Στο ζήτημα των αυθαίρετων επεκτάσεων των περιπτέρων σε κοινόχρηστους χώρους- πεζοδρόμια αναμένεται να δώσει λύση ο Δήμος Αγίου Νικολάου, μετά την υποβολή διαχειριστικού σχεδίου, που έχει ζητήσει από τους περιπτεριούχους και την ολοκλήρωση των ελέγχων που έγιναν για να διαπιστωθεί εάν λειτουργούν νομότυπα βάση του υφιστάμενου κανονισμού που προβλέπει την κάλυψη χώρου 10 τ.μ για τον Άγιο Νικόλαο, 12 τ.μ για τα δημοτικά και τοπικά διαμερίσματα και 14 τ.μ για τις περιοχές εκτός Αγίου Νικολάου.
Όπως σημειώνει σε σχετική ανακοίνωσή του, «κατά τους ελέγχους που έγιναν τον προηγούμενο καιρό, διαπιστώθηκε ότι κάποια από τα περίπτερα, έχουν μετατραπεί σε “πολυκαταστήματα”, έχοντας διασκορπίσει περιμετρικά εμπορεύματα, έντυπα, ψυγεία και κατασκευές. Μερικά μάλιστα από αυτά έχουν δημιουργήσει μόνιμες κατασκευές επεκτείνοντας στους εξωτερικούς χώρους πολλά ψυγεία, δημιουργώντας εμπόδια για τους πεζούς , τα ΑμεΑ, τα καροτσάκια, αλλά και ζητήματα αισθητικής. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση περιπτέρου όπου μετά από έλεγχο διαπιστώθηκε ότι καταλαμβάνει έκταση 46 τ.μ».
Όπως δήλωσε ο αντιδήμαρχος Διαχείρισης Δημόσιου Χώρου και Ακίνητης Περιουσίας του Δήμου Αγίου Νικολάου Μανόλης Λεμπίδης, τα περίπτερα είναι αστικές κατασκευές επί κοινοχρήστων χώρων προς εξυπηρέτηση του κοινού.
Με την έννοια αυτή, καλούνται σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας τους και την άδεια κατάληψης χώρου που έχει εκδοθεί, να κρατήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, χωρίς να αλλοιώνεται ο χαρακτήρας τους, δημιουργώντας ζητήματα αισθητικής και παρεμπόδισης της ασφαλούς κίνησης πολιτών και επισκεπτών.
Ο δήμαρχος Αγίου Νικολάου, Αντώνης Ζερβός, τόνισε ότι, σε πολλές περιπτώσεις τα περίπτερα, είναι λειτουργικά και εξυπηρετικά στοιχεία του δημόσιου χώρου, αποτελώντας μια μακρόχρονη ελληνική πραγματικότητα και για το λόγο αυτό, δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν τον χώρο που τους αναλογεί, διασκορπίζοντας περιμετρικά εμπορεύματα.
Ο ορισμός αντιδημάρχου Διαχείρισης Δημόσιου Χώρου και Ακίνητης Περιουσίας του Δήμου , θα συμβάλλει στο να αποκατασταθεί ο αρχικός χαρακτήρας και η εύρυθμη λειτουργία των περιπτέρων σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές για την χρήση των κοινοχρήστων χώρων που δύναται να εκμεταλλευτούν, εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου.
Παράλληλα σημειώνεται ότι, «η υποβολή διαχειριστικού σχεδίου για την λειτουργία των περιπτέρων έχει ζητηθεί και από τους περιπτεράδες και των άλλων περιοχών του Δήμου, προκειμένου να υπάρξει ενιαία πολιτική στην αντιμετώπιση των ζητημάτων που ανακύπτουν. Μετά την έγκριση των σχεδίων, για τα οποία ήδη έχει υπάρξει ενημέρωση, οι όποιες αλλαγές προταθούν, θα πρέπει να γίνουν μέχρι την 15η Ιανουαρίου 2022,( μετά την εορταστική περίοδο)».