Άρθρο Localit 24 Οκτωβρίου, 2022

Επέκταση του προγράμματος «Κλικ Ζωής» στον Δήμο Τρικκαίων

Στη επέκταση του προγράμματος «Κλικ Ζωής» σε άλλους 50 πολίτες προχωρούν ο Δήμος Τρικκαίων και η e-trikala Α.Ε.

Πρόκειται για πρόγραμμα που υλοποιήθηκε την περίοδο της πανδημίας σε περίπου 30 μοναχικούς/ες ηλικιωμένους/ες του προγράμματος «ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ», καθώς και σε πολίτες με προβλήματα κινητικότητας.

Το πρόγραμμα, ήταν πιλοτικό, δωρεάν και αφορούσε σε υπηρεσία έκτακτης κλήσης σε βοήθεια, και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τις εταιρείες Legrand Care και ΓΝΩΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α.Ε , μέσω δύο συσκευών τηλεφροντίδας: μία σταθερή συσκευή υποστήριξης «NOVO» στην οικία των ωφελουμένων και μία «έξυπνη» συσκευή χειρός με κουμπί πανικού.  Σε περίπτωση ανάγκης, ο ωφελούμενος μπορεί οποιαδήποτε ώρα και στιγμή και όπου και αν βρίσκεται εντός της οικίας του, απλά να πιέζει το κουμπί της συσκευής χειρός, καλώντας άμεσα στο τηλεφωνικό κέντρο – κέντρο τηλεφροντίδας.

Πλέον, και αφού ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πιλοτική πρώτη φάση της υπηρεσίας, ο Δήμος Τρικκαίων και η e-trikala Α.Ε. επεκτείνουν τη δωρεάν παροχή τού «ΚΛΙΚ ΖΩΗΣ» σε επιπλέον 50 δημότες/ισσες (μοναχικούς/ές ηλικιωμένους/ες ή/και πολίτες με προβλήματα κινητικότητας).

«Η επιτυχία της πρώτης φάσης, μας οδήγησε στη συνέχεια της συνεργασίας, για μια υπηρεσία που αποδείχθηκε και χρήσιμη και ουσιαστική και σημαντική για δημότισσες και δημότες που είχαν την ανάγκη να τους παράσχουμε βοήθεια. Συνεχίζουμε με ένα ακόμη βήμα για ενίσχυση της κοινωνικής μέριμνας στον Δήμο μας, αξιοποιώντας την τεχνολογία και, κυρίως, τη συνεργασία των υπηρεσιών του Δήμου, με την e-trikala και τις εταιρείες Legrand Care και ΓΝΩΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α.Ε.», τόνισε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Ν. Σακκάς.

Πώς προχωρά

Προϋπόθεση για επέκταση του συστήματος είναι, οι ενδιαφερόμενοι/ες να διαθέτουν στην οικία τους, σύνδεση στο διαδίκτυο.

Η υπηρεσία θα προσφερθεί δωρεάν για τουλάχιστον 6 μήνες, με δυνατότητα παράτασης μέχρι και ένα έτος. Προσφέρεται από τις εταιρείες Legrand Care και ΓΝΩΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α.Ε. στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης

Οι δημότες/ισσες – ωφελούμενοι/ες θα επιλεγούν με κοινωνικά κριτήρια από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Τρικκαίων, αφού εκδηλώσουν και σχετικό ενδιαφέρον.

Για να δηλώσει κάποιος/α ενδιαφέρον συμμετοχής στην υπηρεσία, αρκεί να καλέσει το τηλεφωνικό κέντρο της e-trikala A.E., στο  24310 73888 (κ. Μαρία Ξηντάρα, τις καθημερινές και τις ώρες 9:00 – 13:30), για να υποβάλει σχετικό αίτημα, ενημερώνοντας για τις συγκεκριμένες ανάγκες και συνθήκες διαβίωσής του.

Οσοι/ες επιλεγούν, θα μπορούν να επικοινωνούν άμεσα και οποιαδήποτε ώρα και στιγμή, μέσω ειδικής πιστοποιημένης συσκευής, συνδεμένης στο διαδίκτυο, με άριστα καταρτισμένο προσωπικό τού εικοσιτετράωρης λειτουργίας κέντρου τηλεφροντίδας, για την παροχή υποστήριξης και, αν χρειαστεί, αποστολή βοήθειας.

Τι παρέχει η υπηρεσία

Το άριστα καταρτισμένο προσωπικό του τηλεφωνικού κέντρου – κέντρου τηλεφροντίδας είναι ικανό να παράσχει ψυχολογική υποστήριξη, αλλά και άλλη βοήθεια, αν χρειαστεί.

