Η καλύτερη λειτουργία, η αποτελεσματικότερη οργάνωση, η άμεση συνεργασία των Υπηρεσιών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων με το Υπουργείο Εσωτερικών, η κινητικότητα και οι ανάγκες για προσωπικό βρέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών Θεόφιλου Λεονταρίδη και των Γενικών Γραμματέων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων.
Ειδικότερα, δόθηκε έμφαση στις ανάγκες κάθε Αποκεντρωμένης Διοίκησης ξεχωριστά και σε συνάρτηση με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, (γεωγραφικά- κοινωνικά- οικονομικά) που καθεμιά από αυτές φέρει. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν θέματα που αφορούσαν:
- Την ανάγκη ολοκλήρωσης των διαδικασιών αξιολόγησης των δομών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων μέχρι το τέλος του έτους.
- Τις ανάγκες σε προσωπικό των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων.
- Την ανάγκη εντοπισμού και επίλυσης των συναρμοδιοτήτων ιδιαιτέρως μεταξύ Αποκεντρωμένης Διοίκησης και αιρετής Περιφέρειας καθώς και την δυνατότητα μεταφοράς αρμοδιοτήτων Υπουργείων οι οποίες ασκούνται σε περιφερειακό επίπεδο.
- To θέμα της δημιουργίας Ειδικού Λογαριασμού για τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, γεγονός που θα διευκολύνει κατά πολύ τη λειτουργία των Υπηρεσιών τους, θα επιφέρει «χαμένα» έσοδα στο κράτος, αλλά θα επιτρέψει και τη συμμετοχή τους σε προγράμματα που εκπονούνται ειδικά για τέτοιου είδους δομές και από τα οποία ουσιαστικά «αποκλείονται», λόγω της απουσίας αυτού του Λογαριασμού.
- Την νομοθετική αξιοποίηση του πορίσματος για την οργάνωση των δασικών υπηρεσιών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, που προέκυψε από τις εργασίες Επιτροπής που είχε συσταθεί για αυτόν τον σκοπό.
Τέλος, έγινε αναφορά και στο θέμα του «ελεγκτή νομιμότητας», πάνω στο οποίο υπήρξαν παρατηρήσεις τόσο από τους Γενικούς Γραμματείς όσο και από τους αρμόδιους για το θέμα Υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Εσωτερικών.