέρος των συζητήσεων επικεντρώθηκε στα αποτελέσματα και ιδίως στις απόψεις των περιφερειών της ΕΕ όσον αφορά τους καταλληλότερους πολιτικούς εκπροσώπους για την επικοινωνιακή προβολή της Ευρώπης. Στις χώρες της Νότιας Ευρώπης όπου η οικονομική κατάσταση είναι δύσκολη, όπως στην Ελλάδα, την Ισπανία, και την Ιταλία, τα αποτελέσματα δείχνουν σαφέστατα μια γενική δυσπιστία έναντι της πολιτικής ελίτ.

Όπως επισήμανε η Mercedes Bresso, πρώτη αντιπρόεδρος της ΕτΠ, είναι ενδιαφέρον ότι σε “μεγάλες” χώρες και περιφέρειες όπως η Γαλλία, η Πολωνία, Νότια Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι πολίτες έχουν την τάση να βασίζονται στους τοπικούς και περιφερειακούς τους εκπροσώπους για την επικοινωνιακή προβολή της Ευρώπης.

Σε άλλες χώρες, οι ερωτηθέντες αναφέρουν τους εθνικούς αντιπροσώπους τους (π.χ. σκανδιναβικές χώρες, Δυτική Γερμανία), τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (π.χ. Πορτογαλία) και τα μέλη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (π.χ. Δημοκρατία της Τσεχίας).

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο Gregory Paulger, Γενικός Διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Επικοινωνίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τόνισε ότι “είναι σαφές από το μίγμα των απαντήσεων ότι ο καλύτερος τρόπος προβολής της Ευρώπης είναι η επικοινωνία στο πλαίσιο εταιρικής σχέσης, με τη συμμετοχή όλων των επιπέδων διακυβέρνησης, και ιδίως του τοπικού και του περιφερειακού επιπέδου”.

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ρεπορτάζ 24 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Σαλαμίνα: Αρχιτεκτονικός φωτισμός στα σπιτάκια στο νησί του Αγ. Γεωργίου

Το έργο του αρχιτεκτονικού φωτισμού των σπιτιών του Αγίου Γεωργίου στην είσοδο της Σαλαμίνας, ολοκλήρωσε…

Ρεπορτάζ 24 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Διάκριση Δήμου Σκιάθου στο Δείκτη Αποτελεσματικότητας Δήμων για το 2023

Ο Δήμος Σκιάθου ταξινομήθηκε στο υψηλότερο 20% του Δείκτη Αποτελεσματικότητας Δήμων, που δημοσίευσε το Κέντρο…

Ρεπορτάζ 24 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Καλαμάτα: Δημοτικό συσσίτιο και τα Χριστούγεννα

Κανονικά, ανήμερα των Χριστουγέννων αλλά και καθ’ όλη τη διάρκεια των εορτών θα συνεχιστεί, η…