Άρθρο Localit 05 Φεβρουαρίου, 2014

Ανέλκυση του Sea Diamond και αποζημιώσεις σε δήμο Θήρας και ελληνικό δημόσιο

sea daimondΤην ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond, που βυθίστηκε το 2007 στη Σαντορίνη μετά από πρόσκρουση σε ύφαλο, καθώς και την καταβολή ποσού 14 εκατ. ευρώ στο ελληνικό Δημόσιο και το δήμο Θήρας, επέβαλε με αποφάσεις του στην πλοιοκτήτρια και διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου, το πολυμελές Πρωτοδικείο Πειραιά.
Τον Απρίλιο του 2013 ο δήμος Θήρας, αλλά και το ελληνικό δημόσιο είχαν υποβάλλει αγωγή ζητώντας την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου και αποζημίωση για υποβάθμιση του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Το ελληνικό δημόσιο ζητούσε επιπλέον  αποζημίωση και για την ηθική βλάβη που προκλήθηκε από την επίρριψη ευθυνών για το ατύχημα στον εσφαλμένο χάρτη της υδρογραφικής υπηρεσίας.

Όπως δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας του Sea Diamond στο Αθηναϊκό Πρακτορείο υπάρχει απόλυτος σεβασμός στις αποφάσεις της ελληνικής δικαιοσύνης, ωστόσο θα ασκηθούν εφέσεις. Σχετικά με το ζήτημα της ανέλκυσης ο εκπρόσωπος της εταιρείας σημείωσε πως ο  διεθνής ναυτιλιακός οργανισμός ITOPF, σε έκθεσή του, είχε αναφέρει ότι οποιοδήποτε εγχείρημα για ανέλκυση του πλοίου θα ήταν δύσκολο και παρακινδυνευμένο.

Στο δημοσίευμα του Αθηναϊκού Πρακτορείου υπενθυμίζεται πως στις μετρήσεις στο θαλάσσιο οικοσύστημα της Σαντορίνης από το 2007, έχει αναλάβει, μετά από εντολή του υπουργείου Ναυτιλίας, το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ που στην τελευταία έκθεσή του για έκτη συνεχόμενη χρονιά αναφέρει ότι η επιβάρυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος είναι αμελητέα και όλες οι τιμές είναι ιδιαίτερα χαμηλές και παρόμοιες με αυτές που ανιχνεύθηκαν στην ανοιχτή θάλασσα.

Ο επίτροπος Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Γιάνεζ Ποτότσνικ, έχει υποστηρίξει ότι πέντε χρόνια μετά το συμβάν, δεν υπάρχουν πειστικά στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι το ναυάγιο αποτελεί κίνδυνο για το θαλάσσιο περιβάλλον. Ωστόσο οικολογικοί φορείς, έχουν κάνει λόγο για περιβαλλοντικό κίνδυνο από τη διάβρωση του ναυαγίου και ζητούν την ανέλκυση του πλοίου.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης, είχε δηλώσει ότι το ναυάγιο είναι σε τέτοιο βάθος που δεν εμποδίζει σε τίποτα, ενώ υπάρχει διαρκής παρακολούθηση για θέματα ρύπανσης και ήδη έχει πληρωθεί ένα τεράστιο ποσό για τον καθαρισμό της περιοχής.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ρεπορτάζ 23 Ιουλίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Κλίμα: Ο πλανήτης κατέγραψε τη θερμότερη ημέρα στα παγκόσμια χρονικά την Κυριακή 21 Ιουλίου (Copernicus)

Η Κυριακή 21 Ιουλίου ήταν η πιο ζεστή μέρα που έχει καταγραφεί παγκοσμίως στα χρονικά,…

Ρεπορτάζ 23 Ιουλίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Μονεμβασιά: Νέο κάλεσμα Δήμου για εξοικονόμηση νερού

Για μια φορά ακόμη ο δήμαρχος Μονεμβασίας Ηρακλής Τριχείλης, επανέρχεται στην ανάγκη εξοικονόμησης νερού και…

Ρεπορτάζ 23 Ιουλίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Χαλκίδα: Σύμφωνο το Δημοτικό Συμβούλιο στην τουριστική χρήση της περιοχής του πρώην εργοστασίου ΣΕΛΜΑΝ στο Βασιλικό

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Χαλκιδέων, συμφώνησε ομόφωνα με την απόφαση του Συμβουλίου της Δημοτικής…