Άρθρο Localit 06 Μαρτίου, 2012

Δημήτρης Ρέππας: Προχωρά η κατά 30% συρρίκνωση των δομών του δημοσίου

Η μείωση των δομών του δημοσίου κατά 30% και η διαδικασία σύστασης νέων οργανισμών στα υπουργεία και τους εποπτευόμενους φορείς τίθενται την Τετάρτη, 7 Μαρτίου, επί τάπητος σε συνάντηση υπουργών, η οποία πραγματοποιείται με πρωτοβουλία του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Μιλώντας τη Δευτέρα, 5 Μαρτίου, στη Βουλή ο Δημήτρης Ρέππας διατύπωσε την πεποίθηση ότι η διαδικασία αυτή θα προχωρήσει ικανοποιητικά, ενώ συμπλήρωσε ότι οι νέοι οργανισμοί θα έπρεπε να έχουν συσταθεί από το 1988! Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να παρουσιάσει στη Βουλή, αν το επιτρέψουν οι γενικότερες πολιτικές συνθήκες, τους νέους Οργανισμούς των περισσότερων  υπουργείων.  Βασικός στόχος αυτής της διαδικασίας, κατά τον υπουργό, είναι να επιτευχθεί η μείωση του κράτους και ο περιορισμός του κόστους των κρατικών δαπανών.

 Από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης η πρώτη αξιολόγηση δομών

Η διαδικασία αξιολόγησης των δομών, ξεκίνησε από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης ενώ ακολουθεί αντίστοιχο πρόγραμμα και για το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Στόχος εκτός από την αποτύπωση των δομών και του προσωπικού, είναι και η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας έργου. «Θέλουμε να γνωρίζουμε το επίπεδο αναφοράς των δομών των υπηρεσιών αλλά και των εργαζομένων στο ελληνικό δημόσιο, για να δούμε τι  δομές έχουμε αλλά και ποιες δομές χρειαζόμαστε, ποιες πρέπει να αλλάξουμε και ποιες πρέπει να καταργήσουμε» σημείωσε ο Δημήτρης Ρέππας

Το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων  

Στην τοποθέτησή του ο Δημήτρης Ρέππας αναφέρθηκε και στο νέο Πειθαρχικό Δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων. Σύμφωνα με το νέο νομοθετικό πλαίσιο οι υπάλληλοι θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να τεθούν σε αργία, οι πειθαρχικές ποινές αυξάνονται, ενώ επιμηκύνεται και ο χρόνος διαγραφής.

Στις καινοτομίες του νέου νομοθετικού πλαισίου περιλαμβάνονται:

