Με αφορμή την επίσκεψη του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας στη Cosco και τις δηλώσεις του ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης έκανε την παρακάτω δήλωση:
«Οι δηλώσεις του αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης μετά την επίσκεψή του στη Cosco εγείρουν πολλά ερωτηματικά και προκαλούν σοβαρούς προβληματισμούς.
Είναι προφανές ότι το λιμάνι του Πειραιά και ο προσανατολισμός του τις επόμενες δεκαετίες θα επηρεάσει την οικονομική και κοινωνική ζωή όλων των Δήμων του παράκτιου μετώπου. Επίσης, είναι γνωστό ότι η Coscoδεν ήρθε χθες στον Πειραιά
Επομένως, το πρώτο που οφείλει ο καθένας να κάνει είναι να αποτιμήσει τα αποτελέσματα από την έως σήμερα παρουσία της. Να αναζητήσει αν και σε ποιους τομείς διαχύθηκε η όποια ωφέλεια.
Το επόμενο είναι η στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης και του Κ. Μητσοτάκη προσωπικά. Όταν σύσσωμες οι τοπικές κοινωνίες διεκδικούσαν να εξαιρεθούν χώροι από τη σύμβαση παραχώρησης, με πιο χαρακτηριστική την περιοχή των «Λιπασμάτων», η ΝΔ ήταν εναντίον. Σήμερα δεν λέει τίποτα. Αύριο τι υπόσχεται στους χιλιάδες πολίτες που ζουν και χαίρονται αυτόν το δημόσιο χώρο; Μήπως θα πάρει πίσω τις εξαιρέσεις και θα παραδώσει τους χώρους σε ιδιωτικά συμφέροντα;
Ο αρχηγός της ΝΔ μίλησε για «καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας». Είτε δεν γνωρίζει πόσο «καλοπληρωμένα» είναι τα μεροκάματα, είτε αγνοεί τις συνθήκες εργασίας, είτε αυτό είναι το μοντέλο συνθηκών εργασίας που οραματίζεται και προτείνει στη νέα γενιά.
Στο Master Plan η Cosco επιχείρησε, αρχικά, να αποφύγεικάθε διαδικασία διαβούλευσης επιδιώκοντας να δημιουργήσει τετελεσμένα. Συνιστά, λοιπόν, αυτή η αντίληψη και η πρακτική κάτι που υιοθετεί ιδεολογικά και πολιτικά η ΝΔ; Υιοθετεί μια αντίληψη νεοαποικιοκρατικών συμβάσεων που βασίζονται σε προνόμια, παρεκκλίσεις και εξαιρέσεις από τους γενικούς κανόνες;
Η Περιφέρεια Αττικής στάθηκε αρνητική στο αίτημα της Cosco για νέο ναυπηγείο, σύμφωνα με τη νομοθεσία. Όμως, ο κ. Μητσοτάκης δείχνει ν’ αγνοεί ότι ένα ναυπηγείο της Cosco θα οδηγήσει σε ολιγοπωλιακές καταστάσεις, που θα υπονομεύσουν όλα τα άλλα ναυπηγεία της περιοχής.
Τέλος, οι άλλες αναφορές του για τη κρουαζιέρα, το mall και το logistics δείχνουν ότι αγνοεί τον προσανατολισμό του επιχειρηματικού σχεδίου της Cosco και των συνεπειών του για την παραγωγική, οικονομική ζωή των πόλεων και στο περιβάλλον».