Άρθρο Localit Ιανουάριος 20, 2022

Αλ. Σδούκου: Ανάγκη μείωσης του κόστους φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων

Η αύξηση του πλήθους των φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων και η μείωση του κόστους φόρτισης (για την οποία εξετάζεται, μεταξύ άλλων, η μείωση του ΦΠΑ στα δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης από 24 σε 6%) περιλαμβάνονται στους στόχους του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το 2022, όπως ανέφερε η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας σήμερα σε συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση.

Η κ. Σδούκου σημείωσε ότι η αναλογία φορτιστών σε σχέση με το πλήθος των οχημάτων σήμερα στην Ελλάδα είναι 1 προς 6, δηλαδή πάνω από τον στόχο που θέτει η ΕΕ, ο οποίος είναι 1 προς 10. Ωστόσο, η πλειονότητα των φορτιστών είναι σε ιδιωτικούς χώρους με δημόσια πρόσβαση (π.χ. εμπορικά κέντρα, σούπερ μάρκετ κ.ά.) ενώ μόνο το 6% βρίσκονται σε δημόσια προσβάσιμους χώρους (επί του πεζοδρομίου). Επίσης, ενώ είναι ικανοποιητική η κάλυψη στους αυτοκινητόδρομους, υπάρχουν περιοχές της χώρας που δεν υπάρχουν υποδομές φόρτισης.

Για την κάλυψη των κενών προωθείται το πρόγραμμα “Φορτίζω παντού” με χρηματοδότηση ύψους 80 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης για την ανάπτυξη δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης σε περιοχές όπου δεν είναι ακόμη συμφέρουσες οι επενδύσεις. Παράλληλα είναι σε εξέλιξη μελέτη για να εντοπιστούν οι πιάτσες ταξί (ανάμεσα στις 150 νόμιμες) που είναι κατάλληλες από άποψη δικτύων και χωροταξίας για την εγκατάσταση ταχυφορτιστών. Ήδη έχουν εντοπιστεί οι 35 πρώτες.

Σε σχέση με τις τιμές της ενέργειας, η κα Σδούκου ανέφερε ότι οι τιμές χρέωσης για τη δημόσια φόρτιση είναι σχετικά υψηλές, και διαμορφώνονται στα 45-50 λεπτά ανά κιόβατώρα και 60 λεπτά για τους ταχυφορτιστές.

“Θα το δούμε πολύ προσεκτικά σε συνεργασία με τη ΡΑΕ γιατί δημιουργείται κίνδυνος να αποθαρρυνθούν όσοι δεν έχουν πρόσβαση σε ιδιωτικό σημείο φόρτισης στο σπίτι ή τη δουλειά. Είναι ανάγκη να μειωθούν οι τιμές στη δημόσια φόρτιση με εποπτεία της ΡΑΕ. Παράλληλα εξετάζεται η μείωση του ΦΠΑ”, ανέφερε η κα Σδούκου.

Σημειώνεται ότι σήμερα λειτουργούν περί τους 1200 δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης ενώ με βάση τα σενάρια για την εξέλιξη της αγοράς, θα χρειαστούν 12.000 ως το 2025 και 25.000 σημεία ως το 2030, κάτι που μεταφράζεται σε επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ρεπορτάζ Ιανουάριος 10, 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δημιουργία DMΜO και Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης στην Περιφέρεια Πελοποννήσου

Μνημόνιο για τη δημιουργία Περιφερειακού Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών (Destination Management and Marketing Organization…

Ρεπορτάζ Ιανουάριος 10, 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Κατατέθηκε στη Βουλή το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού

Κατατέθηκε στη Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση το νέο Νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού. Το σχέδιο…

Ρεπορτάζ Ιανουάριος 10, 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ολοκληρώθηκαν οι αρχαιρεσίες για το νέο Προεδρείο και την Εκτελεστική Επιτροπή στο ΔΣ της ΕΝΠΕ

Ολοκληρώθηκαν χθες οι αρχαιρεσίες για το νέο Προεδρείο και την Εκτελεστική Επιτροπή στο Διοικητικό Συμβούλιο…