Με … άγριες διαθέσεις έρχεται η τρόικα στην Αθήνα, θέτοντας ως ένα από τα βασικά προαπαιτούμενα για την ομαλή εκταμίευση των επόμενων δόσεων την τήρηση της δέσμευσης για 25 χιλιάδες αποχωρήσεις υπαλλήλων έως το τέλος του έτους, εκ των οποίων 12.500 χιλιάδες μέχρι τον Ιούνιο. Στην κυβέρνηση ευελπιστούν ότι μέχρι το καλοκαίρι θα μπορέσουν να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες αξιολόγησης του προσωπικού, ενώ θα έχουν εντοπισθεί και απομακρυνθεί στο σύνολό τους οι επίορκοι υπάλληλοι των οποίων ο αριθμός μπορεί να φθάσει ακόμη και τις επτά χιλιάδες, «καλύπτοντας» με αυτό τον τρόπο ένα μεγάλο μέρος των προς αποχώρηση υπαλλήλων.
Με δεδομένο πάντως πως το όλο εγχείρημα της διαθεσιμότητας – κινητικότητας μέχρι στιγμής έχει κινηθεί μάλλον με αργούς ρυθμούς στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει σημάνει συναγερμός προκειμένου να καταλήξουν στο οριστικό μοντέλο που θα ακολουθηθεί.
Ήδη στα χέρια του Αντ. Μανιτάκη βρίσκεται το πόρισμα της ομάδας εργασίας του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης, που μεταξύ άλλων προτείνει το διαχωρισμό της διαθεσιμότητας από την κινητικότητα.
Ειδικότερα η διαθεσιμότητα προτείνεται να στοχεύσει, μέσω του τρόπου μοριοδότησης, στους περίπου 54 χιλιάδες υπαλλήλους ΙΔΑΧ και κυρίως σε εκείνους που είναι χαμηλών προσόντων (ΔΕ και ΥΕ). Επίσης προτείνεται από τη διαθεσιμότητα να εξαιρεθούν όσοι διορίστηκαν εκτός διαδικασιών ΑΣΕΠ, οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και το Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό του Δημοσίου. Εξαιρέσεις προτείνεται και για κοινωνικά κριτήρια, όπως την αναπηρία του εργαζόμενου ή συγγενούς τους, τους πολύτεκνους, και τους εργαζόμενους που η σύζυγός τους έχει ήδη μπει σε εφεδρεία ή διαθεσιμότητα.
Σε αντίθεση με τη διαθεσιμότητα πάντως, η κινητικότητα φαίνεται πως θα αφορά τους πάντες, ενώ ο μέγιστος χρόνος παραμονής σε μία θέση δεν μπορεί να ξεπερνά τα 5 χρόνια. Αξίζει να αναφερθεί πάντως ότι στο σημείο αυτό έχουν κατ επανάληψη αναφερθεί σε δηλώσεις τους και τα μέλη της TASK FORCE. Ο ίδιος ο Αντ. Μανιτάκης έχει προαναγγείλει πως σε απόφαση που θα εκδοθεί το προσεχές διάστημα να εξειδικευτούν τα κριτήρια της κινητικότητας ( πέρα από αυτά που ίσχυσαν για τους 2500 χιλιάδες υπαλλήλους που μπήκαν στο καθεστώς στα τέλη του 2012) και θα στηρίζονται σε δύο βασικούς πυλώνες : το συμφέρον της υπηρεσίας, και τη αξιοποίηση του υπαλλήλου. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να εντοπισθούν κενές θέσεις και ανάγκες των φορέων, να περιγραφεί το εργασιακό προφίλ των υπαλλήλων που χρειάζονται για αυτές τις θέσεις, και ταυτόχρονα να διεξαχθεί μια αξιοκρατική διαδικασία στις μετακινήσεις. Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται η θέσπιση ενιαίου συστήματος μοριοδότησης για τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα των υπαλλήλων.