Σε αλλαγή του κριτηρίου των ετών προϋπηρεσίας, ως προϋπόθεση για συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής γραμματέων στα υπουργεία, προχωρά το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης για τις 22 θέσεις που θα επαναπροκηρυχθούν.
Όπως σημείωσε η αρμόδια υπουργός, Όλγα Γεροβασίλη, σε κοινή μελέτη που πραγματοποίησαν Γάλλοι εμπειρογνώμονες και στελέχη του υπουργείου διαπιστώθηκαν «ατέλειες» και «ανομοιογένεια» σε 22 από τις συνολικά 69 προκηρύξεις σχετικά με τα έτη προϋπηρεσίας που απαιτούνταν για να λάβουν μέρος οι ενδιαφερόμενοι στη διαδικασία πλήρωσης των θέσεων. Για παράδειγμα, αλλού χρειαζόταν ελάχιστο χρόνο προϋπηρεσίας στο αντικείμενο τα πέντε και αλλού τα δέκα χρόνια.
Αυτή η ανομοιογένεια εντοπίστηκε σε προκηρύξεις εννέα υπουργείων για έξι θέσεις διοικητικών γραμματέων, δώδεκα θέσεις τομεακών γραμματέων και τέσσερις θέσεις ειδικών τομεακών γραμματέων. Το θέμα αναφέρεται και στην πρόσφατη Έκθεση Συμμόρφωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η προϋπηρεσία στις νέες προκηρύξεις θα είναι πλέον από ένα έως 20 έτη και η σχετική μοριοδότηση θα κλιμακώνεται αναλόγως, μικρότερη για λίγα έτη, μεγαλύτερη για περισσότερα.