  • Αποκλειστικός προσδιορισμός πειθαρχικών παραπτωμάτων. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγεται  η ενδεικτική αναφορά, η οποία κάλυπτε  τον υπάλληλο από αυθαίρετες κρίσεις.
  • Αναμόρφωση του καταλόγου των πειθαρχικών ποινών με πρόβλεψη νέων, όπως στέρηση του δικαιώματος συμμετοχής σε διαδικασία επιλογής προϊσταμένων οργανικής μονάδας από 1-5 έτη και αφαίρεση της άσκησης των καθηκόντων προϊσταμένου οργανικής μονάδας.
  • Θεσμοθέτηση της δυνατότητας επιβολής, επιπλέον της πειθαρχικής ποινής, διοικητικής κύρωσης 3.000 -30.000 ευρώ ή 10.000-100.000 ευρώ (όταν πρόκειται για παραπτώματα με οικονομικό αντικείμενο).
  • Τίθεται για πρώτη φορά ως όριο η χαμηλότερη πειθαρχική ποινή που μπορεί να επιβληθεί για πειθαρχικό παράπτωμα (π.χ. για το παράπτωμα της σοβαρής απείθειας δεν μπορεί να επιβληθεί ποινή χαμηλότερη του υποβιβασμού). Με τον τρόπο αυτό περιορίζεται θεμιτά η ευχέρεια του πειθαρχικού οργάνου κατά την επιμέτρηση της ποινής.
  • Εισάγεται ειδική ρύθμιση για το παράπτωμα της  απόκτησης οικονομικού οφέλους ώστε η παραγραφή να αρχίζει από την ημερομηνία που ο πειθαρχικώς προϊστάμενος έλαβε γνώση της πράξης.
  • Ως προς την  έκδοση πειθαρχικής απόφασης προβλέπεται ρητά η υποχρέωση των μελών του πειθαρχικού συμβουλίου που μειοψηφούν ως προς την ενοχή του διωκόμενου θεωρώντας τον αθώο, να ψηφίσουν ως προς την ποινή, αποκλείοντας την περίπτωση παροχής από αυτούς λευκής ψήφου ή της αποχής τους από τη δεύτερη ψηφοφορία.
  • Σύσταση των πρωτοβάθμιων πειθαρχικών συμβουλίων ως διακριτών οργάνων με αποκλειστική αρμοδιότητα την άσκηση πειθαρχικής εξουσίας στους δημοσίους υπαλλήλους. Ποιοτική αναβάθμιση αυτών μέσω της συμμετοχής σε αυτά ανώτερων δικαστικών λειτουργών και μελών του ΝΣΚ, που διαθέτουν ειδικές νομικές γνώσεις και εμπειρία ώστε να παρέχουν εχέγγυα ορθής διεξαγωγής της διαδικασίας και επαρκούς αντιμετώπισης των νομικών ζητημάτων που αναφύονται κατά την εξέταση των πειθαρχικών παραπτωμάτων.
  • Μη συμμετοχή αιρετών υπαλλήλων στα πειθαρχικά συμβούλια. Οι προϊστάμενοι διευθύνσεων που μετέχουν σε αυτά δεν προέρχονται από τις υπηρεσίες που υπάγονται στην αρμοδιότητά τους, γεγονός που
  • Δυνατότητα σύστασης κοινών πειθαρχικών συμβουλίων για κάποιους φορείς ώστε να εξοικονομηθούν πόροι.
  • Υπαγωγή και του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό  Συμβούλιο.
    Αξίζει να επισημανθεί ότι ένας υπάλληλος θα τίθεται σε αυτοδίκαιη αργία σε περιπτώσεις που διώκεται ποινικά  για αδικήματα όπως δωροδοκία, υπεξαίρεση, ασέλγεια σε βάρος ανηλίκου, ασέλγεια με κατάχρηση εξουσίας και παραπτώματα σχετικά με την παιδική πορνογραφία. Το ίδιο θα συμβαίνει και στη περίπτωση που έχει στερηθεί την προσωρινή του ελευθερία μετά από πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια απόφαση ποινικού δικαστηρίου. Αν διώκεται για οποιοδήποτε πειθαρχικό παράπτωμα ή υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις εναντίον του για άτακτη διαχείριση τότε μπαίνει σε δυνητική αργία. Οι πειθαρχικές ποινές κλιμακώνονται με  προσωρινή παύση η οποία  μπορεί να φτάσει μέχρι τους 12 μήνες και υποβιβασμό που μπορεί να φτάσει τους δύο βαθμούς. Τέλος συντομεύονται και οι προθεσμίες ολοκλήρωσης της πειθαρχικής διαδικασίας, ενώ οι διοικητικές  κυρώσεις, πέραν της πειθαρχικής ποινής μπορεί να φτάσουν και τα 100.000 ευρώ. 

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ρεπορτάζ 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Συνεργασία ΕΜΠ-Δήμου Ζωγράφου για τη ποιοτική βελτίωση του περιβάλλοντος στην Πολυτεχνειούπολη

Προγραμματική σύμβαση αορίστου χρόνου στο πλαίσιο της αναβάθμισης και ανάδειξης του αστικού φυσικού περιβάλλοντος, της…

Ρεπορτάζ 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Στη Χάρτα Διαφορετικότητας της Ελλάδας συμμετέχει ο Δήμος Ηρακλείου Αττικής

Στη Χάρτα Διαφορετικότητας της Ελλάδας, μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προώθηση της Διαφορετικότητας…

Ρεπορτάζ 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Το πρόγραμμα μακροχρόνιας φροντίδας «Φροντιστής της Γειτονιάς» προανήγγειλε η Σοφία Ζαχαράκη

Ένα νέο πρόγραμμα, αυτό του «Φροντιστή της Γειτονιάς», το οποίο θα υλοποιηθεί τον επόμενο χρόνο,…