Άρθρο Localit 02 Δεκεμβρίου, 2017

Α. Καστρινός: Αναγκαία η υλοποίηση Τοπικού Αναπτυξιακού Προγράμματος με πόρους από ΕΣΠΑ, παρακρατηθέντα και ΕΤΕπ

Ο Κρατικός Προϋπολογισμός του 2018, παρά τις οριακές μεταβολές του, ουσιαστικά κινείται στην ίδια γραμμή που ακολούθησαν όλοι οι Κρατικοί Προϋπολογισμοί, από την αρχή της κρίσης μέχρι σήμερα.

Ο φετινός προϋπολογισμός παρουσιάζει αύξηση 4,5% σε σχέση με το 2017 και ταυτόχρονα παρουσιάζει μείωση 5% σε σχέση με το 2016. Ο καθένας διαβάζει τα αποτελέσματα όπως αυτός θέλει. Αυτοί που είναι οι μόνοι ευχαριστημένοι, από την κατάθεση του Κρατικού Προϋπολογισμού 2018, είναι οι δανειστές μας.

Στο κουτσουρεμένο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018-2021 οι προβλεπόμενοι πόροι για την ΤΑ το 2018 είναι κατά 126 εκ. μεγαλύτεροι. Δηλαδή, έχουμε μία μείωση, σε σχέση με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, κατά 126 εκ. ευρώ.

Τα παραπάνω ανέφερε ο  Α. Καστρινός, πρόεδρος Επιτροπής Οικονομικών ΚΕΔΕ, μιλώντας στο συνέδριο.

Άρα, σημείωσε, ούτε η μείωση κατά 60% των εσόδων καλύφθηκε στο ελάχιστο, ούτε, οι θεσμοθετημένοι πόροι αποδίδονται, καθώς έπρεπε να αποδοθούν 5.081 εκ.ευρώ και στον ΚΠ 2018  προϋπολογίζονται μόλις 2.402 εκ. ευρώ.  Ούτε όμως και τις αδικίες των προηγούμενων ετών άρει, με χαρακτηριστικό παράδειγμα  ότι από τη μη συμμετοχή των ΚΑΠ στα έσοδα του Φόρου Εισοδήματος και ΦΠΑ Προηγούμενων Οικονομικών Ετών η Αυτοδιοίκηση χάνει για το 2018, 468 εκ. ευρώ.

Επίσης δεν υπάρχει δηλαδή, πουθενά ούτε καν νύξη για τη νέα γενιά παρακρατηθέντων.

«Η απόλυτη έκφραση του παραλογισμού όλων των τελευταίων ετών, σε σχέση με τα οικονομικά των δήμων της χώρας, είναι τα πλεονάσματα», σημείωσε ο κ. Καστρινός, καθώς προβλέπονται για το 2018 πλεονάσματα 342 εκατομμυρίων ευρώ.

«Πώς θα μπορέσουμε να καλύψουμε αυτό τον όγκο των 342 εκ. ευρώ όταν η ίδια η κυβέρνηση προκαλεί με, αυθαίρετες και χωρίς συζήτηση με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, αποφάσεις της αυτή την αύξηση των δαπανών;

Το λογικό ερώτημα που τίθεται είναι αφού τα έσοδα δεν αυξάνονται και ταυτόχρονα οι δαπάνες αυξάνονται, πώς είναι δυνατόν να φτάνουμε σε τέτοια υπέρογκα πλεονάσματα;», σχολίασε ο κ. Καστρινός.

Επίσης επεσήμανε ότι  ο μεγάλος χαμένος είναι ουσιαστικά οι επενδυτικές δαπάνες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι οποίες  το 2018 θα έπρεπε να ανέλθουν σε 1.328 εκ .ευρώ και προβλέπονται 993 εκ. ευρώ.