Συγκεκριμένα, ψυχολόγος ή κοινωνικός λειτουργός, θα συζητά με τους/τις καλούντες/ουσες ωφελούμενους/ες για να διερευνήσει, στα αυστηρά πλαίσια σαφώς καθορισμένου πρωτοκόλλου διαχείρισης κλήσεων-συμβάντων, εάν χρειάζεται:

– να παράσχει συμβουλευτική υποστήριξη

– να αποστείλει πρόσθετη βοήθεια (ΕΚΑΒ, Πυροσβεστική Υπηρεσία, Άμεση Δράση)∙

– να καλέσει συγγενείς ή εθελοντές, εφόσον ο ωφελούμενος έχει συναινέσει σχετικά να ειδοποιούνται σε περίπτωση περιστατικού

– να συντονίσει πιθανή απαιτούμενη αποστολή φαρμάκων ή ειδών πρώτης ανάγκης.

Ποιους αφορά  

Η υπηρεσία αφορά απομονωμένα μοναχικά ηλικιωμένα άτομα ή/και άτομα με προβλήματα κινητικότητας, τα οποία διαθέτουν σύνδεση διαδικτύου στην οικία τους.

Η συνεργασία

Ο Δήμος Τρικκαίων και η e-trikala Α.Ε. συνεχίζουν να υλοποιούν προγράμματα ενίσχυσης της Κοινωνικής Μέριμνας. Έτσι, για ακόμη μια φορά, συνεργάστηκαν με καινοτόμες επιχειρήσεις και φορείς –το Ινστιτούτο Ανάπτυξης, Τεχνολογίας & Ανθρώπινων Πόρων (για τη στελέχωση του τηλεφωνικού κέντρου με επιστήμονες ψυχικής υγείας άριστης κατάρτισης), την εταιρεία Legrand Care (για την παροχή πιστοποιημένων συσκευών τηλεφροντίδας) και την εταιρεία ΓΝΩΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α.Ε. (για την υλικοτεχνική υποδομή, τεχνική υποστήριξη,  οργάνωση, διοίκηση και διασφάλιση ποιότητας της επιχειρησιακής λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου)– για να προσφέρουν εξειδικευμένη και επιστημονικά έγκυρη υπηρεσία τηλεφροντίδας σε ευπαθείς Τρικαλινούς/-ες, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας και την αυτόνομη διαβίωσή τους.

Η λειτουργία της 1ης φάσης

– Το πιλοτικό πρόγραμμα λειτούργησε για περίπου 15 μήνες (12-11-2020 μέχρι 01-03-2022)

– Εξυπηρετήθηκαν συνολικά 573 κλήσεις

– Οι 100 εξ αυτών (δηλαδή το18%) αφορούσαν σε επείγοντα περιστατικά. Η Αστυνομία κλήθηκε σε 1 περίπτωση. Το ΕΚΑΒ κλήθηκε σε 2 περιπτώσεις

–  Το 32,61% των επειγουσών κλήσεων αφορούσε σε περιστατικά πτώσης

– Σε 25 περιπτώσεις (ποσοστό 4,36% επί του συνόλου των κλήσεων), ωφελούμενοι/ες κάλεσαν για ανθρώπινη επικοινωνία.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ενδιαφέρουν 07 Φεβρουαρίου, 2023
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ανθρωπιστική βοήθεια για τους σεισμοπαθείς Τουρκίας και Συρίας συγκεντρώνουν ΠΕΔ Κρήτης και οι δήμοι της Κρήτης

Η ΠΕΔ Κρήτης και οι δήμοι της Κρήτης ανέλαβαν την πρωτοβουλία σε συνεργασία με την…

Ενδιαφέρουν 07 Φεβρουαρίου, 2023
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Συλλογή ανθρωπιστικής βοήθειας για τους σεισμόπληκτους σε Τουρκία και Συρία, από τον Δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης

Ο Δήμος Αμπελοκήπων-Μενεμένης, θέλοντας να συνδράμει τους σεισμόπληκτους στην περιοχή της Τουρκίας και της Συρίας…

Ενδιαφέρουν 07 Φεβρουαρίου, 2023
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δήμος Θεσσαλονίκης: Παράταση μέτρων αντιμετώπισης της κακοκαιρίας

Με διευρυμένο ωράριο θα συνεχίσουν να λειτουργούν οι δομές του δήμου Θεσσαλονίκης που παρέχουν φιλοξενία…