Έπειτα από πολύωρη και γεμάτη ένταση συνεδρίαση η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), ενέκρινε το σύνολο των έργων που περιλαμβάνονται στο master plan του ΟΛΠ –Cosco.
Ωστόσο αποφασίστηκε για τα δύο νέα έργα που προτάθηκαν τον Αύγουστο του 2019, και αφορούν στην επέκταση των container και car terminal’s να δοθεί χρόνος για τη διατύπωση απόψεων και να επανέλθει εντός 10ημέρου για την λήψη οριστικής απόφασης επί αυτών.
Η συνεδρίαση ήταν μαραθώνια καθώς ξεκίνησε στις 9:30 το πρωί και μετά από μία διακοπή συνεχίστηκε μέχρι αργά το βράδυ.
Νωρίς το πρωί δήμαρχοι και εκπρόσωποι φορέων ζήτησαν την αναβολή της συνεδρίασης για εύλογο χρονικό διάστημα προκειμένου να μελετήσουν το νέο σχέδιο και να καταθέσουν κείμενο με τις δικές τους προτάσεις.
Επίσης υποστήριξαν ότι μέχρι σήμερα το συγκεκριμένο master plan δεν τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση όπως ορίζεται από τη σύμβαση παραχώρησης.
Από την πλευρά τους στελέχη της διοίκησης του ΟΛΠ τόνισαν ότι δεν ήταν υποχρεωμένοι να θέσουν το σχέδιο σε διαβούλευση καθώς πρόκειται για τροποποιημένο επί του αρχικού σχεδίου ανάπτυξης και όχι για νέο.
‘Αποψη που προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις των φορέων καθώς όπως ανέφεραν το σχέδιο περιλαμβάνει νέες επενδύσεις (νέος προβλήτας-Σταθμός Κρουαζιέρας Επιβατών) και ότι πρόκειται για νέο και όχι για τροποποιημένο.
Το βελτιωμένο master plan (επενδυτικό σχέδιο) του ΟΛΠ για το λιμάνι του Πειραιά, περιλαμβάνει την κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και το κέντρο εξυπηρέτησης επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops).
Στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας εκτιμούν ότι η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου από τον ΟΛΠ, θα επιφέρει εντυπωσιακά οφέλη για το λιμάνι του Πειραιά, αφού αναμένεται να υλοποιηθούν έργα ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ.
H κατασκευή του νέου προβλήτα στα ανατολικά του λιμανιού θα έχει δυναμικότητα στα 2,8 εκατ. teu, αυξάνοντας το συνολικό capacity του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας πάνω από τα 10 εκατ. teus.
Η ανακοίνωση του «Πειραιά για όλους»
Οι δήμοι του Πειραιά, τα επιμελητήρια της πόλης και τα συνδικάτα του λιμανιού, παρέστησαν σήμερα στην ΕΣΑΛ με μία κοινή θέση: Αναβολή της συζήτησης για το Master Plan του ΟΛΠ καθώς είναι αδύνατον μέσα σε 24 ώρες να διαβαστούν 31 τόμοι με χιλιάδες σελίδες και σχέδια. Τα τελευταία σχέδια και μελέτες εστάλησαν χθες βράδυ!
Ήμασταν εκεί ο “Πειραιάς για Όλους” μαζί με όλους τους φορείς και στηρίξαμε το ενιαίο αίτημα. Μετά την επιμονή του ΓΓ του Υπουργείου Ναυτιλίας να συνεχίσει τη συνεδρίαση, αποχωρήσαμε μαζί με τους δημάρχους και τους δημοτικούς συμβούλους Κερατσινίου-Δραπετσώνας και Περάματος και τα συνδικάτα.
Αυτή τη στιγμή η ΕΣΑΛ συνεδριάζει αδιάβαστη. Της ζητείται να υπογράψει ένα Master Plan που αφορά το μέλλον της πόλης μας με δεμένα τα μάτια.
Ετοιμάζεται να υπογράψει ένα δήθεν Duty Free 22.000 τ.μ. δεκαπλάσιο από του αεροδρομίου “Ελευθέριος Βενιζέλος”, να αγνοήσει το εγκεκριμένο και μελετημένο από το ΥΠΠΟΑ, Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων στο Σιλό, να εγκρίνει προβλήτες και κτίρια Logistics γιγαντιαίων διαστάσεων άνευ όρων και περιβαλλοντικών μέτρων για την προστασία ττων κατοίκων και πολλά άλλα.
Η κυβέρνηση επιφυλάσσει στα ελεγκτικά όργανα του κράτους τον ρόλο του σιωπηλού βαστάζου των αποικιών. Και εις ανώτερα!