Άρθρο Localit 25 Φεβρουαρίου, 2014

Αθήνα: Στη δημοσιότητα η έκθεση του Συμπαραστάτη του Δημότη

συμπαραστάτης του δημότη και επιχείρησηςΠροβλήματα καθαριότητας, οικονομικές διαφορές πολιτών με τον Δήμο, ζητήματα οδοποιίας & αποχέτευσης, θέματα της Δημοτικής Αστυνομίας και καθυστερήσεις της Πολεοδομίας αποτέλεσαν τους πέντε βασικότερους  λόγους καταγγελίας πολιτών στο Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης, του δήμου Αθηναίων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έκθεσής του για το 2013.

Ειδικότερα, κατά την διάρκεια του 2013, ο Συμπαραστάτης δέχτηκε 308 καταγγελίες. Για τις 228 από αυτές έγινε διαμεσολάβηση προς τις υπηρεσίες του Δήμου, ενώ οι 68 παραπέμφθηκαν άμεσα στις αρμόδιες υπηρεσίες και οι υπόλοιπες 12 οδηγήθηκαν στο αρχείο ως αβάσιμες. Οι βάσιμες υποθέσεις σε ποσοστό 71,05% έχουν ήδη επιλυθεί υπέρ των πολιτών κι επιχειρήσεων.

Οι πέντε υπηρεσίες που επέλυσαν τα περισσότερα προβλήματα που τέθηκαν υπόψη από τον Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης είναι η Διεύθυνση Καθαριότητας, η Δημοτική Αστυνομία, η Διεύθυνση Οδοποιίας & Αποχέτευσης, η Διεύθυνση Ηλεκτρολογικού, η Διεύθυνση Πρασίνου & Περιβάλλοντος.

Οι υπηρεσίες που είχαν τις περισσότερες εκκρεμείς υποθέσεις επί των διαμεσολαβήσεων του Συμπαραστάτη είναι η Διεύθυνση Δημοτικών Προσόδων, η Διεύθυνση Οδοποιίας & Αποχέτευσης, η Δ/νση Σχεδίου Πόλεως & Δόμησης, η Δ/νση Εμπορίου & Ανάπτυξης και η Δ/νση Οικονομικών.

Σε 3 περιπτώσεις, ο Συμπαραστάτης υπέβαλε στον Δήμαρχο Αθηναίων ειδικές προτάσεις, για σημαντικά προβλήματα κακοδιοίκησης εκ των οποίων ανταπόκριση υπήρχε μόνο σε μία περίπτωση, η οποία αφορούσε την εφαρμογή της διαδικασίας για την εξωδικαστική επίλυση οικονομικών διαφορών πολιτών με τον Δήμο. Οι άλλες δύο ειδικές προτάσεις αφορούσαν την επιβολή προστίμων και τελών σε πολίτες και επιχειρήσεις και τα δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία.

Στην Ετήσια Έκθεση διατυπώνονται προτάσεις βελτίωσης της δημοτικής διοίκησης και των σχέσεών της με το κοινό. Ο Συμπαραστάτης εστιάζει σε πέντε πυλώνες: την ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών στην λήψη των αποφάσεων (με την θέσπιση της Χάρτας Δικαιωμάτων και Υποχρεώσεων Δημοτών και Κατοίκων, την ενίσχυση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης και των Συμβουλίων των Δημοτικών Κοινοτήτων, καθώς και με την διεξαγωγή τοπικών δημοψηφισμάτων όταν ετοιμάζονται “επιθέσεις” του κράτους σε βάρος θεσμών της τοπικής αυτοδιοίκησης), την πλήρη λειτουργία του μηχανισμού εξωδικαστικής επίλυσης οικονομικών διαφορών (με την δημιουργία διυπηρεσιακών “ομάδων δράσης”), την ενίσχυση της ασφάλειας και της καταπολέμησης της εγκληματικότητας (με την μέριμνα για επαρκέστερο δημοτικό φωτισμό, για την αυστηρή τήρηση της νομοθεσίας περί καταστημάτων και την υποβολή μιας ολοκληρωμένης πρότασης για την ίδρυση Μητροπολιτικής Αστυνομίας), την αναβάθμιση των κοινόχρηστων χώρων (με την διενέργεια αυτοψιών για την καταγραφή των προβλημάτων και την δημιουργία διαδικτυακού Παρατηρητηρίου Καθορισμού Χρήσεων Γης) και την αμεσότερη και διαφανέστερη εξυπηρέτηση των πολιτών με την δημόσια (ανωνυμοποιημένη) ανάρτηση των αιτημάτων τους και της εξέλιξης των υποθέσεών τους.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ρεπορτάζ 22 Νοεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Υποβρύχιος καθαρισμός της Λίμνης Παμβώτιδα

Σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο καθαρισμού του πυθμένα της Λίμνης Παμβώτιδας, το οποίο υλοποιεί η…

Ρεπορτάζ 22 Νοεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Διάκριση  Δήμου Νέας Προποντίδας στον Διαγωνισμό «Πράσινος Πρωτοπόρος Έξυπνου Τουρισμού 2025» της Ε.Ε

Φιναλίστ για το βραβείο «Πράσινος Πρωτοπόρος Έξυπνου Τουρισμού 2025»  επιλέχθηκε ο Δήμος Νέας Προποντίδας. Η…

Ρεπορτάζ 22 Νοεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πρόσκληση για εκδήλωση ενδιαφέροντος μεταφοράς φοιτητών από το Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης

Τη δυνατότητα μεταφοράς των φοιτητών της πόλης από και προς τα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα, εξετάζει…