Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν σήμερα η Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία Διεπιστημονικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών, με αντικείμενο την οργάνωση και το μάνατζμεντ λιμένων και λιμενικών εγκαταστάσεων.
Στόχος είναι το μεταπτυχιακό να ενεργοποιηθεί από το νέο ακαδημαϊκό έτος, ενδέχεται να γίνει στην αγγλική γλώσσα, ενώ θα επιδιωχθεί η ένταξή του στα δίκτυα αντίστοιχων σπουδών άλλων χωρών με μεγάλη παράδοση στον τομέα, όπως η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Ισπανία, η Ιταλία και η Γερμανία. Παράλληλα ο Οργανισμός, όπως γνωστοποίησε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., είναι διατεθειμένος να απασχολήσει έναν σημαντικό αριθμό αποφοίτων στο λιμάνι για πρακτική άσκηση.
Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα αναμένεται να προκηρυχθεί τον Ιούνιο και ο αριθμός συμμετοχής φοιτητών θα κυμανθεί από 20 έως το μάξιμουμ 40 άτομα ανά κύκλο. Σε ότι αφορά το κόστος του μεταπτυχιακού προγράμματος, ο κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Σχολής, καθηγητής Κωνσταντίνος Βασίλειος Κατσάμπαλος, δεν το προσδιόρισε επακριβώς, αλλά απάντησε: “Στα 200 μεταπτυχιακά του ΑΠΘ, στα μισά υπάρχουν και στα μισά δεν υπάρχουν δίδακτρα. Όταν υπάρχουν, το κόστος λειτουργίας, το οποίο μπορεί να μην αφορά μόνο τις αμοιβές των διδασκόντων, ανέρχεται κατά μέσο όρο σε 600-1000 έως 3500 ευρώ ετησίως”.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΘ ΑΕ, Κ. Μέλλιο, ένας από τους κύριους λόγους δημιουργίας του συγκεκριμένου προγράμματος είναι πως παρότι η Ελλάδα έχει 12 οργανισμούς λιμένος με τη μορφή ΑΕ, δεν υπάρχει το απαιτούμενο εξειδικευμένο προσωπικό. Επίσης διευκρίνισε πως στο πρόγραμμα θα μπορούν να συμμετάσχουν τόσο στελέχη του ΟΛΘ, όσο και απόφοιτοι όλων των ειδικοτήτων μηχανικών, αλλά και οικονομολόγων, νομικών κ.τ.λ.
“Η ανάγκη μας έκανε να οδηγηθούμε στο μεταπτυχιακό. Όταν έχεις μια εν δυνάμει βιομηχανία χωρίς το προσωπικό που θα τη στελεχώσει, το λιγότερο που μπορείς να σκεφτείς είναι η εκπαίδευση” σημείωσε ο κ. Μέλλιος.
Ο κ. Μακρής επισήμανε ότι “από το 2005 και με την ανάπτυξη της ευρωπαϊκής πολιτικής, που βάζει τα λιμάνια στο επίκεντρο ως κόμβους ευρωπαϊκών δικτύων, με σημαντικές επενδύσεις να διαχέονται στα λιμάνια, χρειαζόμαστε άτομα που να μπορούν να διοικούν γραμμές παραγωγής και που να γνωρίζουν τον ειδικό εξοπλισμό των λιμανιών, δηλαδή δημιουργείται συνολικά η ανάγκη για πιο εξειδικευμένο προσωπικό σε πολλούς κλάδους (logistics, μεγάλα εμπορευματικά κέντρα κτλ)”.
Η συνεργασία μεταξύ των δύο φορέων προβλέπει ακόμη την υποστήριξη διπλωματικών, προπτυχιακών και μεταπτυχιακών εργασιών, με θεματολογία ενδιαφέροντος των λιμενικών λειτουργιών της ΟΛΘ ΑΕ.