Άρθρο Localit 27 Μαρτίου, 2025

Εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο το νέο πλαίσιο για την αξιολόγηση στο Δημόσιο και την αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες

Tην εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου (νόμος 4940/2022) για την αξιολόγηση στο Δημόσιο και την αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες παρουσίασαν στο χθεσινό υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Εσωτερικών, Θεόδωρος Λιβάνιος, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτριος Παπαστεργίου και η υφυπουργός Εσωτερικών, Παρασκευή Χαραλαμπογιάννη.
Το νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση στο Δημόσιο και την αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν από τους αρμόδιους υπουργούς, με βάση το προηγούμενο σύστημα αξιολόγησης, το 98% των δημοσίων υπαλλήλων κατατάσσονταν ως άριστοι ή πολύ επαρκείς υπάλληλοι, ενώ μόλις 284 είχαν χαρακτηρισθεί ως ανεπαρκείς ή ακατάλληλοι το 2022, τελευταία χρονιά εφαρμογής του.
Το 2023, με την εφαρμογή του νέου συστήματος αξιολόγησης, από τις 166.350 αξιολογήσεις που υποβλήθηκαν 54.650 χαρακτηρίστηκαν αρχικά ως υπάλληλοι υψηλής απόδοσης. Με τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης 39.394 απορρίφθηκαν γιατί δεν πληρούν τα κριτήρια υψηλής απόδοσης ενώ οι υπόλοιποι 15.259 θα εξεταστούν από τις Επιτροπές Εποπτείας Αξιολόγησης (ΑΣΕΠ, ΝΣΚ και ΕΑΔ).
Αντίστοιχα, 5πλάσιος αριθμός υπαλλήλων (1.390) σε σχέση με το προηγούμενο σύστημα, έχουν χαρακτηριστεί ως υπάλληλοι χαμηλής απόδοσης. Η κατάταξη των προϊσταμένων και των υπαλλήλων έγινε στη βάση μετρήσιμων στόχων, συγκεκριμένων κριτηρίων και δεξιοτήτων και με τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης για την ακρίβεια και την πιστότητα των αξιολογήσεων.
Για το 2024 έχουν ήδη καταχωρισθεί περίπου 180.000 στόχοι συνολικά, μετρήσεις περίπου για το 91% αυτών, ενώ υπάρχει υπέρβαση του στόχου μόνο για το 11% των καταμετρημένων αποτελεσμάτων. Η διαδικασία αξιολόγησης για το 2024 έχει ήδη εκκινήσει με τον αριθμό των αξιολογήσεων να αναμένεται να προσεγγίσει τις 189.000.
Παράλληλα, με τη νέα πρωτοβουλία των υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθιερώνεται και εφαρμόζεται για πρώτη φορά η μεγαλύτερη σε κλίμακα αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών και φορέων της κεντρικής κυβέρνησης, των Περιφερειών και των δήμων από τους ίδιους τους πολίτες, μέσω ενός δομημένου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου που θα αποσταλεί, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα εκσυγχρονισμού του κράτους, ενίσχυσης της δημόσιας λογοδοσίας και βελτίωσης της καθημερινότητας όλων.
Η συγκεκριμένη δράση αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη έρευνα μέτρησης ικανοποίησης δημοσίων υπηρεσιών που έχει γίνει ποτέ, ενώ παράλληλα παρέχεται η δυνατότητα ανάλυσης των αποτελεσμάτων ανά αξιολογούμενη υπηρεσία, ανά χωρική περιοχή (δήμο, Περιφέρεια, ακόμα και ανά Τ.Κ.) και ανά ηλικιακή ομάδα, όπως επίσης και η ύπαρξη συγκριτικών δεικτών ανατροφοδοτώντας έτσι επόμενα κύματα της έρευνας.
Ιδίως για τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, που αποτελούν τον πρώτο σύνδεσμο επαφής κάθε πολίτη με τις δημόσιες υπηρεσίες, η αξιολόγηση των υπηρεσιών τους έρχεται να λειτουργήσει απολύτως συμπληρωματικά με το έργο των Δεικτών Ποιότητας ΟΤΑ και εν τέλει να συνεισφέρει στη δημόσια λογοδοσία.

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ρεπορτάζ 28 Μαρτίου, 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ο Δήμος Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη αποχαιρετά τον Ηλία Καπλανίδη

Ο Δήμος Νίκαιας-Αγ.Ι. Ρέντη αποχαιρετά σήμερα τον Ηλία Καπλανίδη, έναν από τους τελευταίους – αν…

Ρεπορτάζ 28 Μαρτίου, 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Διετής παράταση των συμβάσεων προσωπικού του προγράμματος “Βοήθεια στο Σπίτι”

Με τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο αρμοδιότητας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης παρατείνονται για χρονικό διάστημα…

Ρεπορτάζ 28 Μαρτίου, 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η Ελληνική Αντιπροσωπεία στην 48η Ολομέλεια του Κογκρέσου Τοπικών και Περιφερειακών Αρχών του ΣτΕ

Η Ελληνική Αντιπροσωπεία στο Κογκρέσο Τοπικών και Περιφερειακών Αρχών του Συμβουλίου της Ευρώπης (ΣτΕ) συμμετείχε…