Διευκρινίσεις σχετικά με το πώς και πότε μπορούν να εξαιρεθούν από το καθεστώς διαθεσιμότητας άτομα με αναπηρία έδωσε το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Ειδικότερα ορίζεται ότι:
Σε υπάλληλο, ο οποίος έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα και έχει καταθέσει αίτηση στα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας για έκδοση ή ανανέωση του πιστοποιητικού αναπηρίας, εντός του χρονικού διαστήματος της διαθεσιμότητας, καθώς και εντός της παράτασης αυτής, δεν επέρχεται καμία μεταβολή στην υπηρεσιακή του κατάσταση, μέχρι την προσκόμιση του ως άνω πιστοποιητικού στην Δ/νση Διοικητικού/Προσωπικού, στην οποία κατείχε οργανική θέση και εφόσον πιστοποιείται ότι το ποσοστό αναπηρίας είναι 67% και άνω.
Τέλος, δεδομένου ότι μεγάλος αριθμός υπαλλήλων του Δημοσίου (ή σύζυγοι ή τέκνα αυτών) έχει αιτηθεί να εξετασθεί από τις αρμόδιες Επιτροπές Πιστοποίησης Αναπηρίας ή να ανανεώσει τυχόν παλαιότερα πιστοποιητικά, υπενθυμίζεται ότι τα σχετικά αιτήματα πρέπει να εξετασθούν κατ’ απόλυτη προτεραιότητα.