Άρθρο Localit 10 Σεπτεμβρίου, 2014

Έντονη αντιπαράθεση για τα διόδια Φθιώτιδας

diodia fthiotida«Το σύνολο των εξουσιών της Ελληνικής Δημοκρατίας έχει εξετάσει, νομοθετήσει, δικάσει και τελικά εφαρμόσει τα σχετικά με τους αυτοκινητόδρομους και τα διόδια θέματα. Συνιστά λοιπόν υποχρέωση και καθήκον, ιδιαίτερα των εκπροσώπων, να τηρούν και να ελέγχουν την τήρηση της νομιμότητας σε όσα προβλέπονται από νόμους του Ελληνικού Κράτους».

Στο παραπάνω επικεντρώνεται η ουσία της απάντησης του υπουργείου Υποδομών προς τις τοπικές αρχές της Φθιώτιδας που αντέδρασαν έντονα για την λειτουργία των πλευρικών διοδίων σε Μπράλο και Μώλο, πρωτοστατούντων του περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Κώστα Μπακογιάννη και του δημάρχου Λαμιέων Νίκου Σταυρογιάννη.

«Αυτή η ιστορία δεν πάει άλλο. Ως εδώ», τόνιζε σε σχετική δήλωσή του  ο κ. Μπακογιάννης, υπογραμμίζοντας πως  «η υπόθεση των διοδίων  είναι πραγματική μάστιγα για την περιοχή». Χαρακτήριζε δε τις κινήσεις βεβιασμένες,  πρόχειρες, ανεπίτρεπτες και πραγματικά απαράδεκτες και που έχουν ως αποτέλεσμα κυριολεκτικά να ασφυκτιούν δύο μοναδικά πολιτιστικά μνημεία τουριστικού ενδιαφέροντος, το Μνημείο του Αθανασίου Διάκου στην Αλαμάνα και ο ιστορικός χώρος των Θερμοπυλών. «Επιπρόσθετα αντιβαίνουν και στην κοινή λογική» και συμπληρώνει ότι διερευνά νομικά το ζήτημα για να δει «ποια είναι τα εργαλεία τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας για να δώσουμε μία απάντηση».

Την αντίθεσή τους έχει εκφράσει και το σύνολο των φορέων της περιοχής, ενώ το Δημοτικό Συμβούλιο Λαμίας συνεδριάζει εκτάκτως την Τετάρτη το απόγευμα για το θέμα.

Πάντως το υπουργείο απαντά ότι  «οι συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων με παραχώρηση, στις οποίες προβλέπονται με σαφήνεια και λεπτομερώς όλες οι σχετικές ρυθμίσεις για την επιβολή διοδίων τελών, ψηφίστηκαν με μεγάλη πλειοψηφία από τη Βουλή το 2007, ενώ πρόσφατα και ειδικότερα τον Δεκέμβριο του 2013, η Βουλή ψήφισε τις αναγκαίες τροποποιήσεις των συμβάσεων αυτών προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η ολοκλήρωση των εθνικών οδικών αξόνων» τονίζει το υπουργείο και προσθέτει ότι μεταξύ των διαμαρτυρομένων υπάρχουν και ορισμένοι που ψήφισαν τις συμβάσεις αυτές.

«Επιπρόσθετα η Κυβέρνηση και ειδικότερα το Υπουργείο, κατά τη συζήτηση στη Βουλή τον Δεκέμβριο του 2013, έθεσαν στη διάθεση της Εθνικής Αντιπροσωπείας, όλα τα πρόσθετα συμβατικά στοιχεία από τα οποία, μεταξύ άλλων, προκύπτουν με σαφήνεια και ο προγραμματισμός ως προς τις θέσεις λειτουργίας πλευρικών σταθμών διοδίων αλλά και ο χρόνος λειτουργίας τους. Κατά συνέπεια ούτε «βεβιασμένες» ούτε «πρόχειρες» κινήσεις έλαβαν χώρα, ούτε βέβαια πρόκειται να συμβούν στο μέλλον»

Επίσης τονίζει  πως «το Συμβούλιο Επικρατείας έχει αποφανθεί τελεσίδικα και έχει απορρίψει, επικαλούμενο την προτεραιότητα του δημοσίου συμφέροντος, αιτιάσεις τοπικών παραγόντων ή κατοίκων σχετικά με τα διόδια» .