«Γνωρίζουν όλοι, τόνισε ο κ. Καστρινός,  επαΐοντες και μη, ότι για να πραγματοποιηθούν ιδιωτικές επενδύσεις θα πρέπει πριν από όλα να πραγματοποιηθούν δημόσιες, ιδιαίτερα στο επίπεδο των υποδομών. Γνωρίζει όλη η Ευρώπη ότι οι τοπικές δημόσιες επενδύσεις επιτυγχάνουν μεγαλύτερα πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα, έχουν πολύ μεγαλύτερη απορρόφηση και είναι πολύ πιο ευέλικτες. Πώς είναι δυνατόν να οδηγηθούμε στην ανάκαμψη και στην ανάπτυξη μειώνοντας τις τοπικές δημόσιες επενδύσεις;

Πιστεύω ακράδαντα ότι σήμερα, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, είναι αναγκαίο να υλοποιηθεί η πρόταση της ΚΕΔΕ, για ένα Τοπικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα, το οποίο θα έχει έναν επιθετικό χαρακτήρα με το βλέμμα του στραμμένο στο μέλλον, στην ανάπτυξη, στη δημιουργία απασχόλησης και από αυτή την άποψη θα συναρθρώνεται με τις αντίστοιχες εθνικές πολιτικές.

Καταλαβαίνω ότι το ερώτημα που προκύπτει είναι πού θα βρεθούν οι χρηματοδοτικοί πόροι για να χρηματοδοτήσουν το Τοπικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα;

Η αποκόλληση του ΕΣΠΑ είναι ο ένας πυλώνας χρηματοδότησης του Τοπικού Προγράμματος Επενδύσεων. Ο δεύτερος πυλώνας η νέα γενιά των παρακρατηθέντων, μέρος του οποίου θα πρέπει να χρηματοδοτήσει το Τοπικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα. Τρίτος άξονας είναι πόροι που μπορούν να προέρχονται είτε από τα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, είτε από εναλλακτικές κοινοτικές πρωτοβουλίες. Το σημαντικότερο όμως από όλα είναι ότι και οι τρεις αυτοί χρηματοδοτικοί άξονες θα πρέπει να συνδυάζονται σε τέτοιο βαθμό ώστε να μπορούν να προκαλέσουν πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα.

Στόχος του Τοπικού Αναπτυξιακού Προγράμματος, για να καταλαβαινόμαστε ας το πούμε «Θησέας 2», θα είναι η τοπική ανάπτυξη, η άμβλυνση των ενδοπεριφερειακών και περιφερειακών ανισοτήτων, η προώθηση της τοπικής απασχόλησης και η άρση των αδικιών όσον αφορά στο μεγάλο κόστος παραγωγής και στις ανάγκες που υπάρχουν ιδιαίτερα στους μικρούς ορεινούς και νησιωτικούς ΟΤΑ».

Συμπερασματικά, υπογράμμισε ο κ. Καστρινός, ο Κρατικός Προϋπολογισμός 2018, παρά τις οριακές μεταβολές του, δεν μπόρεσε να κινηθεί σε διαφορετικό μήκος κύματος από τους προηγούμενους. Από την άποψη αυτή οι βασικοί στόχοι που έχουν τεθεί από την ΚΕΔΕ παραμένουν σε ισχύ.

Υπενθυμίζεται ότι οι δήμοι δεν διεκδικούν αυξήσεις. Απαιτούν:

  • την εφαρμογή του Συντάγματος και του Ν. 3852/2010
  • Ο διάλογος για τη νέα γενιά παρακρατηθέντων να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί σύντομα
  • Να μην υπάρξει καμία περαιτέρω μείωση των ΚΑΠ, ακόμα και από τους «τσεκουρεμένους» πόρους του ΜΠΔΣ
  • Γενναία αύξηση της ΣΑΤΑ
  • «Επαναπατρισμός» όλων των πόρων των δήμων
  • Δημιουργία Τοπικού Αναπτυξιακού Προγράμματος
  • Μετεξέλιξη του ΤΠΔ σε δημοτική Τράπεζα

 

 

 

 

 

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ρεπορτάζ 20 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δήμος Ξάνθης & Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, υλοποιούν το έργο CARE_X

Στην υλοποίηση του έργου CARE_X (Climaax Action and Risk Evaluation of Xanthi), το οποίο εντάσσεται…

Ρεπορτάζ 20 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
4o Christmas Night Run την Κυριακή στο Χαλάνδρι

Για τέταρτη συνεχή χρονιά, πραγματοποιείται την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024, το Christmas Night Run, το…

Ρεπορτάζ 20 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δίπλα στους οικονομικά αδύναμους και αυτά τα Χριστούγεννα ο Δήμος Θεσσαλονίκης

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, στέκεται αρωγός στους οικονομικά…