«Κατά συνέπεια, τονίζει, το σύνολο των εξουσιών της Ελληνικής Δημοκρατίας έχει εξετάσει, νομοθετήσει, δικάσει και τελικά εφαρμόσει τα σχετικά με τους αυτοκινητόδρομους και τα διόδια θέματα.

Συνιστά λοιπόν υποχρέωση και καθήκον, ιδιαίτερα των εκπροσώπων, να τηρούν και να ελέγχουν την τήρηση της νομιμότητας σε όσα προβλέπονται από νόμους του Ελληνικού Κράτους».

Σύμφωνα με το υπουργείο η κριτική για τον αριθμό των σταθμών διοδίων στην Φθιώτιδα, για τους πλευρικούς σταθμούς, για τις τοπικές μετακινήσεις δεν ευσταθεί, διότι «το διόδιο τέλος στους σταθμούς αυτούς υπολογίζεται με μικρότερο μήκος χρέωσης» και χρεώνεται μόνο και ακριβώς το μήκος της διανυθείσας απόστασης επί του αυτοκινητόδρομου». Επιπλέον «τα πλευρικά διόδια είναι εμπόδια στα τροχαία ατυχήματα των παράδρομων και ενισχύουν την οδική ασφάλεια των δρόμων», ενώ  «καμία «εσωτερική» μετακίνηση δεν επιβαρύνεται με διόδια. Διόδια χρεώνονται μόνον για μετακινήσεις επί του αυτοκινητόδρομου, ο οποίος πρωτίστως προσφέρει ασφάλεια και εξοικονόμηση χρόνου, αγαθά δηλαδή που επίσης αποτιμώνται στην τιμή του διοδίου».

«Τελειώνουμε – καταλήγει το υπουργείο – δηλώνοντας ξεκάθαρα πως δεν θέλουμε να δώσουμε συνέχεια σε ανακοινώσεις που ανακατεύουν την κοινή μας περηφάνια και ιστορία, την Αλαμάνα και τις Θερμοπύλες με τις τωρινές αντιπαλότητες.
Ας φροντίσουν οι τοπικοί άρχοντες για τη συντήρηση του μνημείου του Διάκου, και των άλλων εθνικών θησαυρών που έχουν στις περιοχές τους. Δεν τα αποκλείουν τα διόδια και οι δρόμοι. Από τα χορτάρια κόβεται η προσπέλαση και τα σημαδεύει η εγκατάλειψη σύμφωνα με καταγγελίες των ίδιων των κατοίκων».

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ρεπορτάζ 22 Νοεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Υποβρύχιος καθαρισμός της Λίμνης Παμβώτιδα

Σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο καθαρισμού του πυθμένα της Λίμνης Παμβώτιδας, το οποίο υλοποιεί η…

Ρεπορτάζ 22 Νοεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Διάκριση  Δήμου Νέας Προποντίδας στον Διαγωνισμό «Πράσινος Πρωτοπόρος Έξυπνου Τουρισμού 2025» της Ε.Ε

Φιναλίστ για το βραβείο «Πράσινος Πρωτοπόρος Έξυπνου Τουρισμού 2025»  επιλέχθηκε ο Δήμος Νέας Προποντίδας. Η…

Ρεπορτάζ 22 Νοεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πρόσκληση για εκδήλωση ενδιαφέροντος μεταφοράς φοιτητών από το Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης

Τη δυνατότητα μεταφοράς των φοιτητών της πόλης από και προς τα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα, εξετάζει…